SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Raport z Facebooka: coraz niższe zaangażowanie na fanpage’ach, słabe marki prasowe

W grudniu na polskich fanpage’ach facebookowych średnie zaangażowanie użytkowników było niższe niż we wcześniejszych miesiącach. 10 największych stron zyskało prawie tylu fanów, ile ma 10 czołowych fanpage’y tytułów prasowych.

Raport z Facebooka: coraz niższe zaangażowanie na fanpage’ach, słabe marki prasowe

Według raportu portalu Wirtualnemedia.pl i CatNapoleon.com tylko w grudniu 10 najliczniejszych polskich fanpage’y zdobyło łącznie ponad 566 tys. nowych użytkowników. Tymczasem 10 czołowych stron z kategorii prasa na koniec grudnia miało w sumie tylko niewiele więcej, bo 719,6 tys. fanów.

Wśród tytułów prasowych po ponad 100 tys. fanów mają tylko „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”. Na koniec roku „GW” jeszcze wyprzedzała pod tym względem tabloid, ale na początku stycznia została przez niego prześcignięta. Duży odpływ użytkowników zanotował fanpage „Uważam Rze”, co wynikało ze zmian personalnych w redakcji pisma. Wcześniej podobna sytuacja miała miejsce na fanpage’u „Przekroju”.

>>> Prawie 10 mln użytkowników Facebooka w Polsce. Demotywatory tuż przed Sercem i Rozumem

Średni wskaźnik zaangażowania użytkowników na fanpage’ach analizowanych przez CatNapoleon.com wyniósł w grudniu 12,02. To o 0,4 mniej niż w listopadzie, a o 1,7 mniej niż w październiku. Przy czym grudniowy spadek jest w pewnym stopniu naturalny, w związku z rzadszym korzystaniem z Facebooka w okresie świątecznym.

 
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Raport z Facebooka: coraz niższe zaangażowanie na fanpage’ach, słabe marki prasowe

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plaks
zdajecie sobie sprawe z tego ze nie da sie tego wygodnie czytac?
9 8
odpowiedź
User
mati
Kto by tam chciał płacić za sponsorowane posty...
10 8
odpowiedź
User
jan
Żeby coś komentować, albo lubić, to trzeba jeszcze mieć co
11 8
odpowiedź
User
ekspert
Ja raz wykupiłem kampanię reklamową trzech fanpage na FB i zauważyłem jedną interesującą rzecz. Każdy fanpage dotyczył całkowicie innego produktu, a like klikały te same osoby, po przejrzeniu profili tych osób, okazywało się, że są to łowcy nagród i fani konkursów. Zapewne dali Like!, bo nowa strona, więc może będą konkursy i uda się coś wyszarpać. Podsumowując... zmarnowane 300 zł na kilkaset bezproduktywnych Like!
10 9
odpowiedź
User
iwo
Facebook to nie fanpejdże,bynajmniej nie tylko Poza tym,większość adminów to ludzie sprzed kilku epok:D
10 8
odpowiedź