SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama w TV: Polsat wyprzedził TVN. Unilever zmniejszył wydatki o 35 proc.

W 2011 r. liderem wpływów reklamowych jest Polsat, który zarobił 629 mln zł. Najwięcej na reklamę w tv wydały Unilever, Nestle i PTK.

Wpływy z reklam Polsatu w I kwartale 2011 roku wyniosły 629 mln zł i były o 14,9 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 571 mln zł (o 2,6 proc. mniej niż w 2010 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 485 mln zł, czyli o 2,7 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 3,6 proc. do poziomu 320 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 126 mln zł i były o 2 proc.  niższe niż rok temu. 

 TNS OBOPI kw. 2011*ZMIANA
Polsat629 055 465 zł14,9%
TVN571 530 491 zł-2,6%
TVP1485 932 183 zł-2,7%
TVP2320 935 003 zł3,6%
VIVA Polska126 677 395 zł-2,2%
AXN89 855 288 zł-25,4%
Discovery70 342 330 zł49,3%
TV466 516 682 zł9,7%
TVN 2463 104 926 zł2,2%
MTV Polska54 431 725 zł-21,0%
TVP INFO43 498 390 zł15,7%
TVN Siedem37 918 782 zł3,6%
Disney XD35 396 485 zł8,5%
TV Puls32 322 930 zł-73,3%
13TH STREET31 056 145 zł10,6%
National Geographic Channel28 800 435 zł13,9%
Animal Planet28 746 280 zł21,1%
TVN Style26 325 721 zł-7,6%
Cartoon Network22 329 100 zł34,4%
TVS**20 119 562 zł 

 

 I kw. 2010*
TVN586 521 129 zł
Polsat547 457 604 zł
TVP1499 231 106 zł
TVP2309 831 378 zł
VIVA Polska129 578 125 zł
TV Puls121 264 031 zł
AXN120 488 519 zł
4fun TV77 523 295 zł
MTV Polska68 925 690 zł
TVN 2461 719 034 zł
TV460 615 435 zł
Discovery47 120 030 zł
TVP INFO37 587 633 zł
TVN Siedem36 610 340 zł
Disney XD32 620 290 zł
TVN Style28 477 763 zł
13TH STREET28 076 280 zł
National Geographic Channel25 287 055 zł
VH1 Polska25 109 260 zł
Animal Planet23 729 720 zł


Unilever zmniejszył wydatki o 35 proc., ale utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2011 r. firmy Unilever, Nestle, PTK Centertel, Polkomtel i Procter & Gamble.  

 TNS OBOPI kw. 2011*
UNILEVER POLSKA106 544 720 zł
NESTLE POLSKA94 916 441 zł
PTK CENTERTEL93 525 320 zł
POLKOMTEL90 296 452 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA86 443 128 zł
AFLOFARM FARMACJA POLSKA82 839 616 zł
US PHARMACIA72 434 310 zł
GLAXOSMITHKLINE70 733 836 zł
DANONE68 979 755 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA59 653 119 zł
L'OREAL POLSKA55 415 946 zł
FERRERO POLSKA45 326 543 zł
P441 801 958 zł
MARS POLSKA41 483 765 zł
NOVARTIS POLAND35 219 480 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND)34 136 860 zł
HENKEL POLSKA31 870 087 zł
POLPHARMA29 550 699 zł
HASCO-LEK29 143 220 zł
VITADIRECT29 125 687 zł
 WIRTUALNEMEDIA.PL
 I kw. 2010*
UNILEVER POLSKA160 354 086 zł
POLKOMTEL106 380 577 zł
NESTLE POLSKA99 427 523 zł
DANONE91 371 959 zł
PTK CENTERTEL82 670 697 zł
US PHARMACIA79 687 822 zł
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA76 699 717 zł
L'OREAL POLSKA68 196 386 zł
AFLOFARM FARMACJA POLSKA63 776 368 zł
HENKEL POLSKA56 784 437 zł
FERRERO POLSKA56 193 281 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA53 993 905 zł
GLAXOSMITHKLINE49 430 043 zł
P443 409 715 zł
RECKITT BENCKISER (POLAND)41 430 509 zł
DR. OETKER39 089 085 zł
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE36 620 526 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA32 579 191 zł
MARS POLSKA29 389 653 zł
NOVARTIS POLAND26 820 289 zł



* dane do 27.03
**brak monitoringu reklamowego w I kw. 2010 roku

Dołącz do dyskusji: Reklama w TV: Polsat wyprzedził TVN. Unilever zmniejszył wydatki o 35 proc.

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gembal
Wytłumaczcie mi proszę, jaki sens ma publikowanie tych danych, skoro nie uwzględniają rabatów.
odpowiedź
User
gkalewski
I tak wyłączamy teleidiotoodbiorniki, więc skąd ten przyrost? Z głowy...
odpowiedź
User
alinus
Tak, mhm - jak zawsze, wyniki finansowe, przychody z reklam, itd, itd - same sukcesy. Wytłumaczcie mi skąd w takim razie te wszystkie restrukturyzacje i cięcia finansowe w każdej z tych tv. Jak patrzę po znajomych - to ludzie zarabiają mniej niż kiedyś, i mniej kupują, a przychody z reklam rosną - o co tu chodzi?
odpowiedź