SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM liderem słuchalności w grupie komercyjnej 16-49. Eska wyprzedziła Radio ZET, Trójka spadła do 1,2 proc.

Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w grupie komercyjnej 16-49 w trzecim kwartale br. było RMF FM. Na drugie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Radio ZET - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - To dla nas ogromna satysfakcja - mówi nam Olgierd Wojtkowiak, dyrektor programowy Radia Eska.

Udział RMF FM pod względem słuchania w grupie komercyjnej 16-49 w okresie od lipca do września 2022 roku wyniósł 34,5 proc. Względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 1,8 pkt. proc. - wynika z danych Radio Track Kantar Polska, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała Eska z udziałem na poziomie 11,8 proc., po wzroście o 0,4 pkt. proc. Na miejsce trzecie spadło Radio ZET. Stacja zanotowała największą stratę w zestawieniu - wynoszącą 2,1 pkt. proc. do 11,6 proc.

Czołową piątkę uzupełniają: RMF MAXX (5,9 proc. udziału; - 0,2 pkt. proc.) oraz VOX FM (4,2 proc. udziału; - 0,7 pkt. proc.).

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w okresie od lipca do września 2022 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Z kolei wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski.

- To dla nas ogromna satysfakcja, że Radio Eska, stacja w formacie radiowym CHR, z mniej więcej o połowę mniejszym zasięgiem technicznym, wyprzedza Radio ZET. Przewagę w naszej zasadniczej grupie docelowej słuchaczy w wieku 15-34 posiadamy od dawna, teraz cieszymy się z wyniku w szerszej grupie komercyjnej - mówi nam Olgierd Wojtkowiak, dyrektor programowy Radia Eska. - Zależy nam na tym, aby Eska była atrakcyjna dla młodych ludzi, ale również dla nieco starszego odbiorcy, żeby z ESKI się nie wyrastało. To potwierdzenie, że sposób komunikacji ze słuchaczem i nasza radiowa strategia programowo-promocyjna są właściwe.

A to nie pierwszy raz, gdy Radio Eska w grupie komercyjnej ma wyższą słuchalność niż Radio ZET. Po raz pierwszy stało się tak w fali maj - lipiec 2021 r. Wówczas Radio Eska zanotowało rekordową słuchalność wśród słuchaczy w wieku od 16 do 49 lat. Udział tej stacji w czasie słuchania wyniósł 12,3 proc., a zasięg dzienny 16,7 proc.

Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem słuchalności w grupie komercyjnej 16-49. Eska wyprzedziła Radio ZET, Trójka spadła do 1,2 proc.

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Utb
A Trójka vel Program Trzeci coraz niżej, spada na dno. To rzeczywiście upadek stacji. Tam się nic nie zmienia. Zabetonowane wszystko. Wielka szkoda
odpowiedź
User
Łukasz
jak bardzo politycy zepsuli Polskie Radio niech świadczy fakt o "słuchalności" rozgłosni lokalnych. Ludzie wolą słuchać bzdetnej muzyki zamiast lokalnego radia.
odpowiedź
User
Lol
Trójka 1,2 z dynamiką na minusie 0,1. Naprawdę, nabytki z RockRadia robią robotę. Jaki zestaw pieśni biesiadnych na ten weekend?
odpowiedź