SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama Smirnoffa zakazana za sugerowanie, że alkohol gwarantuje sukces towarzyski (wideo)

Brytyjska instytucja monitorująca reklamy ASA zakazała emisji spotu wódki Smirnoff (produkowanej przez koncern Diageo). Uznała, że reklama sugeruje, iż alkohol gwarantuje sukces towarzyski i społeczny.

Article

Spot z hasłem „Filter the unnecessary” stworzyła agencja 72andSunny. Pokazano w nim, jak do baru wchodzi mężczyzna. Gdy kieruje się w stronę barmana, twarze znajdujących się w lokalu osób są posępne, nieco dziwne. Jak tylko zamawia i otrzymuje drinka, w barze zaczyna grać muzyka, ludzie zaczynają się bawić, uśmiechać się do bohatera spotu. Na ekranie pojawia się hasło: „Filter the unnecessary. Keep the good stuff”.

Diageo nie zgodziło się z uwagami ASA co do tego, że reklama pokazuje, że alkohol przyczynia się do dobrej zabawy i sukcesu towarzyskiego.

Zdaniem ASA jednak z reklamy jasno wynika, że do momentu podania drinka przez barmana, atmosfera w lokalu jest zimna i niemiła, a zaraz potem zaczyna być zabawnie, wszystko ożywa. W opinii ASA alkohol jest kluczowym punktem transformacji w barze.

Diageo odwołało się od tej decyzji ASA.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama Smirnoffa zakazana za sugerowanie, że alkohol gwarantuje sukces towarzyski (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl