SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szef Instagrama najbardziej wpływową osobą na świecie w branży influencer marketingu

Adam Mosseri, szef Instagrama, zajął pierwsze miejsce w rankingu 100 najbardziej wpływowych osób serwisu Influence Weekly. W zestawieniu na miejscu 89. jako jedyna Polka znalazła się Barbara Sołtysińska, szefowa platformy influencer marketingowej Indahash.

Od lewej: Mike Krieger, Adam Mosseri i Kevin Systrom, fot.: InstagramOd lewej: Mike Krieger, Adam Mosseri i Kevin Systrom, fot.: Instagram

Jak twierdzą twórcy rankingu z Influence Weekly, stanowi on "zdrową równowagę między tymi, którzy pracują w cieniu i tymi, którzy błyszczą w świetle reflektorów". Na liście znajdują się zatem obok siebie wielkie gwiazdy przemysłu rozrywkowego, menadżerowie mediów, przedtawiciele świata technologii i marketingu internetowego.

Wspólnym mianownikiem osób z listy Influence Weekly jest wkład w rozwój przemysłu influencer marketingu.

Zestawienie otwiera Adam Mosseri, szef Instagrama - najpotężniejszej bodaj platformy influencer marketingowej na świecie. " Tam, dokąd zmierza Instagram, podążają też influencerzy. Przynajmniej w tym roku" - oceniają w uzasadnieniu redaktorzy Influence Weekly.

Podium uzupełniają szefowa serwisu YouTube Susan Wojcicki oraz Zhang Yiming, CEO Bytedance, właściciela TikToka. W pierwszej dziesiątce znalazły się ponadto takie nazwiska jak Kylie Jenner, Fabrizio Freda (prezes Estee Lauder) czy Shane Dawson.

89. miejsce w rankingu zajęła Barbara Sołtysińska, szefowa Indahash, platformy do automatyzacji kampanii z wykorzystaniem influencerów.

- Traktuje obecność w rankingu jako wyróżnienie dla naszej firmy i docenienie naszych działań globalnie. Zrealizowaliśmy kampanie na ponad 80 rynkach i cieszę się, że udaje nam sie również budować świadomość - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Barbara Sołtysińska.

W zestawieniu nie zabrakło światowych gwiazd showbiznesu (Rihanna, Kim Kardashian), popularnych digital  influencerów (najpopularniejsza na  świecie TikTokerka Loren Gray, youtuber David Dobrik), a także szefów agencji influencer marketigowych, MCN-ów czy dyrektorów marketingu marek. Ranking powstał po raz pierwszy.  

100 najbardziej wpływowych osób w influencer marketingu według Influence Weekly - pełna lista

1. Adam Mosseri
2. Susan Wojcicki
3. Zhang Yiming
4. Kylie Jenner (celebrytka, bizneswoman)
5. Fabrizio Freda (CEO Estee Lauder)
6. David Dobrik (youtuber)
7. Taylor Lorenz (dziennikarka)
8. Lee Trink (CEO FaZe Clan)
9. Shane Dawson (youtuber)
10. Ben Jeffries (biznesmen, manager)
11. Jeffree Star (założyciel Jeffree Star Cosmetics)
12. Mary K. Engle (polityk, członkini Federalnej Komisji Handlu w USA)
13. Jimmy Donaldson (influencer znany jako Mr Beast.)
14. Ninja (influencer)
15. Natalia Domingo (szefowa platformy Mixer Content Acquisition)
16. Bonnie Patton (szefowa organizacji pozarządowej Truth in Advertising)
17. Althea Lim (szefowa agencji influencer marketingu Gushcloud)
18. Rihanna (piosenkarka)
19. Reed Duchscher (manager influencerów)
20. Evan Britton (CEO Famous Birthdays)
21.  Arron Shepherd, Nick Cooke, Harry Hugo (zarząd agencji The Goat)
22. Eric Lam (Co-Founder i CEO AspireIQ)
23. Turner Tenney (gamer znany jako Tfue)
24. Ricky Ray Butler (CEO agencji BEN)
25. Brandon Brown (CEO Grin)
26. Randall Rothenberg (CEO Interactive Advertising Bureau)
27. Kamiu Lee (CEO Activate)
28. Miles Lockwood (dyrektor działu skarg i dochodzeń w brytyjskiej organizacji Advertising Standards Authority)
29. Kim Kardashian (celebrytka, osobowość telewizyjna)
30. Gil Eyal (CEO w HYPR)
31. Kim Leitzes (CEO chińskiej platformy PARKLU)
32. Lauren Hallanan (dziennikarka, podcasterka)
33. Andrea Coscelli (szef brytyjskiej Competition and Markets Authority)
34. Igor Vaks (założyciel CreatorIQ)
35. Feng Min (szef Ruhnn Holdings, holdingu agencji influencer marketingowych)
36. Gail Schimmel (szefowa południowoafrykańskiej rad reklamy)
37. Joshua Cohen (CEO TubeFilter)
38. Lyle Stevens (CEO of Mavrck)
39. Yuli Ziv (CEO Style Coalition)
40. Corbett Drummey (influencer)
41. Anna Ohlsson-Baskerville (inwestorka)
42. Raina Penchansky (szefowa agencji reprezentującej influencerów Digital Brand Architects. Manages)
43. Emily Weiss (influencerka branży beauty)
44. Nader Alizadeh (CEO Linqia)
45. Conor Begley (współzałożyciel Tribe Dynamics)
46. Tony Tran (współzałożyciel i szef Lumanu)
47. Ian Shepherd (szef brytyjskiej sieci Business of Influencers)
48. Michael Mente, Mike Karanikolas (współzałożyciele Revolve)
49. Vickie Segar (założycielka Village Marketing oraz Village Studio)
50. Josanne Ryan (CEO AMAA - Audited Media Association)
51. Peter Hollens (influencer)
52. Joele Forrester (dziennikarka)
53. Robert Levenhagen (założyciel niemieckiej platformy InfluencerDB )
54. Danielle Bernstein (influencer)
55. Ma Huateng (CEO WeChat)
56. Imran Amed (założyciel The Business of Fashion)
57. Jenny Heinrich (strateżka, edukatorka influencer marketingu)
58. Adam Williams (założyciel platformy influencer marketingu Takumi)
59. Eric Dahan (założyciel Open Influence)
60. Keith Weed (szef marketingu Unilevera)
61. Zhai Fang (influencer
62. Joel Flory (CEO aplikacji fotograficznej VSCO)
63. James Nord (youtuber "A Drink With James")
64. Anneke Schogt (CEO IMA)
65. Dominic Smales (CEO Gleam Futures)
66. Danielle Lewis (założycielka najszybciej rosnącej platformy influencer marketingu w Australii, Scrunch)
67. James Creech (szef Influencer Software Paladin Software)
68. Anthony Svirskis (CEO Tribe)
69. Michael Jaïs (Launchmetrics)
70. Kevin Gould (manager influencerów)
71. Ana Thorsdottir (partner, szefowa działu nowego biznesu w Tagger Media)
72. Ashutosh Harbola (założyciel agencji influencer marketingowej Buzzoka)
73. Phil Ranta (Head of Gaming Creators w Facebooku)
74. Huda Kattan (założycielka Huda Beauty)
75. Baxter Box (CEO w rewardStyle)
76. Gabe Gordon (współzałożyciel Reach Agency)
77. Ryan Detert (CEO Influential)
78. Sabrina Stefani (CEO Popular Chips)
79. Steven Galanis (szef Cameo)
80. Brandon Freytag (Loaded)
81. Jiri Kupiainen (założyciel I szef Matchmade)
82. Holly Pavlika (odpowiedzialna za marketing Inmar Intelligence)
83. Inmar Intelligence (CEO #Paid)
84. Phi Nguyen (CEO Hiip)
85. Loren Gray (tik-tokerka, twarz marki modowej Forever 21)
86. Joe Gagliese (CEO Viral Nation)
87. Jordan Worona (CEO We Are Verified)
88. Brittany Hennessy (niezależna ekspertka infuencer marketingu)
89. Barbara Soltysińska (CEO IndaHash)
90. Ted Murphy (CEO Izea)
91. Evan Asano (założyciel platformy influencer marketingu Mediakix)
92. Aron Levin (założyciel Relatable)
93. Adam Ferguson (założyciel i szef agencji Ellify Talent Agency)
94. James Street (CEO Whalar )
95. Shahrzad Rafati (szefowa najwększego na świecie MCNu BBTV)
96. Nina Kammer (przewodnicząca zarządu WIMMIES - Women in Media)
97. Shane Barker (dziennikarz, autor studiów z influencer marketingu na UCLA)
98. Ismail Oyekan (dziennikarz, twórca konferencji Influencer Marketing Conference and Expo)
99. Stefanie Sternberg (szefowa komunikacji w PepsiCo)
100. Chris M. Williams (założyciel Pocket.Watch)

Dołącz do dyskusji: Szef Instagrama najbardziej wpływową osobą na świecie w branży influencer marketingu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl