SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio Maryja zarzuca „Wiadomościom” TVP manipulację

Radio Maryja zarzuca „Wiadomościom” TVP, że w materiale z XXX Pielgrzymki Radia Maryja pokazano zdjęcia, na których „pielgrzymi dopiero zbierali się na Jasnej Górze”, podczas gdy „w niedzielę błonia były nimi wypełnione”.

Ojciec Tadeusz Rydzyk, fot. TV TrwamArticle

W środę na stronie Radiomaryja.pl ukazał się tekst „Dziękujemy »Wiadomościom« TVP za relację z XXX Pielgrzymki Radia Maryja, ale...”. Jak można w nim przeczytać, TVP skupiło się w materiale na niedzielnej mszy, ale pokazano w nim ujęcia z sobotniej homilii, w której uczestniczyło mniej ludzi.

Radiomaryja.pl pisze, że „Wiadomości” „pokazały jasnogórskie błonia, które dopiero zapełniały się pielgrzymami (…) natomiast w niedzielę błonia były już pełne”. Na dowód zamieszczono kilka nagrań z konta radia na YouTubie.

„Tym samym »Wiadomości« TVP dopuściły się manipulacji, tym bardziej, że we fragmencie pokazującym błonia podczas homilii ks. abp. Wacława Depo (przewodniczył niedzielnej mszy – przyp. red.) słychać głos ks. bp. Ignacego Deca (wygłaszał homilię w sobotę – przyp. red.)” - piszą niepodpisani z nazwisk autorzy artykułu.

Według danych Nielsen Audience Measurement w czerwcu br. głównie wydanie „Wiadomości” oglądało średnio 1,98 mln osób, z czego 1,59 mln w TVP1, a 391,4 tys. w TVP Info.

Nie będzie emerytury ojca Tadeusza Rydzyka

W okresie od lutego do kwietnia br. Radio Maryja miało 1,6 proc. udziału w rynku radiowym - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Niedawno pojawiły się informacje jakoby ojciec Rydzyk był namawiany przez swoich przełożonych do odejścia na emeryturę.

Redemptorysta je zdementował. - Przede wszystkim w służbie Panu Bogu, Kościołowi i Ojczyźnie nigdy nie ma żadnej emerytury. Nigdzie się zatem nie wybieram - stwierdził dyrektor Radia Maryja.

Radio Maryja nadaje od 1991 roku, a od 1994 roku posiada koncesję ogólnopolską. Niemal od początku działalności uchodziło za rozgłośnię z wyjątkowo dużym zasięgiem technicznym. Nawet Prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński wypominał przed laty redemptoryście, że jego rozgłośnie jest antyzachodnia i ma nadajnik na Uralu w Rosji.

Później lider PiS pogodził się z o. Rydzykiem, a w ostatnich latach ministerstwa chętnie dotują powiązaną z zakonnikiem spółkę Lux Veritatis. Od 2003 nadaje powiązana z redemptorystą telewizja Trwam. Zakonnicy i politycy goszczący w ich mediach zapowiadali jeszcze muzyczno-młodzieżowy kanał TVM1 i kanał informacyjny, ale ostatecznie tych planów ojciec Rydzyk nie zrealizował.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radio Maryja zarzuca „Wiadomościom” TVP manipulację

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ela
Tego gościa ze zdjęcia nie należy łączyć z Kościołem. To nie jest kapłan, nie ma nawet wykształcenia teologicznego.
odpowiedź
User
Hugo
Oglądałem w niedziele i było więcej ludzi, tylko czy to dobrze, żeby o tym mówić, skoro chyba za to grozi grzywna? Tam było mnóstwo starszych osób, mało młodzieży, a wirus przecież im grozi.
odpowiedź
User
.
i tak ciemny lud to kupi....ł - prawda?
odpowiedź