SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Allegro, Hellena, Orange i Uniwersytet Wrocławski (wideo)

W tym tygodniu do zestawienia najciekawszych reklam trafiły cztery produkcje polskie. Są to spoty promujące Allegro, Oranżadę Hellena i Uniwersytet Wrocławski oraz akcja ambientowa Orange Polska.

Kuba Wojewódzki w reklamie oranżady HellenaArticle

Uniwersytet Wrocławski: „Wiedza jest wszędzie. Sięgnij po nią”

Fajny pomysł na promocję uczelni. Odejście od schematu opowiadania o nauce, przedstawienie wiedzy jako ekscytująca, budząca emocje wartość. Zabawne role naukowych autorytetów.

 

Prof. Jan Miodek w roli detektywa, kosmonauta lądujący na Wieży Matematycznej i żołnierze Wehrmachtu zastygający w bezruchu na korytarzu gmachu głównego to elementy nowego spotu promującego Uniwersytet Wrocławski.

- Podjęliśmy próbę przełamania schematu opowiadania o nauce  Chcieliśmy przedstawić wiedzę jako wartość, która może być niezwykle ekscytująca, budząca emocje, często niejednoznaczne - tak spot opisuje Marcin Fajruk z Uniwersytetu Wrocławskiego.

Dlatego w reklamie zestawiono bardzo różne, kontrastujące ze sobą historie. W poszczególnych scenach pokazano m.in. wybitnego polskiego matematyka Hugona Steinhausa, roztańczone duchy pamiętające barokowe bale, żołnierzy Wehrmachtu biegnących w pełnym uzbrojeniu po jednym z korytarzy gmachu głównego uczelni (zdjęcia kręcono m.in. w Auli Leopoldyńskiej, Oratorium Marianum i na Wieży Matematycznej).

Innym zamierzonym efektem jest surrealistyczny klimat filmu, którego bohaterami są uczeni z Uniwersytetu Wrocławskiego: językoznawca, prof. Jan Miodek w roli detektywa, historycy: prof. Przemysław Wiszewski i prof. Jerzy Maroń, matematyk, prof. Zbigniew Palmowski, heliofizyk, prof. Paweł Rudawy, i muzykolog, dr Agnieszka Drożdżewska. Na planie towarzyszyli im wrocławscy aktorzy oraz członkowie grupy rekonstrukcyjnej Festung Breslau.

Nowy spot Uniwersytetu Wrocławskiego emitowany jest na YouTube, Vimeo i Facebooku. Reżyserem filmu jest Przemysław Chojnacki, a autorem muzyki Bonton.


Allegro - „Czego szukasz?”
Agencje: Bardzo, CutCut, UM

Po prostu: dobra kampania, z ciekawym insightem, grająca w pewnym sensie na emocjach. Marka promuje się nie jako ta, która ma do zaoferowania całą masę różnorakich przedmiotów, ale ta, która pomaga odkrywać i rozwijać zainteresowania.

 

Allegro kontynuuje rozpoczętą w ub.r. kampanię wizerunkową pod hasłem „Czego szukasz?”. Przekaz spotów w nowej odsłonie nawiązuje do pasji. Marka podkreśla w nich, że klient może znaleźć przedmioty, które pomogą mu odkryć nowe lub rozwinąć dotychczasowe zainteresowania.

Głównym motywem spotu jest gitara kupiona dziecku. W poprzednich reklamach pod hasłem „Czego szukasz?” pokazano m.in. przygarniętego psa i domowe życie rodziny.

Obecne działania prowadzone są przede wszystkim w telewizji, w stacjach ogólnopolskich i tematycznych. Kampania spotu dwóch długości, oba emitowane są w tym samym bloku reklamowym - spot 5-sekundowy na początku zapowiada emisję spotu 60-sekundowego na końcu.

W internecie spot 60-sekundowy emitowany jest w serwisach VoD oraz na wybranych portalach horyzontalnych. Reklama widoczna jest także w serwisach muzycznych i w intertnecie mobilnym. Uzupełnieniem kampanii są emisje na ekranach kin w największych miastach w Polsce. Akcja potrwa do połowy czerwca br.

Za kreację reklamy odpowiada agencja Bardzo, za produkcję - dom produkcyjny CutCut. Reżyserem spotu jest Jesper Ericstam. Planowaniem i zakupem mediów oraz przebiegiem kampanii zajął się dom mediowy UM.


Orange Polska: zjeżdżalnia na Dworcu Centralnym
Agencja: Initiative Warszawa.

Ciekawy ambient przykuwający uwagę. Wyróżnia się w całym reklamowym natłoku, bo podobnych rozwiązań reklamowych jest jak na lekarstwo.

Na Dworcu Centralnym w Warszawie, wzdłuż zejścia na perony ustawiono zjeżdżalnię. To akcja ambientowa Orange Polska promująca internet oferowany przez operatora, która powstała we współpracy z Initiative Warszawa.

Zjeżdżalnia w barwach Orange Polska jest ustawiona wzdłuż schodów - prowadzi z hallu głównego Dworca Centralnego w Warszawie na perony. Jest czynna w godzinach 10-18. Będzie tam dostępna do 26 maja.

- To element kampanii Orange Polska promującej światłowód w Warszawie. W zabawny sposób ma nawiązać do prędkości internetu w technologii światłowodowej, w Warszawie oferujemy nawet 600Mb/s - opisuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.

Akcję przygotował dział komunikacji operatora we współpracy z Initiative Warszawa.

Operator planuje zrealizować później podobną akcję ambientową także w Krakowie.


Oranżada Hellena - „Cudze chwalicie, swego nie znacie”
Agencje: Brandman, Universal McCann, Studio Filmowe M5, Kolterman Media Communications

Brawo za konsekwencje i dalsze - po działaniach product placementowych - połączenie marki z Kubą Wojewódzkim. Ten dziennikarz nawet pasuje do reklamowanego produktu.

 

Firma Colian rozpoczęła kampanię reklamową wspierającą oranżadę Hellena pod hasłem „Cudze chwalicie, swego nie znacie!”. Bohaterem spotów jest dziennikarz TVN Kuba Wojewódzki.

Jak tłumaczą przedstawiciele marketera, najnowsza kampania to efekt przyjętej długofalowej strategii marketingowej, koncentrującej się na umacnianiu wizerunku marki poprzez odwołania do pozytywnych emocji oraz wartości. W reklamach podkreślane jest pozytywne nastawienie do tego, co polskie i oryginalne oraz duma z bycia Polakami.

Oranżada Helleny od dwóch lat jest promowana na zasadzie lokowania produktu w znanych programach rozrywkowych, m.in. w talk-show Kuby Wojewódzkiego w TVN, w którym trzy sezony temu pojawiła się jako pierwsza marka napojowa.

Udział Kuby Wojewódzkiego w cyklu spotów reklamowych ma umacniać pozytywny wizerunek brandu. Spoty promuje znane z poprzednich reklam hasło „Cudze chwalicie swego nie znacie!”. Koncept opiera się na humorystycznych i błyskotliwych obserwacjach osiągnięć i zachowań Polaków oraz podkreślaniu, że w wielu aspektach jesteśmy lepsi od innych i mamy powody do optymizmu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Allegro, Hellena, Orange i Uniwersytet Wrocławski (wideo)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maks
Nie kupuję produktów reklamowanych przez błazna Powiatowego.
odpowiedź
User
mateusz
UWR mega
odpowiedź
User
Klaps
Ten dziennikarz nawet pasuje do reklamowanego produktu. - fakt też jest czereśniakiem w na siłę podkolorowanym opakowaniu.
odpowiedź