RASP przed Wirtualną Polską. Facebook w górę, Netflix ze spadkiem (Mediapanel z kwietnia)

W kwietniu br. strony i aplikacje internetowe Ringier Axel Springer Polska miały minimalnie więcej użytkowników niż te Grupy Wirtualna Polska. Spory wzrost osiągnął przeglądarkowy Facebook, a spadek na komputerach zanotował Netflix.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Według badania Mediapanel w kwietniu br. serwisy i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,41 mln polskich internautów, czyli 97,3 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Miesiąc do miesiąca zanotowały niewielki spadek, w marcu miały 28,48 mln użytkowników i 97,6 proc. zasięgu.

Serwis i aplikację mobilną YouTube’a odwiedziło 25,96 mln polskich internautów, zapewniając 88,9 proc. zasięgu, wobec 25,65 mln użytkowników i 87,9 proc. zasięgu miesiąc wcześniej.

Facebook przed Allegro, RASP i WP

Liczba polskich użytkowników przeglądarkowej wersji Facebooka zwiększyła się w porównaniu z marcem z 21,54 do 22,31 mln, a zasięg z 73,8 do 76,4 proc. Dzięki temu portal przesunął się o trzy miejsca w górę, wyprzedzając Grupę Allegro, Ringier Axel Springer Polska i Grupę Wirtualna Polska.

Grupa Allegro zanotowała spadek z 22,9 do 22,01 mln odwiedzających, a Grupa Wirtualna Polska - z 21,93 do 21,92 mln. Nad tego drugiego wydawcę wysunęła się Grupa Ringier Axel Springer Polska dzięki wzrostowi z 21,87 do 21,92 mln użytkowników.

Liczba użytkowników Grupy Polsat-Interia poszła w górę z 20,51 do 20,84 mln, a Grupa OLX zanotowała spadek z 17,99 do 17,48 mln.

Wśród nadawców telewizyjnych Grupa TVN z 13,53 mln internautów jest przed Grupą TVP (10,35 mln), a wśród nadawców radiowych Eurozet (13,53 mln użytkowników) wyprzedza Grupę RMF (10,45 mln).

29 mln internautów w Polsce

W badaniu Mediapanel łączną liczbę użytkowników internetu w Polsce oszacowano na 29,1 mln, to o 0,1 mln mniej niż w marcu. Natomiast średnia liczba internautów aktywnych codziennie wyniosła 24,1 mln, po wzroście o 0,2 mln.

grafika

OLX.pl za Interią i Ceneo

Google.com zanotowało w kwietniu 27,46 mln użytkowników i 94,1 proc. zasięgu (wobec 27,5 mln użytkowników i 94,2 proc. zasięgu w marcu), a Google.pl - 11,9 mln użytkowników i 40,8 proc. zasięgu (12,7 mln i 43,5 proc. miesiąc wcześniej).

Onet.pl osiągnął wzrost z 17,85 do 18,03 mln odwiedzających, dzięki czemu zwiększył przewagę nad WP.pl, na której liczba internautów zmalała z 17,21 do 16,83 mln.

Interia dzięki wzrostowi z 13,65 do 14,07 mln użytkowników wyprzedziła OLX.pl, który zanotował spadek z 13,94 do 13,28 mln. Przed OLX.pl wysunęło się także Ceneo.pl.

Na SE.pl liczba internautów zmalała z 11,55 do 10,74 mln, a na TVN24.pl - z 10,72 do 9,59 mln.

grafika

Na komputerach Netflix w dół, Wirtualna Polska przed Allegro

Strony i aplikacje Grupy Google na komputerach miały 21,93 mln polskich użytkowników i 75,1 proc. zasięgu, wobec 22,39 mln internautów i 76,7 proc. zasięgu miesiąc wcześniej.

YouTube zanotował spadek liczby użytkowników z 16,54 do 16,1 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 15,57 do 15,32 mln.

Liczba użytkowników Grupy Allegro zmalała z 13,94 do 12,76 mln, a Grupa Wirtualna Polska dzięki mniejszemu spadkowi (z 13,63 do 13,12 mln) przesunęła się o pozycję w górę.

Przeglądarkowy Netflix zanotował spadek z 5,71 do 4,64 mln odwiedzających, a Instagram - z 5,32 do 4,74 mln.

grafika

Liczba polskich użytkowników Google.com na komputerach zmalała miesiąc do miesiąca z 21,89 do 21,54 mln, a Google.pl - z 10,25 do 9,6 mln.

Allegro.pl zanotowało spadek z 13,68 do 11,93 mln użytkowników, WP.pl - z 9,65 do 9,21 mln, a Onet.pl - z 9,44 do 9,13 mln. Natomiast Interia osiągnęła wzrost z 5,7 do 5,75 mln.

grafika

W mobile’u traci Allegro, w górę Facebook

Na smartfonach i tabletach Grupa Google miała w kwietniu 26 mln polskich użytkowników i 89,1 proc. zasięgu, wobec 25,92 mln internautów i 88,8 proc. zasięgu miesiąc wcześniej.

YouTube osiągnął wzrost liczby polskich odwiedzających z 23,29 do 23,67 mln, Ringier Axel Springer Polska - z 19,33 do 19,56 mln, a Grupa Wirtualna Polska - z 19,12 do 19,35 mln.

Natomiast Grupa Allegro po spadku z 19,68 do 19,21 mln użytkowników przesunęła się o dwie pozycje w dół.

grafika

Liczba użytkowników Google.com w mobile’u zwiększyła się z 23,08 do 23,54 mln zł, a przeglądarkowy Facebook dzięki wzrostowi z 15,61 do 16,76 mln awansował z czwartego na drugie miejsce.

Onet.pl osiągnął wzrost z 15,82 do 16,06 mln odwiedzających, a Allegro - spadek z 15,8 do 14,66 mln.

grafika

Aplikacja Allegro z 10 mln użytkowników

W kwietniu br. aplikacja mobilna Allegro pierwszy raz przekroczyła poziom 10 mln użytkowników, miesiąc wcześniej miała ich 9,96 mln.

Aplikacja Ipla zanotowała spadek z 2,68 do 1,99 mln odwiedzających, a aplikacja Playera - z 1,58 do 1,53 mln. Natomiast liczba użytkowników aplikacji Jakdojade zwiększyła się z 1,5 do 1,53 mln.

grafika

Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych