SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Spotify z lalką bez twarzy zakazana w Wielkiej Brytanii (wideo)

W związku ze zbliżającym się Halloween Spotify przygotowało spot reklamowy będący parodią horroru z lalką bez twarzy w roli głównej. Organizacja ASA zakazała jej emisji uznając, że jest zbyt przerażająca.

Article

Spot pokazuje użytkowników Spotify fanów piosenki Camili Cabello „Havana”. Zawsze, gdy słuchają tego utworu pojawia się potworna, upiorna i opętana lalka bez twarzy. Do tego akcja dzieje w mrocznych korytarzach, słychać wrzask przerażonej kobiety.

Reklamę przestały jednak emitować brytyjskie stacje telewizyjne. Stało się tak wskutek decyzji organizacji Advertising Standards Authority (ASA), odpowiednika polskiej Komisji Etyki Reklamy. Ta stwierdziła, że reklama jest zbyt przerażająca i może wywoływać niepokój i strach u dzieci, m.in. dlatego, że jej akcja dzieje się w domu w porze snu.

W związku z decyzją ASA, Spotify wydało oświadczenie. Wyraża w nim ubolewanie z powodu tego, że spot mógł zaniepokoić widzów. Firma tłumaczy, że reklama miała być ironiczną parodią horroru i w sposób zabawny miała pokazywać, jak chwytliwe są niektóre piosenki.

Spotify przyznało, że bierze odpowiedzialność za tę reklamę i weźmie pod uwagę wskazówki ASA dotyczące właściwego prowadzenia kampanii reklamowych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama Spotify z lalką bez twarzy zakazana w Wielkiej Brytanii (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Waidmanns
Tak szczerze mowiac to ja w tej reklamie nie widze nic przerazajacego.Wedlug mnie jest raczej pomyslowa.Akurat w sam raz na Halloween.
odpowiedź
User
Kurdupel
W UK cenzura?
odpowiedź