Red8 Advertising: 36 proc. wpływów i 1,3 mln zł zysku więcej

W ub.r. przychody agencji reklamowej Red8 Advertising, należącej do holdingu Dentsu, zwiększyły się o 36,2 proc. do 44,22 mln zł, a zysk netto - z 3,99 do 5,33 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Red8 Advertising: 36 proc. wpływów i 1,3 mln zł zysku więcej
Krzysztof Mocek

Wpływy krajowe Red8 Advertising w ub.r. wzrosły w ujęciu porównawczym z 31,3 do 41,4 mln zł, a te z zagranicy - z 1,37 do 2,82 mln zł. Stałymi klientami agencji były m.in. Santander Bank Polska, Tarczyński, Link4 i Totalizator Sportowy, firma pracowała też dla Orlenu, Rossmanna i Bank Gospodarstwa Krajowego (obsługę tego ostatniego pozyskała wiosną w przetargu).

Koszty operacyjne Red8 Advertising poszły w górę o 36,7 proc. do 36,7 mln zł. Nakłady na usługi obce zwiększyły się z 25,28 do 35,43 mln zł, a koszty wynagrodzeń zmalały z 1,78 do 1,73 mln zł. W agencji było w ub.r. 12 pracowników etatowych.

Na zakupy od innych firm z koncernu Dentsu przeznaczono 16,5 mln zł, z czego 12,35 mln zł zapłacono domowi produkcyjnemu Propeller Film.

Na poziomie sprzedażowym zysk agencji wzrósł z 4,95 do 6,62 mln zł, na poziomie operacyjnym - z 4,91 do 6,64 mln zł, a zysk netto - z 3,99 do 5,33 mln zł. Bezpośrednio 100 proc. jej udziałów ma spółka Content Invest.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Z końcem ub.r. Red8 Advertising wchłonęła spółki Red8Digital i Unlimited. W 2020 roku ta pierwsza miała 4,3 mln zł wpływów i 790,2 tys. zł zysku netto, a druga - 7,27 mln zł przychodów i 860,8 tys. zł zysku netto.

Red8 razem z Isobar, bardziej selektywnie w przetargach

W sprawozdaniu z ub.r. Red8 Advertising zaznaczyła, że na rynku reklamowym dominują obecnie przetargi na obsługę pojedynczych kampanii, co dla agencji przekłada się na spadek marży. Zapowiedziała, że w br. „zamierza skoncentrować się na intensyfikowaniu sprzedaży do posiadanych klientów i bardziej selektywnie wybierać przetargi, w których będzie brała udział”.

Na początku br. Denstu Polska ogłosiło, że na poziomie operacyjnym Red8 Advertising została połączona ze specjalizującą się w marketingu internetowym agencją Isobar. Wspólną strukturą na poziomie regionu CEE zarządza Krzysztof Mocek, do którego w Polsce raportują Sylwia Tygielska i Piotr Potorski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?