SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Raport: Wiosna masowego widza

Wiosna w telewizji nie przyniosła programowej rewolucji. Znacząco swoją ofertę odświeżył tylko Polsat, pozostali główni nadawcy postawili na sprawdzone formaty. Do hitów sezonu można zaliczyć 'Ranczo', 'Jak ONI śpiewają' oraz 'Taniec z gwiazdami' .

Raport: Wiosna masowego widza

Trzy wiosenne miesiące nie zmieniły polskiej telewizji. Po zimowej przerwie na antenę powróciły nowe odcinki znanych programowych propozycji, ramówki zostały wzbogacone w większości o pojedyncze nowości. Nieoczekiwanie zagrożeniem dla bezpiecznych, złożonych ze sprawdzonych projektów TVP i TVN stała się programowa ofensywa Polsatu. Przebudzenie słonecznego kanału, choć jeszcze niepełne, nadało rywalizacji nadawców emocji. Komercyjna stacja z Ostrobramskiej dzięki inwestycjom w nowe formaty poprawiła swoje wyniki. Polityka stabilizacji Jedynki i TVN przyniosła minimalne straty raitingowe, nie osłabiła jednak nadawców. Programowe przeboje tych stacji z poprzednich sezonów wciąż cieszyły się dużą popularnością.

Top 20 programów - 01.03 - 21.06 2007 Kanał Data (r) AMR SHR %
M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./ TVP2 05-03-2007 10 172 342 56,88%
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH TVP1 25-03-2007 8 701 414 64,06%
NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 18-03-2007 7 767 880 53,93%
RANCZO /SER.KOM.POL./ TVP1 03-06-2007 7 735 820 47,24%
WIADOMOŚCI TVP1 13-03-2007 6 263 351 40,88%
ZRÓBMY SOBIE WNUKA /FILM FAB.POL./ Polsat 09-04-2007 6 222 440 40,02%
500 RAZY M JAK MIŁOŚĆ /KONCERT/ TVP2 28-05-2007 6 030 918 42,12%
SHREK 2 /FILM ANIM. USA/ TVN 02-03-2007 6 016 752 36,30%
TELEEXPRESS TVP1 18-03-2007 5 877 831 41,54%
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ TVP1 18-03-2007 5 805 292 40,98%
OPOLE 2007 - NIEBO Z MOICH STRON /TRANSMISJA/ TVP1 17-06-2007 5 783 835 40,17%
JAK ONI ŚPIEWAJĄ?/PROG.ROZR./ Polsat 03-03-2007 5 689 616 35,39%
TAJEMNICA M JAK MIŁOŚĆ/FILM DOK. POL./ TVP2 01-05-2007 5 632 245 33,63%
TANIEC Z GWIAZDAMI /PROG.ROZR./ TVN 06-05-2007 5 580 086 32,36%
ELIMINACJE ME W PIłCE NOŻNEJ /TRANSMISJA SPORT./ TVP2 28-03-2007 5 548 169 34,54%
JA WAM POKAŻĘ /FILM OBYCZ.POL./ TVP1 21-04-2007 5 461 425 36,22%
PLEBANIA /TELENOW.POL./ TVP1 09-04-2007 5 416 436 36,66%
KLAN /TELENOWELA POL./ TVP1 01-03-2007 5 339 351 41,42%
SAMI SWOI /KOM.POL./ TVP2 10-05-2007 5 298 578 34,18%
ZŁOTOPOLSCY /TELENOWELA/ TVP2 04-03-2007 5 287 440 40,40%


Rozrywka
Spektakularny pojedynek na formaty rozrywkowe stoczyły wiosną Polsat i TVN. Dwa duże programy na żywo ("Jak oni śpiewają" oraz "Taniec z gwiazdami" ) realizowane przez komercyjne kanały idealnie trafiły do upodobań masowej widowni i skutecznie skupiły na sobie zainteresowanie kolorowej prasy.

Trudniejsze zadanie na początku marca stanęło jednak przed słoneczną telewizją. Osłabiony po nienajlepszej jesieni kanał zdecydował się na wprowadzenie do wiosennej ramówki nieznanego w naszym kraju kosztownego formatu "Jak oni śpiewają". W programie serialowi aktorzy próbują swoich wokalnych sił, całość realizowana jest na żywo z dużym rozmachem. Sceptycyzm ekspertów budziły wcześniejsze nieudane formatowe próby stacji ("ShowTime!"). Telewizja przygotowała się jednak do emisji nowego projektu bardzo starannie. Twórcy pierwszej edycji "Jak oni śpiewają" otrzymali rekordowy budżet, wymierna okazała się także współpraca z firmą Rochstar, producentem hitów TVN. Intensywna promocja oraz ściągnięcie gwiazd (choćby Edyty Górniak, Krzysztofa Ibisza, Katarzyny Cichopek) zagwarantowało show dużą popularność. Widowisko przyciągało co sobotę średnio 4,5 mln widzów, dając stacji 31,19 proc. udziału w  rynku i pozycję lidera. Największą widownię miał pierwszy odcinek , śledziło go 5,7 mln osób oraz finał (5 mln widzów). - Format szybko się rozkręcił, bardziej niż na piosenkach, zaczął bazować na emocjach wywoływanych przez poszczególnych wykonawców. Program całkowicie wypełnia nasze zapotrzebowanie na muzyczne widowisko, dlatego też jesienią widzowie zobaczą jego drugą edycję - tłumaczy Nina Terentiew, dyrektor programowa Polsatu, która sprawowała nad projektem osobistą opiekę. Show bez wątpienia stał się hitem słonecznego kanału i prowadził wyrównaną rywalizację z piątą edycją "Tańca z gwiazdami" TVN.

Komercyjny kanał z Wiertniczej nieco asekuracyjnie zdecydował się na kontynuację formatu BBC i nie zawiódł się. Nadawany od 4 marca do 6 maja "Taniec z gwiazdami" miał średnio 4,9 mln widzów, dało to telewizji 28,27 proc. udziału w rynku. Lepsze wyniki osiągnęły jednak wszystkie wcześniejsze edycje z wyjątkiem pierwszej. Mimo mało gwiazdorskiej obsady, program po raz kolejny sprawdził się na rynku. TVN planuje jego kolejną, ostatnią edycję. Stacja zdaje sobie sprawę, że o jej sukcesie zdecyduje dobry dobór uczestników. Tylko zaangażowanie bardzo znanych nazwisk pozwoli utrzymać show popularność, coraz bardziej wyczuwa się bowiem wyeksploatowanie formatu.

Próbę wprowadzenia do ramówki dużego programu na żywo podjęły także kanały Telewizji Polskiej. Na antenie Jedynki pojawił się cykliczny, emitowany co dwa tygodnie familijny teleturniej na żywo "Rodzina jak z nut". Najchętniej śledzone wydanie show z 11 marca (dzień debiutu) przyciągnęło przed telewizory 4,1 mln widzów. Później widownia programu prowadzonego przez Roberta Rozmusa spadła. Nieregularny czas emisji sprawił, że format nie został zauważony przez rynek. Jedynka nie wyklucza jednak jego kontynuacji. Dużo gorzej poszło telewizyjnej Dwójce, która wprowadziła do ramówki "Przebojowe Polki". Show na żywo w którym o  prestiżowy tytuł walczyły mieszkanki naszego kraju nie zainteresował widzów. Osiem nadanych odcinków projektu obejrzało średnio 1,4 mln osób, a udziały Dwójki w rynku telewizyjnym w czasie ich emisji wyniosły raptem 9,34 proc., co zostawiło tę antenę daleko w tyle za pozostałymi czołowymi stacjami telewizyjnymi. To zdecydowanie największa programowa wiosenna porażka.

TVP2 nie miała pomysłu na swoją wiosenną ramówkę. Po kilku odcinkach z jej anteny został zdjęty także talk-show "MC2 Maszyna czasu" Wojciecha Manna i Krzysztofa Materny. Reaktywacja programu słynnego duetu się nie udała. O ile nowe projekty Dwójki okazały się nietrafione, należy uczciwie przyznać, że sprawdzone formaty radziły sobie świetnie. W TOP20 najchętniej oglądanych programów rozrywkowych między 1 marca a 21 czerwca połowa została wyemitowana przez drugi kanał. Wiosną bardzo dobre wyniki notowała "Familiada"( najlepszy odcinek 1 kwietnia zobaczyło 5, 16 mln osób), "Szansa na sukces" ( najlepszy odcinek 22 kwietnia zobaczyło 5,1 mln osób) oraz "Duże dzieci" (najlepszy odcinek 18 marca miał 4,42 mln widzów). Chętnie oglądana była również scena kabaretowa.

Wiosną w TVN po raz kolejny mogliśmy z kolei śledzić rywalizację dwóch showmanów Szymona Majewskiego i Kuby Wojewódzkiego. Zwycięsko wyszedł z niej ten pierwszy. Średnia widownia emitowanej od 6 marca do 25 czerwca br. czwartej serii programu "Szymon Majewski Show" wyniosła 3,11 mln osób. To nieco mniej niż wiosną zeszłego roku, gdy druga edycja, nadawana w TVN od 6 marca do 12 czerwca oglądana była przez 3,24 mln widzów. Udziały TVN w czasie zakończonej właśnie serii programu ukształtowały się na poziomie 24,09 proc. Mniejszą popularnością niż czwarta seria "SMS" cieszyła się wiosenna edycja programu Kuby Wojewódzkiego, która przyciągała przed szklane ekrany średnio 2,63 mln osób przy udziałach w rynku na poziomie 21,17 proc.

Wiosną rozpoczęła się także festiwalowa rywalizacja nadawców. Wyjątkowo do 22 czerwca odbyły się aż dwa duże telewizyjne festiwale TOPtrendy Polsatu oraz Opole 2007 transmitowane przez TVP1. Tegoroczny, 44. festiwal opolski pokazywany w dniach od 15 do 17 czerwca obejrzało średnio 3,46 mln widzów przy udziałach w rynku wynoszących 35,92 proc. Największą oglądalność miał w tym roku koncert "Niebo z moich stron"( nie został sklasyfikowany przez AGB do TOP20 rozrywka), który w niedzielny wieczór przyciągnął przed telewizory ponad 5 mln osób. Dużą widownię osiągnął także sobotni koncert "Superjedynek", który obejrzało średnio 4,55 mln widzów. Jednak jak pokazują dane oglądalność Opola z roku na rok spada. Jeszcze 2 lata temu widownia muzycznej imprezy Jedynki wyniosła 4,3 mln osób, w zeszłym roku było to 3,86 mln, a w tym już jedynie - 3,46 mln. W porównaniu z TOP Trendami Polsatu, Opole 2007 zgromadziło widownię o 1,0 mln większą. Odbywając się tydzień wcześniej TOP Trendy oglądało średnio 1,9 mln widzów (5,4%). Udziały wszystkich festiwalowych koncertów wyniosły 21,1%. Uwagę największej liczby osób przyciągnął koncert "Top" z 8 czerwca, gromadząc przed telewizorami ponad 2,2 mln Polaków (6,3%) i co czwartą osobę (26,6%), która w czasie koncertów miała włączony telewizor. Najmniejszym zainteresowaniem cieszył się poniedziałkowy (11 czerwca) "Kabareton", który obejrzało 1,4 mln Polaków (4,0%).

Top 20 rozrywka 1.03 -21.06 2007 Kanał Data (r) AMR SHR %
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ TVP1 18-03-2007 5 805 292 40,98%
JAK ONI ŚPIEWAJĄ /PROGR ROZR. POL./ Polsat 03-03-2007 5 689 616 35,39%
TANIEC Z GWIAZDAMI /PROG.ROZR./ TVN 06-05-2007 5 580 086 32,36%
FAMILIADA /TELETURNIEJ/ TVP2 01-04-2007 5 125 802 47,19%
SZANSA NA SUKCES /KONKURS MUZ./ TVP2 22-04-2007 5 096 036 49,56%
DUŻE DZIECI /PROG.ROZR.POL./ TVP2 18-03-2007 4 418 409 31,85%
KUBA WOJEWÓDZKI /TALK-SHOW/ TVN 18-03-2007 4 115 652 31,48%
RODZINA JAK Z NUT /PROG.ROZR.POL/ TVP1 11-03-2007 4 061 293 29,17%
POJEDYNEK GIGANTÓW CZYLI ANI MRU MRU KONTRA .. /KABARET/ TVP2 09-03-2007 3 920 267 24,99%
SZYMON MAJEWSKI SHOW /PROGR.ROZR./ TVN 26-03-2007 3 703 950 27,96%
PRZEBOJE KABARETU POD EGIDA /PROG.ROZR./ TVP1 12-05-2007 3 654 186 25,42%
MÓJ PIERWSZY RAZ /PROG.ROZR./ TVP2 11-03-2007 3 645 954 21,52%
EUROPA DA SIE LUBIC /TALK SHOW/ TVP2 10-03-2007 3 622 836 24,03%
MARZENIA MARCINA DANCA /PROG.ROZRYWKOWY/ TVP2 02-03-2007 3 469 190 20,27%
BABCIA RÓŻA I GRYZELKA /PROG.ROZR/ TVP1 01-03-2007 3 257 677 21,60%
KABARETON /PROG.ROZRYW.PL./ Polsat 14-06-2007 3 070 947 26,76%
PODRÓŻE Z ŻARTEM /PROG.ROZR./ TVP2 09-03-2007 3 009 995 19,50%
WIELKI TURNIEJ KABARETOWY- KRAKÓW KONTRA& TVP2 02-06-2007 2 955 945 20,47%
MATRIX CZYLI 1000 KABARETOWYCH ŚWIATOW/ PROG.ROZ./ TVP2 03-03-2007 2 828 843 29,30%
CO Z TĄ POLSKĄ ? /TALK SHOW POLITYCZNY/ Polsat 01-03-2007 2 813 397 28,78%

Filmy i seriale
Niedobór nowych formatów rozrywkowych nadawcy postanowili tradycyjnie wynagrodzić widzom serialami. Fala popularności odcinkowych historii została utrzymana. Wiosenny sezon po raz kolejny udowodnił, że Polacy kochają seriale. - Fenomen tego typu produkcji nie dotyka jednak tylko naszego kraju, kiedy BBC puszczała swoje czołowe seriale, ulice też pustoszały- tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Robert Brutter, scenarzysta takich hitów jak "Rodzina Zastępcza" czy "Ranczo". -Nie stać nas na dużo filmów fabularnych, odcinkowe produkcje wypełniają powstałą lukę- dodaje. I chociaż fenomenalny okres dla seriali trwa od pewnego czasu, wiosną wyraźniej uwypuklił się ich podział na fabularyzowane w stylu "Rancza" i "Magdy M." i proste, czysto telewizyjne, takie jak "Mamuśki".

Najchętniej śledzonym polskim serialem w okresie wiosennym ( 1marca- 21 czerwca) było "M jak miłość". Każdy premierowy odcinek produkcji według danych AGB gromadził średnio 9, 4 mln osób, dało to nadającej TVP2 hit 56,84% udziału w rynku. Najwięcej osób zobaczyło odcinek z 3 marca, przed telewizorami zasiadło 10, 17mln osób. Serial mimo niewielkiej tendencji spadkowej wciąż porywa olbrzymią liczbę Polaków i bez wątpienia będzie jeszcze przed długi czas kontynuowany. Dobre wyniki opowieści Ilony Łepkowskiej nie są jednak dla nikogo zaskoczeniem. Największą niespodziankę rynkowi sprawiło komediowe "Ranczo". Serial gromadził wiosną średnio 7 mln osób, o ponad dwa miliony więcej niż pierwsza seria rok temu. Udział w rynku TVP 1 podczas emisji produkcji wyniósł 41 proc. Rekordowy odcinek 3 czerwca przy ponad 47 proc. udziale widziało 7, 7 ml osób. Opowieść urosła do miana kultowej, bowiem jak twierdzą jej twórcy dialogi i scenki z "Rancza" zaczęły być używane w języku potocznym. - To produkcja inna niż wszystkie. Ma sympatycznych bohaterów, porusza ważne aspekty społeczne na wesoło. Nie oszczędza władzy, kościoła, policji czy służby zdrowia- mówi nam Paweł Mantorski producent serialu. Zdaniem medioznawczy Wiesława Godzica, olbrzymi sukces "Rancza" zaskoczył nawet samą Telewizję Polską, która nie była przygotowana na taką falę zainteresowania. Nadawca ostatecznie sprostał jednak wyzwaniu uruchamiając na swoich stronach pionierską wersję serialu dla niewidomych. Wkrótce do kin trafi również filmowa wersja hitu Jedynki.

Bardzo dobre wyniki wiosną notował "Skazany na śmierć". Był to jedyny obok "Mody na sukces" zagraniczny serial, który na masową skalę przyciągnął przed ekrany Polaków. Polsat rozpoczął jego emisję już w styczniu, zaowocowało to zdobyciem wiernej widowni zanim pozostałe stacje wprowadziły swoje sztandarowe pozycje programowe (np.: kolejna edycja "Tańca z gwiazdami" w TVN). - Kanał wychodząc poza schematy osiągnął sukces- twierdzi Marta Kruk Account Director Starlink. Chociaż oglądalność odcinków wiosennych była niższa (około 4 mln widzów), od tych emitowanych w styczniu i lutym( około 6 mln widzów) serial wzmocnił niedzielne pasmo nadawcy. Z wyników, które osiągnęła opowieść zadowolona jest związana z kanałem Nina Terentiew.- Polsat ma najmłodszą widownię ze wszystkich stacji telewizyjnych. To dla niej przygotowano specjalną ofertę serialową na czele ze "Skazanym na śmierć"- tłumaczy dyrektor programowa. - Kolejne perypetie Michaela Scofielda będzie można śledzić jesienią-dodaje.

Udany sezon mogą świętować także twórcy "Magda M." Czwarta edycja serialu w TVN-ie gromadziła średnio 3,7 mln widzów (10,34 proc. oglądalności), dając stacji 26,77 proc. udziału w rynku. Najlepszy wynik serial osiągnął 5 czerwca (4, 15 mln widzów, 30% udziału).Produkcja, chociaż momentami ustępowała oglądalnością choćby "Na Wspólnej" była najmocniejszym serialowym punktem ramówki TVN. Przygoda komercyjnej stacji z młodą prawniczką zakończyła się jednak definitywnie. -Jestem dumna, że "Magda M" zeszła ze sceny niepokonana, to był wyjątkowy serial- chwali produkcję jej producentka ze strony TVN, Dorota Chamczyk. - Już nikt nie będzie mógł pisać o telewizji, pomijając fenomen naszej bohaterki- dodaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. Jakkolwiek przesadnie brzmią te deklaracje pewne jest, że stacja wyznaczyła tym obyczajowym serialem nowy trend. Już dziś wiadomo, że jesienią każdy z głównych nadawców zaprezentuje swoją "Magdę M". ("Tylko miłość" Polsatu, nowy wielkomiejski serial Łepkowskiej kręcony dla TVP2), realizowaną według schematu, który okazał się idealnie stargetowany.
Wśród klasycznych sitcomów prym wiodła reaktywowana nie tak dawno produkcja "Świat według Kiepskich". Najlepszy odcinek z 23 marca zgromadził przed telewizorami 4, 56 mln widzów. Stabilną widownię miała także "Niania". Perypetie Frani Maj oglądało średnio 3 mln widzów, przy udziałach w rynku na poziomie 22,5 proc . W tej kategorii warto wspomnieć także o dwóch nowościach. W wiosennej ramówce Polsatu zadebiutowała opowieść " I kto tu rządzi", oparta na amerykańskim formacie "Who's the boss". Jej twórcy dumnie ogłaszali, że po zakończonym sezonie stanie się ona najchętniej oglądanym serialem komediowym w Polsce. Rewelacyjne wyniki z początku emisji (4 mln widzów) jednak się nie utrzymały i średnia oglądalność emitowanych od 5 kwietnia do 24 maja w czwartki w godz. 20-21 13 odcinków sitcomu wyniosła 2,7 mln a jego udział w rynku zatrzymał się na poziomie 18,62 proc. Kolejną premierową propozycją programową Polsatu były "Mamuśki". Zabawny, nieco przaśny sitcom wyświetlany od 1 marca do 21 czerwca w czwartki oglądało średnio 2,14 mln osób. Produkcja zapewniła kanałowi stosunkowo wysokie udziały na poziomie 18,72 proc.,debiut można więc uznać za udany.

Wśród serialowych premier nie sposób nie wymienić "Odwróconych" TVN. Produkcja była praktycznie jedyną nowością, którą tej wiosny zaoferował komercyjny nadawca. Chociaż serial okazał się kasowy, nie poprawił wyników stacji. Dobrze zrealizowaną, fabularyzowaną opowieść obejrzało średnio 2,6 mln osób, dając TVN 19,36 proc. udziału w rynku. Lepsze wyniki w tym paśmie notowała jednak Jedynka (26,39 proc. ) i Polsat (20,03 proc.). Sensacyjnie, ale bez spektakularnego sukcesu było także w Polsacie. Kolejny serialowy debiut "Prawo miasta" emitowany między 4 a 24 czerwca oglądało średnio 1,59 mln osób, dając słonecznemu kanałowi udziały na poziomie zaledwie 14,33 proc. W ubiegłym roku oglądalność tego pasma była o 600 tys. widzów większa. To prawdopodobnie jedyne z nielicznych serialowych opowieści, które nie doczekają się kontynuacji.


Top 20 seriale 01.03 - 21.06 2007 Kanał Data (r) AMR ;
M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./ TVP2 05-03-2007 10 172 342 56,88%
NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./ TVP2 18-03-2007 7 767 880 53,93%
RANCZO /SER.KOM.POL./ TVP1 03-06-2007 7 735 820 47,24%
PLEBANIA /TELENOW.POL./ TVP1 09-04-2007 5 416 436 36,66%
KLAN /TELENOWELA POL./ TVP1 01-03-2007 5 339 351 41,42%
ZŁOTOPOLSCY /TELENOWELA/ TVP2 04-03-2007 5 287 440 40,40%
SKAZANY NA ŚMIERĆ /SER. USA/ Polsat 04-03-2007 5 166 159 28,09%
W-11 WYDZIAŁ ŚLEDCZY /SER.KRYM.POL/ TVN 22-03-2007 4 871 692 30,06%
NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./ TVN 17-04-2007 4 658 511 29,20%
ŚWIAT WEDLUG KIEPSKICH /SER.KOM.POL./ Polsat 21-03-2007 4 558 580 27,78%
CZTEREJ PANCERNI I PIES /SER.WOJ.POL./ Polsat 06-05-2007 4 512 662 43,70%
DYLEMATU 5 /SER.KOM.POL./ TVP1 01-05-2007 4 175 190 25,46%
MAGDA M. /SER.OBYCZ.POL./ TVN 05-06-2007 4 149 907 30,07%
SAMO ŻYCIE /SER.POL./ Polsat 05-03-2007 4 081 462 25,12%
I KTO TU RZĄDZI /SER. KOM. POL./ Polsat 05-04-2007 4 039 071 25,75%
MODA NA SUKCES /SER.USA/ TVP1 22-03-2007 4 039 056 42,03%
NIANIA /SER.KOM.POL./ TVN 17-03-2007 3 895 091 23,53%
ODWRÓCENI /SER.SENS.POL./ TVN 16-03-2007 3 891 342 24,50%
FAŁSZERZE POWRÓT SFORY /SER SENS. POL/ TVP1 15-03-2007 3 889 325 27,82%
SĄSIEDZI /SER.KOM.POL./ TVP1 10-03-2007 3 592 942 28,12%


