Reklama telewizyjna wzrosła w kwietniu o 9 proc. Polsat wyprzedził TVN

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2016 roku były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Nowym liderem przychodów z reklam został Polsat, który wyprzedził TVN. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała zaś firma farmaceutyczna Aflofarm.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Reklama telewizyjna wzrosła w kwietniu o 9 proc. Polsat wyprzedził TVN
fot. Shutterstock.com

W kwietniu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,18 mln spotów reklamowych, o 11,31 proc. więcej, niż w kwietniu 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,25 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 9,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 312,10 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 17,93 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Stacja ta awansowała na pozycję lidera z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy jednak zwiększyły się o 2,21 proc. do 298,86 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (127,98 mln zł; wzrost o 9,09 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (102,32 mln zł; do góry o 1,18 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 71,34 mln zł i wzrostem o 51,39 proc. - największym w czołowej dwudziestce.

Z kolei największy spadek w top 20, wynoszący 11,78 proc. do 39,49 proc., odnotował TV Puls.

W kwietniu 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 82,54 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki zmalały rok do roku o 36,15 proc. Kolejne miejsca zajęły: Unilever (65,86 mln zł; do góry o 5,71 proc.) i Nestle (44,70 mln zł; do góry o 65,06 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-z-najnizsza-ogladalnoscia-w-historii-rosnie-tvn24-m-jak-milosc-hitem-kwietnia ##

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana