SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rebranding PKO BP potrwa do końca br.

PKO Bank Polski oficjalnie poinformował, że rozpoczął modernizację swojego wizerunku. Pierwszy etap procesu – obejmującego zmienioną identyfikację wizualną i slogan „PKO Bank Polski. Dzień Dobry” – potrwa do końca br.

PKO BP poinformował media o modernizacji swojego wizerunku z pewnym opóźnieniem – zmienione logo banku pojawiło się w reklamach rachunków oszczędnościowo–rozliczeniowych z udziałem Szymona Majewskiego już w połowie marca. Jak podaje bank, w jego nowym logotypie została zastosowana autorskas czcionka, a agencja White Cat Studio zaprojektowała go przy ścisłej współpracy z Karolem Śliwką, autorem znaku firmowego PKO BP z 1967 roku. W reklamach z Majewskim zadebiutowało też nowe hasło reklamowe banku: „PKO Bank Polski. Dzień Dobry”, mające symbolizować jego nowe otwarcie na klientów.

PKO BP „po cichu” odświeża swoją skarbonkę

– Nasza strategia „Lider“ na lata 2010-2012 zakłada nie tylko wprowadzenie nowości w ofercie produktowej, ale również zmianę modelu obsługi i nowego standardu oddziałów. Elementem tego jest m.in. odświeżenie i unowocześnienie logotypu banku – argumentuje Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO BP.

Bank uzasadnia, że potrzeba zmian została wyraźnie zgłoszona przez klientów, wśród których testowany był znak graficzny. Dotychczasowe logo było dobrze rozpoznawalne i kojarzone z tradycją, ale uznawano je za nieco staroświeckie. Nowy logotyp jest bardziej nowoczesny i zachowując ciągłość z historią oraz wartościami takimi jak stabilność, spokój i bezpieczeństwo, ma się mocniej wyróżniać. Przedstawiciele PKO BP podkreślają, że wprowadzone zmiany umożliwiają skuteczniejsze zastosowanie systemu identyfikacji wizerunkowej w nowoczesnych kanałach komunikacji, np. w internecie.

Jak PKO BP zmienił skarbonkę (wideo making of)

Nowa identyfikacja oprócz zostanie wprowadzona we wszystkich materiałach komunikacyjnych PKO BP oraz w oznakowaniu zewnętrznym jego 1,2 tys. oddziałów i 1,9 tys. agencji. Pierwszy etap procesu jest zaplanowany do końca br.

Jednocześnie PKO BP rozpoczął realizację programu strategicznego Nanovo obejmującego zmiany wystroju i wyposażenia oddziałów. Projekt ten zakłada nową koncepcję funkcjonalną sieci placówek banku jako efektywnej sprzedażowo i odpowiadającej na potrzeby klientów. Odziały działające w nowym standardzie pozwolą skutecznie zarządzać ruchem klientów poprzez przekierowywanie ich do doradców i do kanałów samoobsługowych.

Skupienie na bankowości stacjonarnej PKO BP uzasadnia tym, że według statystyk i prognoz fizyczna sieć dystrybucji nadal będzie bardzo istotna na polskim rynku bankowym, a usługi internetowe są popularne tylko wśród młodych osób. „Polska bankowość najprawdopodobniej wybierze scenariusz rozwoju charakterystyczny dla Europy Południowej, oparty na dużej liczbie oddziałów na mieszkańca” - czytamy w komunikacie banku.

Pierwszy nowy oddział PKO BP działający w standardzie Nanovo powinien rozpocząć obsługę klientów przed wakacjami. Na początku III kwartału br. bank przeprowadzi ponowne analizy i badania wśród klientów, aby sprawdzić, jak w ich codziennych kontaktach sprawdza się ten system.

Dołącz do dyskusji: Rebranding PKO BP potrwa do końca br.

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
donek
Tak sie wyprowadza kase z firmy brawo Jageiłło przyjacielu Schetyny niech zyje KLD UW UD AWS PO
odpowiedź
User
donek
Tak sie wyprowadza kase z firmy brawo Jageiłło przyjacielu Schetyny niech zyje KLD UW UD AWS PO
odpowiedź
User
PW
Gdyby bank tę kasę przeznaczył na remonty/odświeżenie oddziałów, uruchomienie dodatkowych okienek, to pożytek byłby większy. Co komu po rebrandingu, nowym haśle czy kampanii reklamowej, jak po wejściu do dowolnego oddziału pachnie jeszcze komuną: jest obskurnie, nienowocześnie, odstręczająco i do każdego okienka stoi kolejka... starych bab.
Dla mnie wzorcową strategię ma Millennium - dużo małych, przytulnych oddziałów, brak kolejek lub max 1-2 osoby, wszystkie okienka obsadzone.
Nic tak nie zniechęca jak wielki oddział, 20 okienek z czego czynne 5 i mega kolejka. A to właśnie wizytówka PKO BP.
odpowiedź