Filmowa oferta głównych nadawców postała w cieniu serialowych opowieści. Najpopularniejszy film fabularny ("Zróbmy sobie wnuka") nadany między 1 marca a 21 czerwca zgromadził 6,22 mln widzów, dając emitowanemu Polsatowi ponad 40 proc. udziału w rynku. To jednak wyniki o blisko 4 mln groszy od najchętniej oglądanego odcinka "M jak miłość". W rankingu TOP20 filmów wyemitowanych wiosną możemy znaleźć siedem polskich produkcji, cztery z nich znajdują się na samym szczycie zestawienia. Lista została zdominowane przez filmy nadane przez TVP oraz Polsat. Zabrakło na niej wielkich kinowych hitów, które stały się głównie domeną kanałów premium. W stacjach otwartych ciągle chętniej oglądamy filmowe klasyki ("Sami swoi", "Jak rozpętałem II wojnę światową") i produkcje, które w większości już znamy.

Top 20 filmy 01.03 - 21.06 2007 Kanał Data (r) AMR SHR %
ZRóBMY SOBIE WNUKA /FILM FAB.POL./ Polsat 09-04-2007 6 222 440 40,02%
JA WAM POKAŻĘ /FILM OBYCZ.POL./ TVP1 21-04-2007 5 461 425 36,22%
SAMI SWOI /KOM.POL./ TVP2 10-05-2007 5 298 578 34,18%
JAK ROZPĘTAŁEM II WOJNĘ ŚWIATOWA /KOM.POL./ TVP2 01-05-2007 5 229 782 35,92%
OSACZONY /FILM THRIL.NIEM.USA/ TVP1 17-03-2007 5 062 959 31,34%
NIE MA MOCNYCH /KOM.POL/ TVP2 17-05-2007 5 033 437 33,92%
JAN PAWEŁ II /SER.POL.USA WLOS./ TVP1 07-04-2007 4 858 344 31,44%
WSPANIAŁY /FILM KOM.SENS.HONGK./ TVP1 24-03-2007 4 817 624 29,56%
SKARB NARODÓW /FILM.PRZYG.USA/ Polsat 05-03-2007 4 800 492 40,72%
DOKTOR DOLITTLE /FILM KOM.USA/ Polsat 23-03-2007 4 581 620 28,85%
ZAKRĘCONY PIĄTEK /FILM KOM.USA/ TVP1 01-06-2007 4 459 958 32,66%
KLIENT /DRAM.SENS.USA./ TVP1 30-03-2007 4 421 498 30,46%
POWRÓT SYNA /FILM OBYCZ.USA/ TVP1 11-04-2007 4 312 292 27,72%
DOKTOR DOLITTLE II /FILM FAB. USA/ Polsat 20-04-2007 4 301 550 28,67%
NOŻOWNIK /FILM FAB.USA/ Polsat 19-03-2007 4 292 872 33,24%
SZYBCY I MARTWI /WEST USA/ TVP1 11-05-2007 4 292 664 30,92%
W MROKU /FILM DRAM.KRYM.USA/ TVP1 30-05-2007 4 274 258 29,55%
WYBRANIEC SMIERCI /FILM USA/ Polsat 18-06-2007 4 193 646 33,74%
CZERWONA GORACZKĄ /FILM FAB USA/ TVP1 27-04-2007 4 191 368 30,56%
WESELE /FILM TRAGIKOM.POL./ TVP1 09-06-2007 4 171 060 34,64%


Sport
Ranking 20 najchętniej oglądanych transmisji sportowych między 1 marca a 21 czerwca pokazuje, że wyobraźnią Polaków wciąż władają dwie dyscypliny : skoki narciarskie oraz piłka nożna. Warty odnotowania w zestawieniu jest debiut Formuły 1. Udział Roberta Kubicy w najbardziej prestiżowych wyścigach świata naturalnie zwiększył zainteresowanie tą dyscypliną.

Top 20 transmisje sportowe 01.03 - 21.06 2007 Kanał Data (r) AMR SHR %
PŚ W SKOKACH NARCIARSKICH PLANICA TVP1 25-03-2007 8 701 414 64,06%
PŚ W SKOKACH NARCIARSKICH HOLMENKOLLEN TVP1 18-03-2007 7 054 168 47,74%
PŚ W SKOKACH NARCIARSKICH KUOPIO TVP1 13-03-2007 6 066 918 49,95%
PŚ W SKOKACH NARCIARSKICH LAHTI TVP1 11-03-2007 5 672 549 42,76%
ELIMINACJE ME W PIŁCE NOŻNEJ POLSKA-ARMENIA TVP2 28-03-2007 5 548 169 34,54%
ELIMINACJE ME W PIŁCE NOŻNEJ AZERBEJDŻAN TVP2 24-03-2007 5 226 248 36,39%
MŚ W NARCIARSTWIE KLASYCZNYM SAPPORO TVP1 03-03-2007 4 390 784 52,12%
ELIMINACJE ME W PIŁCE NOŻNEJ AZERBEJDŻAN-POLSKA TVP2 02-06-2007 4 309 079 36,56%
LIGA MISTRZOW MILAN-LIVERPOOL TVP2 23-05-2007 4 294 747 31,40%
PŚW SKOKACH NARCIARSKICH LILLEHAMMER TVP1 16-03-2007 3 900 395 33,34%
ELIMINACJE ME W PIŁCE NOŻNEJ ARMENIA-POLSKA TVP2 06-06-2007 3 318 509 36,58%
FORMUŁA1 GRAND PRIX MALEZJI Polsat 08-04-2007 3 216 076 35,12%
LIGA MISTRZÓW AS ROMA- MANCHESTER UNITED TVP2 04-04-2007 3 203 382 22,27%
LIGA MISTRZOW AC MILAN- MANCHESTR UNITED TVP2 02-05-2007 3 191 091 23,62%
BAYER MONACHIUM- AC MILAN TVP2 11-04-2007 3 184 670 22,14%
LIGA MISTRZOW BAYER MONACHIUM- REAL MADRYT TVP2 07-03-2007 3 136 695 21,51%
CHELSEA LONDON- LIVERPOOL TVP2 25-04-2007 2 800 382 20,01%
FORMUłA1 GRAND PRIX MONAKO Polsat 27-05-2007 2 767 369 28,07%
FORMULA 1 GRAD PRIX BAHRAJNU Polsat 15-04-2007 2 622 798 26,52%
LŚ SIATKÓWKI POLSKA-ARGENTYNA Polsat 03-06-2007 2 617 187 16,54%



Wiosna masowego widza okiem Wiesława Godzica, medioznawcy Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej

To był sezon dwóch największych stacji komercyjnych: TVN i Polsatu. TVN w ostatnim czasie jest w ofensywie, na linii wznoszącej, a może w apogeum rozwoju, Polsat dokonał poważnych zmian i zbiera siły na ramówkę jesienną. Na szczęście doszło do specjalizacji gatunkowej: TVN przyciągał publiczność "Tańcem z gwiazdami", przeznaczonym dla szerokiej publiczności, jak i wyrafinowanym humorem Wojewódzkiego i specyficznym, nieco brytyjskim - Majewskiego. Na Polsat przełączali się zwolennicy "Jak oni śpiewają" i sitcomów. Na tym tle widać, że publiczna nie ma swojego stylu proponowanej rozrywki. Tegoroczne Opole przekonało, że jest bardzo źle zarówno z pomysłami, jaki techniczną realizacją.


Uwaga: Wykorzystane w raporcie dane zostały przygotowane i sklasyfikowane dla portalu Wirtualnemedia.pl przez AGB Nielsen Media Research. Badany okres zamyka się między 1 marca a 21 czerwca.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Raport: Wiosna masowego widza

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl