Reklama radiowa ze spadkiem, ale zyskuje w segmencie cyfrowym

W ub.r. przychody z reklam radiowych były mniejsze niż rok wcześniej, na plusie utrzymuje się wciąż segment cyfrowy, choć i tutaj dynamika wzrostu jest coraz słabsza - wynika z danych opublikowanych przez Radio Advertising Bureau.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W 2014 r. globalne przychody z reklamy radiowej wyniosły 17,6 mld dol., co oznacza 1-procentowy spadek w porównaniu z rokiem 2013.

W zestawieniu rok do roku segment spotów radiowych stracił 3 proc. osiągając wartość 13,6 mld dol., segment cyfrowy odnotował wzrost o 9 proc. do 973 mln dol., a reklama poza anteną wzrosła do 1,8 mld dol. - o 16 proc. więcej rok do roku.

Wśród najbardziej aktywnych reklamodawców na rynku radiowym na czele są firmy z branży motoryzacyjnej, które wyprzedzają telekomy i producentów komórkowych, dalej jest segment podmiotów finansowych, służba zdrowia, restauracje i dostawcy telewizji kablowych.

W 2014 r. najwięcej na reklamę radiową wydał koncern AT&T, na drugim miejscu znalazł się Comcast, który wyprzedził T-Mobile i McDonalds. Radio Advertising Bureau w swoim raporcie podkreśla, że choć segment digital w reklamie radiowej jest wciąż na plusie, to dynamika jego wzrostu hamuje. W 2014 r. przychody w tym segmencie stanowiły 5 proc. całości przychodów, podczas gdy w 2013 r. odsetek ten wynosił 5,5 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklama-radiowa-w-2014-r-17-8-proc-w-gore-trojka-i-jedynka-z-najwiekszymi-wzrostami-aflofarm-liderem-marketerow-top-10 ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek