SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W czerwcu niższe ceny w sklepach. Najtańsze Auchan i Biedronka

W czerwcu średni koszyk 40 popularnych produktów kosztował nieco ponad 230 zł, co oznacza spadek cen w porównaniu z majem o 3,8 proc. Najmniej za podstawowe produkty trzeba było zapłacić w Auchan i Biedronce, najwięcej na Frisco.pl- wynika z raportu ASM Sales Force Agency.

Fot. PixabayArticle

ASM Sales Force Agency przygotowała raport podsumowujący ceny w sklepach w miesiącach pandemii koronawirusa - od kwietnia  do czerwca.  Ograniczenia w handlu i restrykcje epidemiologiczno-sanitarne miały niewątpliwy wpływ na ceny produktów szybkozbywalnych.

- Zdecydowaliśmy się połączyć raporty koszyka zakupowego składające się na drugi kwartał 2020 r. (kwietniowy, majowy i czerwcowy) w jeden specjalny raport „pandemiczny”. Zestawienie wyników naszych badań z tych trzech miesięcy odzwierciedla sytuację w handlu i ogólne trendy konsumenckie, pozwalając na ciekawe obserwacje i wnioski - nie tylko natury ekonomicznej, ale i społecznej - mówi Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency.

W czerwcu w sklepach stacjonarnych zniesiono większość ograniczeń dotyczących liczby klientów przebywających w budynku. Jak wskazują autorzy zestawienia, przybyło klientów „hybrydowych” – codzienne sprawunki i produkty świeże nabywających osobiście w sklepie, za to zamawiających w sieci  towary kupowane rzadziej – starczające na dłużej, w większych lub zbiorczych opakowaniach czy luksusowe.

Ceny w sklepach w czerwcu - najtaniej w Auchan i Biedronce, najdrożej na Frisco.pl

Najwyższa średnia wartość koszyka cenowego w czerwcu przypadła sklepowi Frisco.pl (248,78 zł), będąc jednocześnie wyższą o prawie 7 proc. od średniej wartości wszystkich sklepów (231,85 zł) oraz o ponad 11 proc. względem najtańszych sieci Auchan i Biedronka (220,92 zł). Jest to najniższa wartość zanotowana od początku badania koszyka cenowego ASM SFA (maj i kwiecień – 16 %, marzec – 17 proc.).

Ceny Lidla uplasowały się najbliżej poziomu średnich (232,40 zł).

W Makro średni koszyk kosztował 239,43 zł. Na przeciwnym biegunie znalazły się Auchan i Biedronka (220,92 zł).

- W czerwcu zaszło ciekawe zjawisko. Najniższa wartość koszyka zakupowego zwiększyła się o ponad 2 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca, a najwyższa zmniejszyła o ponad 3%. Pomimo dynamicznej sytuacji w rankingu średnich wartości koszyka zakupowego i licznych przetasowaniach, średnia suma koszyka pozostała taka sama jak przed miesiącem, czyli 231,85 zł. - podkreśla Patryk Górczyński.

Czerwiec był pierwszym miesiącem, gdy suma najniższych cen wszystkich produktów nie przekroczyła połowy sumy najwyższych cen (odpowiednio: 165,21 zł vs. 325,55 zł).

W czerwcu sklepy typu cash & carry znowu okazały się droższe od dwóch pozostałych kategorii – o 4,8 proc. od dyskontów (239,40 zł vs. 228,24 zł) oraz 5,3 proc od kanały tradycyjnego (239,40 zł vs. 226,66 zł).

Czytaj więcej: Wygraj 10 tys. dolarów

 

Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen 50 produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco) oraz cash & carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zaliczają się 4 sklepy online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl oraz szybkikoszyk.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W czerwcu niższe ceny w sklepach. Najtańsze Auchan i Biedronka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl