SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Range Rover Evoque w nowej odsłonie (wideo)

Jaguar Land Rover zaprezentował nową wersję luksusowego, kompaktowego SUV-a Range Rover Evoque.

Article

Nowy Evoque dołącza do rodziny Range Rovera z gamą silników hybrydowo-elektrycznych. Wykorzystując stylistykę pierwowzoru, który debiutował w 2010 r. i sprzedał się dotychczas w liczbie 772 096 egzemplarzy, nowy Range Rover Evoque stanowi ewolucję charakterystycznej sylwetki przypominającej Coupé, z opadającą linią dachu i wznoszącym się przetłoczeniem bocznym.

W samochodzie wprowadzono przypominające biżuterię elementy, takie jak wąskie reflektory Matrix LED w lampach przednich i tylnych. Zastosowano też aktywne klamki drzwi i charakterystyczne kierunkowskazy. Wygląd można poprawić poprzez opcjonalne detale pakietu R-Dynamic oraz akcenty w kolorze polerowanej miedzi.

Wewnątrz nowego Evoque znajdują się techniczne tekstylia wykorzystujące tworzywa sztuczne z recyklingu, które są oferowane jako alternatywne rozwiązania dla skóry. Są nimi mieszanka wełny Kvadrat i zamsz Dinamica, a także połączenie tkaniny Eucalyptus i tworzywa Ultrafabrics. W kabinie wykorzystano również takie technologie jak system Touch Pro Duo z dwoma ekranami dotykowymi i nowym oprogramowaniem, regulacja siedzeń w ośmiu płaszczyznach czy funkcja jonizacji powietrza.

Wymiary zewnętrzne są niemal identyczne jak w oryginalnym modelu, przy czym wnętrze stało się przestronniejsze dzięki wykorzystaniu nowej, zbudowanej z różnych materiałów platformy zwanej Premium Transverse Architecture. Powiększony rozstaw osi daje dodatkowe 20 mm przestrzeni na kolana oraz wzrost pojemności schowków na drobne przedmioty — większy schowek na rękawiczki i schowek pod podłokietnikiem mogą pomieścic teraz tablety, torebki i butelki. Bagażnik jest większy o 10% (591 l), a także szerszy i może zmieścić złożony wózek dziecięcy lub zestaw kijów do golfa, a po złożeniu dzielonej w proporcji 40:20:40 tylnej kanapy ilość miejsca rośnie do 1383 l.

48-woltowa "miękka" hybryda będzie dostępna od początku sprzedaży modelu, zaś po kilku miesiącach dołączy do niej hybryda typu plug-in. Zespół napędowy typu "mild hybrid" pojawi się w Land Roverze po raz pierwszy. Jego działanie polega na gromadzeniu dzięki połączonej z silnikiem za pomocą zintegrowanego paska prądnicy rozruchowej zwykle traconej podczas zwalniania energii oraz przechowywaniu jej w znajdującym się pod podłogą akumulatorze. Przy prędkościach poniżej 17 km/h silnik wyłączy się w chwili wciśnięcia przez kierowcę pedału hamulca. Podczas ruszania zmagazynowana energia jest wykorzystywana do wsparcia silnika i ograniczenia zużycia paliwa.

Dostępna z czterocylindrowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi serii Ingenium "miękka" hybryda zapewnia emisję CO2 od 149 g/km i zużycie paliwa od 5,6 l / 100 km. Wybierając 150-konny silnik wysokoprężny i napęd FWD, Evoque będzie emitował 143 g/km. W przyszłym roku do oferty dołączą wspomniana hybryda typu plug-in (PHEV), a także trzycylindrowy benzynowy silnik Ingenium.

Nowy Evoque posiada napęd na wszystkie koła, a także system Active Driveline 2. generacji z funkcją Driveline Disconnect ograniczającą zużycie paliwa oraz układ Adaptive Dynamics. Technologia Terrain Response2 automatycznie wykrywa po jakiej nawierzchni porusza się pojazd i odpowiednio dostosowuje ustawienia. Evoque potrafi teraz brodzić w wodzie o głębokości do 600 mm (wcześniej 500 mm).

Lusterko wsteczne ClearSight zamienia się w ekran HD. Jeśli widoczność do tyłu zostanie ograniczona przez pasażerów lub wielkogabarytowy bagaż, kierowca może wcisnąć przełącznik na spodzie lusterka, by wyświetlić obraz o wysokiej rozdzielczości z kamery umieszczonej nad tylną szybą. Ekran zapewnia szersze pole widzenia (o 50 stopni) i lepszą widoczność przy słabym świetle.

Nowy Range Rover Evoque wyposażono także w technologię Ground View, która "prześwietla" maskę, prezentując na górnym ekranie dotykowym obraz z kamery, aby pokazać kierowcy 180-stopniowy widok poniżej przedniej części pojazdu. Może się ona przydać podczas manewrowania w ciasnych miejscach parkingowych, pokonywania wysokich miejskich krawężników lub trudnego terenu.

Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w kamerę cofania oraz zestaw systemów wspomagających kierowcę. Wśród nich jest adaptacyjny tempomat z funkcją Steering Assist, który utrzymuje pojazd na środku pasa, korzystając z oznakowania na jezdni, a także zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego. Za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów odpowiadają też elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa czynnego, np. asystent pasa ruchu, autonomiczny system hamowania awaryjnego czy system monitorowania stopnia zmęczenia kierowcy.

Ponadto SUV oferuje możliwość podłączenia smartfonu za pomocą interfejsów Apple CarPlay i Android Auto, a także uchwyty na tablety Click & Go dla pasażerów tylnej kanapy z możliwością ładowania, punkt dostępowy 4G WiFi Hotspot (dla maks. ośmiu urządzeń) i sześć gniazd USB rozmieszczonych w całej kabinie.

Evoque posiada też ustawienia Smart, które wykorzystują algorytmy sztucznej inteligencji do uczenia się preferencji kierowcy. Technologia "automatycznego uczenia się" rozpoznaje kierowcę po pilocie kluczyka i telefonie, po czym ustawia fotel i kierownicę. Możliwe jest zapisanie do ośmiu różnych profili kierowców. Po wielu podróżach Evoque pamięta preferowane przez kierowcę ustawienia klimatyzacji, multimediów i często wybierane numery telefonu zależnie od godziny lub dnia tygodnia. Zapamiętuje też ustawienia funkcji masażu.

Z kolei aplikacja na smartfony InControl Remote pozwala klientom pozostać w kontakcie ze swoim pojazdem, niezależnie od tego, gdzie na świecie akurat przebywają. Klienci mogą skorzystać z telefonu, by znaleźć swój samochód lub sprawdzić zasięg na pozostałym w zbiorniku paliwie, zdalnie zaryglować lub odryglować pojazd, a także wstępnie ustawić żądaną temperaturę w kabinie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Range Rover Evoque w nowej odsłonie (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl