SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama ING z Woronowiczem nie obraziła Zygfrydów (wideo)

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot ING Banku Śląskiego, w którym bohater grany przez Adama Woronowicza zostaje zmuszony przez matkę do nadania swojemu synowi imienia Zygryd, nie ośmiesza tego imienia ani nie obrazą noszących go osób.

Adam Woronowicz, reklama ING

Adam Woronowicz, reklama ING

Spot, którego dotyczyła skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy, był emitowany w ramach jesiennej kampanii promującej pożyczkę gotówkową w ING Banku Śląskim. W reklamie matka bohatera, w którego wciela się Adam Woronowicz, subtelnie zmusza go, żeby swojemu synowi dał na imię Zygfryd, przypominając, że pożyczyła mu pieniądze na kino domowe. Sedno przekazu? Lepiej pożyczyć w ING niż od znajomych czy rodziny, bo nie zaciąga się wtedy długu wdzięczności.

 

W kampanii były też emitowane dwa inne spoty z Woronowiczem, w których musiał spełniać prośby krewnych, którzy wcześniej pożyczyli mu pieniądze (obejrzy te reklamy). Jednak na spot z Zygfrydem poskarżył się do Komisji Etyki Reklamy odbiorca, który własnemu dziecku dał tak na imię. „Nie widzę w tym żadnego powodu do śmiechu” - stwierdził widz, dodając, że publiczne drwienie z czyjegoś imienia i sugerowanie, że jest śmieszne czy obciachowe „jest po prostu żałosne i świadczy o niskim poziomie kultury”. „W mojej ocenie nikogo nie powinno obchodzić, kto jakie imię nadaje swojemu dziecku. Od oceniania tego są stosowne urzędy. Osobiście czuję się głęboko urażony tą reklamą” - podkreślił odbiorca.

ING Bank Śląski zadeklarował, że celem reklamy z Zygfrydem nie było ośmieszanie czy dyskryminowanie osób noszących to imię, tylko humorystyczne przedstawienie relacji głównego bohatera ze swoją matką, a konkretnie długu wdzięczności, jaki ma on u niej za otrzymaną wcześniej pożyczkę. W efekcie mężczyzna traci przywilej wybrania imienia dla swojego dziecka. Bank podkreślił, że imię Zygfryd znalazło się w reklamie tylko dlatego, że jest niepospolite i ciekawe. „Ostateczny wybór imienia Zygfryd był losowy - mogliśmy użyć jakiegokolwiek innego imienia” - zaznaczył ING.

Komisja Etyki Reklamy podzieliła stanowisko banku, nie dopatrując się w spocie naruszeń kodeksu branżowego. Według Komisji reklama jest sympatyczna i nie naraża na szwank imienia Zygfryd ani nie ośmiesza noszących je osób.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama ING z Woronowiczem nie obraziła Zygfrydów (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl