SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Atlas, Huawei, HP, Rzecznik Praw Dziecka, Western Union (wideo)

W naszym cotygodniowym zestawieniu najciekawszych reklam znalazły się tym razem dwie produkcje zagraniczne i trzy polskie, w tym jedna kampania społeczna. Są to międzynarodowe spoty promujące Hewlett Packard i Western Union, rodzime reklamy Grupy Atlas i Huawei oraz akcja „Bicie, czas z tym skończyć”.

Article

Rzecznik Praw Dziecka: „Bicie, czas z tym skończyć”

Te działania zasługują na wyróżnienie, bo zwracają uwagę na poważny problem, z którego wielu rodziców nie zdaje sobie sprawy: że przemocą wobec dziecka niewiele się osiągnie. Brawo dla bohaterki spotu, która po latach przyznaje i zarazem żałuje, że podnosiła rękę na własne dziecko.

Rzecznik Praw Dziecka rozpoczął kampanię społeczną pod hasłem „Bicie, czas z tym skończyć” sprzeciwiającą się stosowaniu przemocy wobec dzieci.

Cele kampanii to nagłośnienie problemu przemocy wobec dzieci oraz zmiana postaw społecznych, przede wszystkim obniżenie poziomu agresji i aprobaty dla stosowania jakichkolwiek form bicia. Jak wynika z badań przeprowadzonych w br. na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka przez TNS Polska, 58 proc. Polaków wyraża aprobatę wobec stosowania klapsów, a 26 proc. uznaje bicie dzieci za skuteczną metodę wychowawczą. - Ponad połowa Polaków aprobuje uderzanie dziecka - taka informacja zobowiązuje do podjęcia kolejnych intensywnych działań. Kampanią „Bicie, czas z tym skończyć” chcemy głośno powiedzieć, że lanie i klaps są jedynie wyrazem frustracji i braku cierpliwości, nie właściwą metodą wychowawczą - podkreśla Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak.

Kampania jest prowadzona w telewizji, radiu, kinach, na outdoorze (nośniki w kilku miastach) oraz w internecie (m.in. strona Niedlabicia.pl, aktywności w social media).

Agencje: Telescope, Jan Komasa (reżyseria), Papaya Films (produkcja).


Hewlett Packard: dziecięce „Gwiezdne Wojny”

Fajna kreacja utrzymana w konwencji zabawy, z lekkim przymrużeniem oka w ciekawy sposób wykorzystująca wiele motywów kultowych już „Gwiezdnych wojen”.

W nowej kampanii promującej produkty koncernu HP jest wszystko co fani „Gwiezdnych Wojen” lubią najbardziej - R2-D2, myśliwce rebeliantów i niezapomniana muzyka. Wszystko podane w konwencji zabawy i z lekkim przymrużeniem oka.

Na kampanię składają się 3 filmowe spoty. W pierwszym z nich chłopak wykorzystując laptop HP konstruuje replikę znanego z „Gwiezdnych Wojen” robota R2-D2. Zdalnie sterowany model ma jedno zadanie - dostarczyć wybrance serca chłopaka bilety na nową część gwiezdnej sagi i zaproszenie do kina.

W kolejnym spocie na ekranie pojawia się Garrick Hagon - aktor, który w filmie „Gwiezdne Wojny: Nowa nadzieja” z 1977 r. odtwarzał rolę pilota jednego z myśliwców rebeliantów. Hagon wraz z dziećmi urządza sesję zdjęciową utrzymaną w klimacie sagi George’a Lucasa, a później komponuje z fotografii album wykorzystując do tego drukarkę HP.

Trzeci spot opowiadając historię zwykłego, ale zdolnego nastolatka udowadnia, że sprzęt HP może się przydać także do dobrej zabawy i tworzenia muzyki.

Agencje: BBDO New York, 180LA.


Huawei: „Wygrywając dziś, wygrywasz jutro”

Słowa uznania przede wszystkim na inny sposób pokazania celebryty w reklamie. Fajne jest to, że Robert Lewandowski w spocie nie skupia się na zachwalaniu reklamowanego produktu, a zamiast tego opowiada o swojej drodze na piłkarski szczyt.

W pierwszym spocie marki Huawei z jego udziałem - Robert Lewandowski odpowiada, jak udało mu się mimo przeszkód w dzieciństwie i młodości stać się piłkarzem światowej klasy. Ujęcia retrospektywne przeplatają się z autentycznymi fotografiami z młodości Lewandowskiego. Zawodnik korzysta przy tym ze smartfona Huawei P8.

W kampanii sloganowi głównemu marki Huawei: „Make it possible”, towarzyszy hasło: „Wygrywając dziś, wygrywasz jutro”.

Lewandowski w ramach podpisanej właśnie umowy przez najbliższy rok będzie promował urządzenia Huawei w Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii.
W Polsce akcja reklamowa obejmuje przede wszystkim telewizję, internet oraz BTL.

Agencje: Leomek Hatoda’a z sieci TBWA (kreacja), Isobar Poland (social media), OMD (zakup mediów)


Western Union: „Chain of betters”

Ta reklama przyciąga uwagę miejscami i ludźmi, których pokazuje. Piękne krajobrazy, jeszcze piękniejsze historie, fantastyczna muzyka.

W najnowszej wizerunkowej kampanii Western Union pokazuje, co dobrego robi dla ludzi na całym świecie. Akcja trwającego blisko trzy minuty spotu reklamowego dzieje się w kilku miejscach na świecie. Możemy w nim oglądać wioskę w Meksyku czy Indiach.

Firma pokazuje m.in. ludzi, którzy zbudowali wózek potrzebny do przerobu zbieranej kukurydzy czy mężczyzny, który dzięki pieniądzom z Western Union mógł zbudować łódź do przewożenia dzieci, które wcześniej musiały w drodze do szkoły przechodzić przez rzekę. Są to projekty zrealizowane dzięki finansowaniu z Western Union - oferuje 1000 dolarów na projekty, które służą różnym społecznościom na całym świecie.

Firma tą kampanią chce zwrócić uwagę, że dzięki jej wsparciu życie staje się lepsze.

Agencje: Mcgarrybowen Londyn i Lowe Profero


Grupa Atlas: „Poznaj mistrza”

W tym przypadku na uznanie zasługuje pomysłowość marketera w kwestii wykorzystania sponsorowanego sportowca. Atlas przybliża widzom  postać Kamila Stocha poprzez cykl całkiem fajnych mini wywiadów. To na pewno dużo bardziej wiarygodne niż zachwalanie przez sportowca produktów sponsora.

Atlas jest sponsorem Kamila Stocha od stycznia br. Logo firmy pojawiło się na kasku sportowca w miejsce marki 4F. Dotychczas jednak Atlas nie wykorzystywał wizerunku skoczka w szerokich działaniach reklamowych.

W miniony czwartek na kanale firmy na YouTube pojawiła się seria klipów pt. „Poznaj mistrza”, w których Stocha przepytuje dziennikarz i prezenter TVN Marcin Prokop.

Filmy mają formę krótkich interaktywnych wywiadów, w których Stoch mówi o swojej karierze sportowej i życiu prywatnym. W jednym z wywiadów opowiada m.in. o tym, że ceni firmę Atlas za to, że postanowiła nawiązać z nim współpracę, kiedy miał gorsze osiągnięcia spowodowane kontuzją.

Klipy w interaktywnej wersji są dostępne na stronie AtlasFachowca.pl/Stoch. 24 listopada ruszy tam konkurs „KASKing”, w którym fani Stocha będą mogli wybierać dla niego wzór kasku. Cała akcja, pod hasłem „Poznaj Mistrza”, została podzielona na pięć etapów, zaplanowanych w trakcie nowego sezonu Pucharu Świata w skokach narciarskich.

Agencje: XBrand i studio filmowe M5 (realizacja klipów), K2 i Independent Media (internet, w tym social media).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Atlas, Huawei, HP, Rzecznik Praw Dziecka, Western Union (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
M_K
reklama ze starszą panią świetna. chwyta za serce, prosto
9 8
odpowiedź