SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radiowa Czwórka zmieni charakter programu. „Nowy projekt na bazie istniejącego zespołu”

Polskie Radio pracuje nad nową formułą programu Czwórki, która ma odpowiadać na potrzeby rynku i realizować misję publiczną. - Nowy projekt będzie powstawał na bazie zespołu PR4 - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Hanna Dołęgowska, dyrektor Program IV  Polskiego Radia.

Hanna Dołęgowska, fot. Polskie Radio Article

O tym, że Program IV Polskiego Radia zmieni charakter programu z młodzieżowego na informacyjny mówi się od stycznia. Portal Wirtualnemedia.pl nieoficjalnie ustalił, że pierwotnie rozważano przekształcenie Czwórki w radio informacyjne na bazie nadającego cyfrowo Polskiego Radia 24. Przyjęcie takiego rozwiązania mogłoby oznaczać zwolnienia w redakcji. Z naszych informacji wynika, że pracownicy Czwórki zostali poinformowani o możliwych zmianach.

Poprzednia szefowa rozgłośni Iwona Kostka-Kwiatkowska, pytana w styczniu przez Wirtualnemedia.pl o zmiany w programie, zaprzeczyła, aby Program IV miał zmienić się w stację informacyjną. Dwa tygodnie później dyrektorką Czwórki została Hanna Dołęgowska, związana z anteną od 1992 roku.

Polskie Radio ciągle pracuje nad nową formułą Programu IV, ale na razie nie chce informować o szczegółach. W przygotowywanej przez PiS „dużej” ustawie medialnej zapisano, że PR będzie mieć m.in. całodobowy program informacyjny. Problem w tym, że PR24 dociera do niewielu słuchaczy.

- Zmiana wynika z potrzeb rynku i realizacji misji, którą musimy spełniać na wielu polach, w tym informacyjnym. Dostrzegamy lukę, którą chcemy wypełnić - mówi Barbara Stanisławczyk, prezes Polskiego Radia.

Nowa formuła Czwórki nie oznacza jednak rezygnacji z Polskiego Radia 24, które nadal będzie nadawać cyfrowo i w internecie. Czy planowana zmiana oznacza zwolnienia w Programie IV? - Nowy projekt będzie powstawał na bazie zespołu Czwórki - zapewnia portal Wirtualnemedia.pl Hanna Dołęgowska, dyrektor i redaktor naczelna anteny.

Nieoficjalnie ustaliliśmy, że zmiana charakteru nadawanego przez Czwórkę programu może nastąpić już w marcu.

Z danych Radio Track wynika, że w czwartym kwartale ub.r. udział Czwórki w rynku radiowym wyniósł 0,5 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radiowa Czwórka zmieni charakter programu. „Nowy projekt na bazie istniejącego zespołu”

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kacper
Okej, ale w takim przydałoby się i marzy mi się komercyjny kanał PR, może nie na miarę RMF/ZET, ale przebojowe radio grające znane hity, ale czasem też perełki. Niestety wszystkie stacje PR są przebadane i dla większości osób, jest to główna bolączka.
22 33
odpowiedź
User
NiePatriota
Czyli granie dobrej muzyki dla młodzieży, ale nie takiej jakiej pełno w innych Eseczkach czy Eremefkach to nie jest misja publiczna? Ludzie starsi mają swoja Jedynkę, Dwójkę, Trójkę, a przedział wiekowy "16-35" to co? Dla nich nie ma mediów publicznych? Czyli teraz misją publiczną będzie kręcenie i bicie publicystycznej piany dobrej zmiany!
97 12
odpowiedź
User
Piotr
A nie lepiej było radiową jedynke przekształcić w typowo informacyjną stacje radiową a, z trójki usunąć politykę i stworzyć typowo muzyczne radio ? Każdy by dzięki temu znalazł w eterze coś dla siebie. Słuchacze w wieku 16-35 nie mają za dużego wyboru poza przy głupawą eska i rmf maxxx Czwórka była jedyną alternatywą dla nich. Wystarczyło w Czwórce odejść od ,,przegadanego " radia i dać zróżnicowaną playliste z duża ilością audycji muzycznych. Słuchalność byłaby gwarantowana.
73 16
odpowiedź
User
wysoko wykształcony krakus
Okej, ale w takim przydałoby się i marzy mi się komercyjny kanał PR, może nie na miarę RMF/ZET, ale przebojowe radio grające znane hity, ale czasem też perełki. Niestety wszystkie stacje PR są przebadane i dla większości osób, jest to główna bolączka.


Radio publiczne nie może być tylko szafą grającą, jak radia komercyjne. Muzyka jest potrzebna, ale nie można zupełnie zrezygnować ze słowa. I dobrze, że Czwórka też nie rezygnowała ze słowa.
A jeśli przeszkadza ci mądre słowo w radiu, może problemu należy szukać W SOBIE, a nie w radiu... ????
21 34
odpowiedź
User
Rico
Okej, ale w takim przydałoby się i marzy mi się komercyjny kanał PR, może nie na miarę RMF/ZET, ale przebojowe radio grające znane hity, ale czasem też perełki. Niestety wszystkie stacje PR są przebadane i dla większości osób, jest to główna bolączka.

Jest już Radio Rytm w DAB+.
28 8
odpowiedź