SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama outdoorowa ostro w dół, motoryzacja obcięła wydatki o połowę

W I kwartale br. na reklamę out of home wydano 100,6 mln zł, o 17,4 proc. mniej niż rok temu. Udział reklamy tranzytowej w rynku to 2,2 proc.

<!-- 0.3412s --><!-- 0.4234s -->

Spadek wydatków na reklamę zewnętrzną wyniósł w I kwartale 17,4 proc. w ujęciu procentowych, a 21,15 mln zł w ujęciu kwotowym - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - Nastąpiło to wbrew lekko optymistycznym oczekiwaniom z końca ubiegłego roku. Przewidywaliśmy wówczas możliwość spadku wydatków na rynku reklamowym, w tym w zakresie out of home, ale w mniejszej skali. Uważamy, że wynik pierwszego kwartału nie może być ostatecznie zaskoczeniem, ponieważ jest związany z ograniczeniami budżetów promocyjnych i reklamowych, wynika w dużej mierze ze strukturalnych zmian rynkowych - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

Od stycznia do marca firmy z sektora sprzedaży wydały na reklamę out of home 23,57 mln zł (co stanowi 23,4 proc. rynku), podmioty z segmentu telekomunikacyjnego - 15 mln zł (14,9 proc. udziału), a firmy z branży rozrywki i kultury - 13,1 mln zł (13 proc. udziału). Reklamodawcy z sektora motoryzacyjnego zmniejszyli swoje budżety w skali roku o prawie połowę, za to ci z segmentu finansów i marketingu zwiększyli wydatki o 21 proc. Natomiast wydatki reklamodawców z nieokreślonego sektora - obejmującego głównie małe firmy - spadły aż o prawie 60 proc.

UDZIAŁ SEKTORÓW W RYNKU REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ W I KW. 2013 r.
sektor wydatki (zł) udział w rynku
Sieci handlowe/hipermarkety 21 608 528 21,47%
Systemy telefonii komórkowej 14 279 743 14,19%
Banki 6 122 405 6,08%
Filmy kinowe 5 179 856 5,15%
Akcje społeczne non-profit 4 397 913 4,37%


- Biorąc pod uwagę ogólną sytuację na rynku mediów, trudno spodziewać się, aby straty pierwszego kwartału mogły być w branży do końca bieżącego roku „odrobione”. Należy spodziewać się najsłabszego od pięciu lat wyniku reklamy out of home - prognozuje Lech Kaczoń. - Oceniając realnie wielkość rynku reklamowego na podstawie pierwszych miesięcy, należy spodziewać się, że w bieżącym roku wielkość sprzedaży reklamy zewnętrznej może się zmniejszyć w stosunku do roku ubiegłego o około 10-12 procent - ocenia. - W tej sytuacji nie należy spodziewać się żadnych większych inwestycji w zakresie nowych nośników reklamy. Trzeba się raczej liczyć z ograniczeniami w istniejących już sieciach - dodaje.

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY BRANŻY REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ W I KW. 2013 r.
kategoria sprzedaż w zł
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 21 608 528
Pozostałe z sektora Sprzedaż 1 964 608
Piwo 2 465 708
Napoje 851 388
Pozostałe z sektora Żywność 3 699 120
Filmy kinowe 5 179 856
Stacje TV 2 385 112
Stacje radiowe 65 357
Magazyny 231 375
Gazety codzienne 109 476
Edukacja 633 828
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura 4 486 762
Internet 484 947
Systemy telefonii komórkowej 14 279 743
Telefonia stacjonarna 8 777
Pozostałe z sektora Telekomunikacja 190 600
Środki osobistej pielęgnacji ciała 2 474 081
Produkty zdrowotne/leki 1 718 671
Samochody 2 380 406
Oleje/Paliwa 499 926
Stacje benzynowe 454 215
Transport 2 375 216
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport 366 613
Banki 6 122 405
Ubezpieczenia 967 725
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing 1 310 386
Proszki do prania 746 717
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości 1 230 568
Akcje społeczne non-profit 4 397 913
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja 70 499
AGD/RTV 1 045 937
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura 753 950
Biura podróży 1 081 331
Usługi medyczne 258 923
Pozostałe z sektora Usługi 3 296 610
Budownictwo 3 043 281
Produkty dla dzieci 278 468
Odzież/obuwie 3 054 370
Produkty dla zwierząt 0
Przemysł 187 876
Rolnictwo/ogrodnictwo 59 840
Kampanie polityczne 5 850
Nieokreślony sektor 3 795 112
ŁĄCZNIE 100 622 075


Sprzedaż reklamy tranzytowej wyniosła w I kwartale br. 2,17 mln zł, 19 proc. mniej niż rok wcześniej. - Problemy związane z mniejszym zainteresowaniem reklamą tranzytową omawiane były przez nas wielokrotnie. Ważny pozostaje fakt, że większość zakładów komunikacyjnych stworzyło takie „możliwości” korzystania z taboru komunikacji miejskiej, z których klienci nie chcą korzystać. Stąd tak ważne są dążenia branży do zmiany koncepcji sytuowania reklam na środkach komunikacji miejskiej. Jeżeli będzie ona odpowiadać reklamodawcom, wówczas jej udział w sprzedaży ponownie się zwiększy - opisuje Lech Kaczoń.

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY BRANŻY REKLAMY TRANZYTOWEJ W I KW. 2013 r.
kategoria sprzedaż w zł
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie 288 497
Pozostałe z sektora Sprzedaż 66 908
Piwo 0
Napoje 0
Pozostałe z sektora Żywność 412 330
Filmy kinowe 14 500
Stacje TV 0
Stacje radiowe 0
Magazyny 0
Gazety codzienne 1 300
Edukacja 24 084
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura 58 165
Internet 14 300
Systemy telefonii komórkowej 195 000
Telefonia stacjonarna 0
Pozostałe z sektora Telekomunikacja 0
Środki osobistej pielęgnacji ciała 13 440
Produkty zdrowotne/leki 0
Samochody 54 310
Oleje/Paliwa 0
Stacje benzynowe 119 700
Transport 76 005
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport 2 442
Banki 166 162
Ubezpieczenia 24 400
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing 114 891
Proszki do prania 0
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości 0
Akcje społeczne non-profit 41 990
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja 0
AGD/RTV 0
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura 11 330
Biura podróży 19 800
Usługi medyczne 2 450
Pozostałe z sektora Usługi 47 360
Budownictwo 246 198
Produkty dla dzieci 0
Odzież/obuwie 55 043
Produkty dla zwierząt 0
Przemysł 96 064
Rolnictwo/ogrodnictwo 0
Kampanie polityczne 0
Nieokreślony sektor 0
ŁĄCZNIE 2 166 668


Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Business Consulting, CAM Media,  Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, JETline,  Liftboards, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama outdoorowa ostro w dół, motoryzacja obcięła wydatki o połowę

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hassan.ben.nasser
Bardzo dobrze, im szybciej cała ta branża padnie, tym lepiej. Precz z zasrywaniem przestrzeni publicznej rzygiem reklam!
15 9
odpowiedź
User
nn
Czyli kolejny gwóźdź do trumny Agory - AMS teź już na równi pochyłej.
14 9
odpowiedź
User
życzliwy
Outdoorowa to po polsku zewnętrzna.
9 8
odpowiedź
User
Vomissure
Precz z zasmiecaniem naszej przestrzeni publicznej takich szkaradztwami ! Niech sie jak najszybciej zwiną, bo na te ich straszydła w złym guscie nie mozna juz po prostu patrzec. gdziekolwiek sie spojrzy, tam te potworne kiczowate reklamy strasza nas obrzydliwymi kolorami. kto na to pozola, by w tak brzydkim kraju ciągle obrzydzac ludziom ich otocznie !!!!!! ??/ Niech bestia sczeźnie !!!!
12 8
odpowiedź
User
Ryszard
"nn" napisał(a): Czyli kolejny gwóźdź do trumny Agory - AMS teź już na równi pochyłej.
A Tobie widzę wszystko się z jednym kojarzy. Może porozmawiaj o tym z kimś.
8 8
odpowiedź