SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Absolut, Opel, Greenpeace (wideo)

Do zestawienia najlepszych reklam ostatniego tygodnia wytypowaliśmy tym razem jedną produkcję zagraniczną i dwie polskie. Są to: międzynarodowa kampania wódki Absolut i rodzime akcje: serial promujący samochody Opel i działania Greenpeace na rzecz Puszczy Białowieskiej.

Absolut - „Equal love”
Agencja: BBH London

Dość odważny wizerunkowy film promujący nie tyle wódkę Absolut, co podkreślający wartości, z jakimi chce być kojarzona marka. U nas zapewne zostałby mocno skrytykowany.

W nowej wizerunkowej, międzynarodowej kampanii „Equal love” marka wódki Absolut podkreśla, że popiera równość w miłości od początku istnienia.

 

Głównym elementem kampanii jest trwający ponad 2,5 minuty spot pod hasłem „Equal love”. Pokazano w nim pary a także ludzi różnych ras, narodowości a także tej samej płci, którzy zatracają się w namiętnych pocałunkach. W ten sposób marka chce przypomnieć, że miłość „nie widzi” kolorów, nie potrzebuje etykiet, nie zna granic. W tej reklamie marketer chce też pokazać, że wierzy w bardziej otwarty świat, bez etykiet i granic, w którym ludzie mogą wyrazić swoją indywidualność, miłość, różnorodność, przez co ten świat staje się lepszym miejscem dla wszystkich. Tłem filmu jest utwór „There's no other” zespołu The Crystals z 1962 roku.


Greenpeace „Ostatnie drzewo”
Agencja: Ogilvy&Mather

Piękna i niezwykle potrzebna w obecnej sytuacji akcja. Brawo dla pomysłodawców za niekonwencjonalny sposób na edukację i dotarcie do młodego pokolenia.

W ramach projektu „Ostatnie drzewo” w grze komputerowej Minecraft odwzorowano cyfrowo wygląd Puszczy Białowieskiej.

Kampania „Ostatnie drzewo” ruszyła pod koniec czerwca, została przygotowana na zlecenie organizacji Greenpeace. Agencja Ogilvy & Mather zrealizowała ją pro bono. Głównym celem projektu jest zwiększenie świadomości istnienia i znaczenia Puszczy Białowieskiej wśród młodych ludzi, zbiórka funduszy na współorganizowane przez Greenpeace tzw. Leśne Patrole. Ponadto organizatorzy zachęcają do zbierania podpisów pod petycją o powiększenie obszaru ochrony ścisłej na cały teren Puszczy Białowieskiej (obecnie jest to tylko 17% terenu). Kampania obejmuje działania w internecie, social mediach (w tym pokazy gry na YouTube, kanał na Twichu i streamy na Facebooku) i eventy specjalne.

- To nie jest kolejny komercyjny dla klienta - to projekt pro bono dla organizacji pozarządowej o charakterze non profit. Dalej od komercji już nie można wylądować. Tak, emocje były i są. To projekt ważny. Puszcza Białowieska to nasze dziedzictwo narodowe i ostatni skrawek tego typu natury. Zależy nam na tym, żeby jej pomóc przetrwać. To dlatego projekt ma taką skalę - bez zaangażowania, bez emocji, bez poświęcenia co najwyżej można print zrobić - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl jeden z twórców kampanii - Wojciech Kowalik, senior copywriter z Ogilvy & Mather.

 

Kluczową innowacją „Ostatniego drzewa” jest całkowite odtworzenie terenu Puszczy Białowieskiej w grze komputerowej Minecraft. Wybór akurat tego tytułu był nieprzypadkowy. - Minecraft ogólnie rzecz biorąc polega na kreowaniu i modyfikowania światu. Takie założenie w kontekście naszej kampanii dodaje dramaturgii. Z gry korzysta ponad 100 milionów graczy globalnie, wykorzystuje się ją też w placówkach edukacyjnych - tłumaczy Wojciech Kowalik. Prace nad stworzeniem repliki puszczy trwały ponad trzy miesiące. Na jej mapę składa się 50 miliardów bloków, które jeden do jednego odwzorowują drzewa i całe ekosystemy, niewystępujące w grze nigdy wcześniej. W wirtualnej Puszczy Białowieskiej gracze zobaczą 40 różnych rodzajów drzew oraz pięć miejsc widokowych, które znajdują się tam naprawdę. To m.in. wejście do ściśle chronionego Białowieskiego Parku Narodowego, leśne zabytki czy wieża widokowa nad rzeką Narewką.

Jeden z twórców kampanii przyznaje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że jej celem było także stworzenie pola do debaty nad rolą przyrody w życiu młodszych pokoleń. - Debata już trwa, tylko w złym stylu - w narzuconej narracji spolaryzowania. My chcemy spróbować czegoś innego - ta kampania jest próbą stworzenia neutralnej przestrzeni dla ludzi do wzajemnego edukowania się i wymiany poglądów. Młodsza grupa już to wspaniale podchwyciła - na Youtube, przy filmach nagranych przez graczy na naszej mapie, są setki komentarzy, z których prawie żaden nie jest negatywny. Poważnie, dzieciaki zaczęły sobie rozmawiać o Puszczy Białowieskiej, w drugim tygodniu wakacji siedzą w domach i uczą się o ochronie środowiska – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Kowalik.

Gracze Minecrafta Puszczę Białowieską mogą zobaczyć po zalogowaniu się na serwer twórców IP 149.202.193.30 i nazwie ostatniedrzewo.pl. Wirtualną mapę można także pobrać na swój serwer.


Opel: „X- Mania”
Agencje: ProLoko, OS3, Carat Polska

Ciekawe i niestandardowe podejście do promocji samochodowej marki. Takich produkcji w branży moto brakuje.

„X-mania” to nowy serial internetowy, który powstał dla General Motors Poland na potrzeby promocji marki samochodów Opel. Występują w nim m.in. Bartek Kasprzykowski, Odeta Moro, Krystyna Tkacz, Tamara Arciuch.

Serial „X-mania” będzie składać się z ośmiu odcinków. Emitowany jest na kanale Opla na YouTube oraz na specjalnie uruchomionej platformie internetowej x-mania.pl. W serialu tym, którego premierowe odcinki nadawane będą w poniedziałek o godz. 20 promowany jest Opel Crossland X. W głównych rolach występują: Bartek Kasprzykowski, Tamara Arciuch, Olga Kalicka, Odeta Moro i Krystyna Tkacz. Głosu postaci Teścia użyczył Rafał Bryndal, który jest zarazem autorem scenariusza tej internetowej produkcji.

 

Pomysłodawcą formatu i koordynatorem projektu jest agencja Pro Loko, która odpowiada także za jego produkcję i współpracę z gwiazdami. Agencja OS3 z kolei przygotowała i realizuje kampanię reklamową, która wspiera serial „X-mania”. Kampania ta prowadzona jest w internecie, m.in. w mediach społecznościowych. Jej wsparciem są materiały promocyjne w salonach Opla. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Carat Polska.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Absolut, Opel, Greenpeace (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl