SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Cadbury z pocałunkiem mężczyzn, widzowie oburzeni (wideo)

W Wielkiej Brytanii oburzenie wywołała reklama czekolady Cadbury (Mondelēz). W jednej ze scen widać dwóch mężczyzn, którzy dzielą się jajkiem, całując się.

Article

Kontrowersja dotyczy spotu czekoladowych jajek Creme Egg. W reklamie przygotowanej z okazji 50. urodzin marki różne osoby pokazują, jak cieszą się z konsumowania Creme Egg. W kolejnych ujęciach w rytm radosnej muzyki bohaterki i bohaterowie pokazują, na jak wiele sposób można jeść reklamowaną słodkość.

W ostatnim ujęciu para mężczyzn radośnie przekazuje sobie Creme Egg z ust do ust.

Spory kadr w reklamie Creme Egg

Część widzów uznała ten fragment spotu za niedopuszczalny. Odbiorcy argumentowali, że scenka pokazuje, jakby ta para mężczyzn się całowała - a tego typu obrazy nie powinny ich zdaniem znaleźć się w spocie produktu, który mogą obejrzeć także dzieci. Petycję online podpisało ponad 25 tys. internautów.

Niektórzy brytyjscy widzowie byli na tyle oburzeni, że postanowili złożyć petycję z żądaniem zaprzestania pokazywania w mediach reklamy. Zdaniem autorów protestu, reklama promuje wśród dzieci zachowania seksualne. - Tego typu kadr w reklamie to coś niedopuszczalnego, naszym zdaniem można to odbierać jedynie jako promocję seksu wśród najmłodszych widzów - argumentują.

Marka odniosła się do krytyki na Twitterze. - Zawsze byliśmy postępową marką, która szerzyła komunikaty o integracji, czy to przez [nasze] produkty, czy kampanie. "Prawie pocałunek" pary dzielącej się Creme Egg został ujęty w reklamie w takim samym świetle jak każdej innej - argumentuje Cadbury.

Niektórzy stanęli także w obronie reklamy. Dziennikarz Scott Bryan napisał: - Do wszystkich "urażonych": zdajecie sobie sprawę, że widzieliśmy hetero pary w telewizji tysiące razy i już na to nie narzekamy. Zastanawiam się, dlaczego [w tym przypadku] narzekacie?

Kampania przygotowana przez agencję Elvis skierowana jest do osób w wieku 16-34 lata. Emisja spotu ruszyła 4 stycznia i towarzyszy jej szeroka promocja Mondelez UK, na TikToku (gdzie koncern właśnie założył konto).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama Cadbury z pocałunkiem mężczyzn, widzowie oburzeni (wideo)

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
IOP
25 tysięcy osób podpisało petycje jak na Wielomilionowy Kraj jakim jest Anglia to trochę Mało a po za tym Jak się facet z Kobitką całują w reklamie to nić złego ale jak 2 faceci Prawie się całują bo nie dotykają swoich UST to już Oburzenie Na szczęście małej liczby ( 25 Tysięcy) ludzi no ale co zrobić ...
odpowiedź
User
jac
Najpierw zwymiotowałem a następnie wyrzuciłem wszystkie słodycze od tej firmy.
odpowiedź
User
albinos
Pytanie do ekspertów - czy to jest promocja słodyczy, czy związków partnerskich tej samej płci? Przeciwko którym nic nie mam... Ale, czy rzeczywiście warto pokazywać to jako normę/standard relacji międzyludzkich? Rodzice oglądających spot małolatów, trzeba się będzie zaangażować w rozmowę z dzieckiem, czas na to znaleźć. No zgroza! ;)
odpowiedź