SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Alior Banku wprowadza w błąd (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że telewizyjny spot lokaty nocnejAlior Banku wprowadza odbiorców w błąd. Instytucja przychyliła siędo skargi zarzucającej reklamie nieinformowanie o rzeczywistymoprocentowaniu tej oferty.

Komisja Etyki Reklamy otrzymała skargę na telewizyjną reklamękonta osobistego z lokatą nocną w Alior Banku. Autor protestuzarzucił spotowi, że "wprowadza w błąd, stwarzając złudne wrażenie,że klient ma prawo do 11 proc. na koncie", ponieważ "głos lektorazapowiada, że to oprocentowanie połowy środków", a "w niewielkimstopniu odbiorca jest informowany, że oprocentowanie rzeczywistewynosi 5,5 proc. w skali roku". "Osoby niedosłyszące nie sąinformowane przez tekst na ekranie, że prezentowane oprocentowaniedotyczy tylko połowy środków" - zauważył autor skargi.




Na podstawie protestu reklamę oskarżono o nadużywanie zaufaniaodbiorców, wykorzystywanie ich braku doświadczenia lub wiedzy orazwprowadzanie w błąd co do istotnych cech reklamowanego produktu:przyszłego dochodu i czynników wpływających na jego wysokość. Wodpowiedzi na te zarzuty Alior Bank wyjaśnił, że zarówno wreklamach telewizyjnych, jak i prasowych oraz internetowychwyraźnie informuje klientów o możliwości przekazania połowy środkówz rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego na lokatę nocną, którejoprocentowanie wynosi 11 proc. w skali roku. Firma zauważyła, żesamo konto osobiste oprocentowane jest na 0,1 proc. w skali roku, powiązana z nim lokata nocna na 11 proc, przez co rzeczywisteoprocentowanie środków zgromadzonych na rachunku waha się od 5,2proc. do 7,1 proc. w skali roku, ale takie dokładne dane trudnoprzedstawić w reklamie telewizyjnej ze względów technicznych. AliorBank zaznaczył, że informacje o lokacie nocnej w formie pisemnejznajdują się w reklamach prasowych i internetowych oraz ulotkachdostępnych w jego placówkach.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy przychyliła się doskargi, uznając, że spot narusza kodeks branżowy, ponieważwprowadza konsumentów w błąd, nie informując jasno, ile wynosirzeczywista stopa procentowa do konta osobistego. Instytucjazaznaczyła, że w reklamie konieczne jest wprowadzenie zmian, abyjej przekaz był jasny i nie stwarzał mylnego wrażenia.

Dołącz do dyskusji: Reklama Alior Banku wprowadza w błąd (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl