SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prawie połowa wydatków na reklamę radiową trafia do RMF FM i Radia Zet, TOK FM i VOX FM mocno w górę (top10)

Niemal połowa wydatków na reklamę radiową w okresie od stycznia do listopada 2017 roku trafiła do RMF FM i Radia Zet, które spośród rozgłośni zarobiły w tym okresie najwięcej. Tok FM i VOX FM zanotowały w tym okresie najwyższy wzrost przychodów reklamowych.

Przez pierwsze jedenaście miesięcy 2017 roku wydatki na reklamę radiową wyniosły 5,97 mld zł, czyli 6,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl przygotowanej na bazie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Pozycję reklamowego lidera niezmiennie zajmuje RMF FM z wpływami w kwocie 1,73 mld zł (po wzroście o 5,1 proc .w skali roku). Drugie miejsce na podium należy do Radia Zet, które w tym czasie na emisji reklam zarobiło nieco ponad 1 mld zł (wzrost o 3,9 proc. rok do roku). Łączne przychody obu tych stacji - 2,75 mld zł - stanowią blisko połowę wszystkich wydatków na reklamę w radiu w omawianym okresie.

Trzecią lokatę w tym rankingu zajmuje Program III Polskiego Radia. W tej rozgłośni marketerzy wydali 369,7 mln zł, o 6,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

Spośród pozostałych rozgłośni z rankingu dwie osiągnęły najwyższe wzrosty wpływów w skali roku. TOK FM zwiększyło je o 41,8 proc. - z 113,3 do 160,8 mln zł, a Vox FM – o 25,2 proc., z 107,1 do 134,2 mln zł. Pierwsza stacja w okresie od czerwca do listopada 2017 roku zdobyła pozycję lidera słuchalności w Warszawie, wyprzedzając Radio Zet.

W RMF Classic reklamodawcy wydali w okresie od stycznia do listopada 2017 roku 76,5 mln zł (14,8 proc. więcej niż rok wcześniej), a w radiowej Jedynce - 205,6 mln zł (wzrost rok do roku o 6 proc.).

Złote Przeboje Poznań zarobiło na reklamach 74,9 mln zł (0,7 proc. więcej niż rok wcześniej), Eska Warszawa - 73,7 mln zł (4,6 proc. więcej), a Eska Poznań - 68,7 mln zł (6,5 proc. więcej).

Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2016

I-XI 2017

zmiana proc.

RMF FM

1 642 191 850 zł

1 725 633 035 zł

5,1

Radio Zet

988 385 320 zł

1 026 880 140 zł

3,9

Program III Polskiego Radia

346 649 170 zł

369 665 530 zł

6,6

Program I Polskiego Radia

193 848 040 zł

205 551 520 zł

6

TOK FM

113 331 624 zł

160 753 493 zł

41,8

VOX FM

107 134 570 zł

134 158 520 zł

25,2

RMF Classic

66 645 929 zł

76 484 444 zł

14,8

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

74 351 289 zł

74 867 379 zł

0,7

ESKA Warszawa

70 395 570 zł

73 662 430 zł

4,6

ESKA Poznań

64 507 370 zł

68 713 010 zł

6,5

wszystkie stacje

5 621 461 113 zł

5 971 978 091 zł

6,2

Dołącz do dyskusji: Prawie połowa wydatków na reklamę radiową trafia do RMF FM i Radia Zet, TOK FM i VOX FM mocno w górę (top10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krasawica
Oj, coś mi się zdaje, że pan minister Sellin będzie miał co dekoncentrować.
odpowiedź