SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama radiowa: VOX FM i TOK FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM przed Radiem ZET (TOP 10)

Przychody z reklam stacji radiowych w jedenastu miesiącach br. były wyższe od tych w analogicznym okresie ub.r. o 24,4 proc. Szybciej niż cała reklama radiowa wzrosły w omawianym okresie wpływy z reklam VOX FM, TOK FM i Radia ZET.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od stycznia do listopada br. rozgłośnie radiowe zarobiły cennikowo na emisji reklam blisko 5 mld zł, czyli 24,4 proc. więcej niż w tym samym czasie w 2014 roku - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów).

Jak zwykle największe przychody osiągnęło radio RMF FM - wyniosły blisko 1,4 mld zł, czyli 16,3 proc. więcej niż rok temu. Przy czym zdecydowanie wyższą dynamikę wpływów z reklam - większą niż cały rynek reklamy radiowej - miały w skali roku VOX FM, TOK FM i Radio ZET.

VOX FM zarobiło 41,6 proc. więcej, a TOK FM - 34,8 proc. Z kolei Radio ZET zwiększyło przychody reklamowe o 25,2 proc., do 989,6 mln zł.

Również pozostałe rozgłośnie z czołowej dziesiątki zwiększyły wpływy reklamowe. W radiowej Trójce marketerzy wydali w tym roku 22,7 proc. więcej niż przed rokiem (249,8 mln zł), a w Jedynce - 17,4 proc. więcej (140,8 mln zł). Eska Warszawa zarobiła 65,2 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), a Złote Przeboje Warszawa - 60,2 mln zł (22 proc. więcej).

Do reklamowej czołówki stacji radiowych zakwalifikowały się w tym roku Złote Przeboje Poznań i RMF Classic, a poza nią trafiły Eska Poznań i Eska Wrocław.

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2014

I-XI 2015

zmiana proc.

RMF FM

1 171 335 750 zł

1 361 723 600 zł

16,3

Radio Zet

790 439 865 zł

989 581 765 zł

25,2

Program III Polskiego Radia

203 520 860 zł

249 812 080 zł

22,7

Program I Polskiego Radia

119 921 350 zł

140 823 890 zł

17,4

Tok FM

74 821 720 zł

100 822 504 zł

34,8

VOX FM

52 162 530 zł

73 880 600 zł

41,6

Eska Warszawa

56 972 570 zł

65 150 040 zł

14,4

Złote Przeboje Poznań

b.d.

64 244 899 zł

b.d

Złote Przeboje Warszawa

49 356 762 zł

60 230 848 zł

22

RMF Classic

b.d.

59 979 101 zł

b.d

razem

3 999 515 385 zł

4 973 944 002 zł

24,4

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: VOX FM i TOK FM z największymi wzrostami, na czele RMF FM przed Radiem ZET (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rafał
To jakieś bzdury tak zwiększyły tyko się pytam gdzie te pieniądze są ? RMF tyle zarabia a podwyżek od lat nie było i nie będzie . Zwalniają ludzi , którzy dobrze zarabiali i zatrudniają studentów za najniższą krajowa . Nikt nie pisze jakie rabaty ma Aflofarm w Zetce czy rMF i ze zapycha bloki a nie ma z tego kasy ze to zapchajdziura żeby tylko pokazać ze maja obroty .
10 10
odpowiedź