Radiowa Agora rośnie także poza reklamami. TOK FM z kolejnym rekordem subskrypcji

Radio TOK FM (Agora) od ub.r. notuje spadki słuchalności. Za to w sprzedaży subskrypcji cyfrowych do swojej oferty Premium wyznacza kolejne rekordy. Na koniec czerwca 2025 roku korzystało z niej 54,1 tys. użytkowników, a przychody od nich stanowią coraz większą część segmentu radiowego grupy Agora.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Radiowa Agora rośnie także poza reklamami. TOK FM z kolejnym rekordem subskrypcji
Mikrofon Radia TOK FM

Według badania Radio Track od maja do lipca 2025 roku TOK FM miało 2,3 proc. udziału w rynku słuchalności, o 0,1 pkt proc. mniej niż przed rokiem. Rozgłośnia jeszcze większe spadki notowała w ub.r.: przykładowo w fali październik–grudzień jej wynik zmalał rok do roku z 3,2 do 2,5 proc.

Przedstawiciele segmentu radiowego grupy Agora tłumaczyli, że po kampanii wyborczej i zmianie władzy jesienią 2023 roku osłabło zainteresowanie słuchaczy tematyką polityczną.

Jedna trzeciej więcej subskrybentów cyfrowych TOK FM

Jednak w przypadku oferty cyfrowej Premium TOK FM, obejmującej zapisy audycji z rozgłośni i wiele dodatkowych podcastów, trend jest odwrotny. Na koniec grudnia ub.r. do oferty było wykupionych 44,1 tys., o 14,5 proc. więcej niż na koniec 2023 r.

W minionym półroczu wzrosty jeszcze przyspieszyły. Na koniec marca w ramach oferty było aktywnych 52,6 tys. subskrypcji, a na koniec czerwca – 54,1 tys. To odpowiednio o 33,2 i 35,3 więcej niż rok wcześniej.

Materiały Agory
Materiały Agory © Licencjodawca

Agora w sprawozdaniach finansowych nie podaje, ile wynoszą przychody ze sprzedaży tych subskrypcji. Składają się one na wpływy w obszarze cyfrowym, które w zeszłym półroczu były o 11 proc. wyższe niż przed rokiem.

W radiu coraz więcej poza reklamami

Zdecydowaną większość segmentu radiowego grupy Agora, obejmującego też przejęty w całości w połowie ub.r. Eurozet, stanowi biznes reklamowy. W drugim kwartale br. przychody w tym obszarze zwiększyły się r/r o 15,4 proc. do 89,1 mln zł. W sprawozdaniu zaznaczono, że w górę poszły wpływy zarówno ze sprzedaży własnego czasu antenowego, jak i z usług brokerskich w tym zakresie dla innych nadawców.

Przy czym dynamika całkowitych przychodów pionu radiowego była wyższa: o 18,7 proc. do 102,1 mln zł. A to dlatego, że wpływy pozareklamowe poszły w górę prawie o połowę: z 8,8 do 13 mln zł.

W zeszłym kwartale stanowiły już 12,7 proc. łącznych przychodów, wobec 10,2 proc. rok wcześniej.

Z kolei w całym pierwszym półroczu przychody reklamowe zwiększyły się r/r o 10,3 proc. do 163,9 mln zł, a te pozareklamowe – z 16,3 do 21 mln (czyli o 29 proc.). Tym samym udział wpływów pozareklamowych poszedł w górę z 9,9 do 11,3 proc.

W górę zysk pionu radiowego

Wydatki operacyjne segmentu radiowego rosną znacznie słabiej od przychodów. W minionym kwartale poszły w górę r/r o 16,4 proc. do 85,1 mln zł, w efekcie zysk EBITDA zwiększył się z 17,4 do 22,2 mln zł, a zysk operacyjny – z 12,9 do 17 mln.

W całym półroczu pion radiowy przy wzroście wydatków operacyjnych o 9,9 proc. do 159,1 mln zł wypracował 36 mln zysku na poziomie EBITDA i 25,8 mln na operacyjnym, wobec odpowiednio 29,7 i 20,1 mln rok wcześniej.

Materiały Agory
Materiały Agory © Licencjodawca

Cała grupa kapitałowa Agora w drugim kwartale br. zwiększyła r/r przychody o 16,8 proc. do 379,6 mln zł, głównie dzięki dużo wyższej sprzedaży biletów w kinach Helios. Znacząco poprawiła się też rentowność firmy: zysk EBITDA poszedł w górę z 55,2 do 65,5 mln zł, a strata netto zmalała z 8,2 do 3,1 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych