SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Rutinacea Junior nieodpowiedzialnie obiecuje, że dziecko nie opuści żadnego dnia w przedszkolu (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot syropu Rutinacea Junior (Aflofarm Farmacja Polska) jest nieodpowiedzialny społecznie, bo uzależnia możliwości chodzenia do przedszkola przez dziecko od codziennego podawania mu promowanego preparatu.

Do KER wpłynęła skarga na reklamę radiową syropu Rutinacea Junior (poniżej prezentujemy opowiadającą podobną historię reklamę telewizyjną). Skarżący uznał, że spot ten ma silne psychologiczne działanie na dzieci. - Jeśli nie chcemy w przyszłości lekomanów, nie możemy czegoś takiego tolerować, a szczególnie jeśli chodzi o dzieci i ich mózgi, które dopiero się rozwijają - napisano w skardze.

W odpowiedzi na skargę przedstawiciele Aflofarmu wyjaśnili m.in., że reklama syropu Rutinacea junior, będącego suplementem diety, jest skierowana do osób dorosłych, a nie dzieci.

- Decyzję o zakupie produktu i podawaniu go swojemu dziecku podejmuje rodzic. Ponadto, należy podkreślić, że reklamowany produkt jest preparatem wspierającym odporność. W okresie jesieni, zimy i wczesnej wiosny szczególnie warto zadbać o zdrowie swoje i dzieci, stąd w środkach masowego przekazu znajdziemy mnóstwo reklam tego rodzaju produktów, które w większości są suplementami diety. Zgodnie z definicją, suplement diety jest to środek spożywczy, którego celem jest uzupełnienie normalnej diety, będący skoncentrowanym źródłem witamin lub składników mineralnych lub innych substancji wykazujących efekt odżywczy lub inny fizjologiczny. Nie istnieją żadne przepisy prawne zabraniające czy ograniczające reklamy takich produktów - napisali pracownicy Aflofarmu w odpowiedzi na skargę.

Taka argumentacja nie przekonała jednak Komisji Etyki Reklamy, która uznała, że zawarte w spocie wypowiedzi dziecka i matki na temat uzależnienia możliwości chodzenia do przedszkola od codziennego podawania dziecku suplementu diety w postaci syropu są nieodpowiedzialne społecznie. W konsekwencji reklama złamała branżowy kodeks etyczny.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Reklama Rutinacea Junior nieodpowiedzialnie obiecuje, że dziecko nie opuści żadnego dnia w przedszkolu (wideo)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ola
Jeśli ktoś dba o zdrowie swojego dziecka na podstawie reklam NIGDZIE NIE TESTOWANYCH suplementów diety, to nie ma odpowiednich kwalifikacji na rodzica.
odpowiedź
User
pavv
Widząc te wszystkie reklamy to wszyscy powinni codziennie zażywać przynajmniej 10 różnych prochów. Poczynając od głowixów, poprzez rozdupany i sralixy, a na ruchacixach kończąc.
odpowiedź
User
duszek
Te wszystkie suplementy są dla leniwych, bo łatwiej iść kupić w aptece lub na stacji benzynowej suplement pseudowitaminowy niż umyć lub obrać owoc zawierający 100% przyswajalne witaminy.
odpowiedź