SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Berlinki, Nescafé, OBI, Under Armour, Vox (wideo)

Tym razem jako najlepsze reklamy minionego tygodnia wytypowaliśmy trzy polskie i dwie zagraniczne. Są to rodzime spoty promujące parówki Berlinki, meble Vox i markety OBI oraz globalne kampanie kawy Nescafé i odzieży Under Armour.

Article

Meble Vox: „Wolność zaczyna się w domu”

Ta reklama przykuwa uwagę przede wszystkim dlatego, że reklamowana marka pojawia się w niej dopiero na zakończenie. Główne role zaś grają perkusiści i mistrzyni nurkowania. A wszystko dopełnia świetna muzyka.

W jednym ze spotów z kampanii występują perkusiści: genialny 6-latek Szymon Urbanowicz oraz znany i nagrodzony odznaczeniem „Zasłużony dla Kultury” Eryk Kulm, a w drugim - Emilia Biała, wicemistrzyni świata i ośmiokrotna rekordzistka Polski we freedivingu. Wszyscy podkreślają, że swoje kariery zaczynali we wczesnym dzieciństwie dzięki temu, że przestrzeń w domu została tak zaaranżowana przez rodziców, żeby mogli rozwijać swoje pasje. Podsumowuje to hasło: „Wolność zaczyna się w domu”. W kampanii promowany jest cały asortyment marki Vox: zarówno meble, jak też produkty do aranżacji wnętrz (m.in. drzwi, podłogi, profile, panele ścienne, artykuły dekoracyjne i materiały wykończeniowe).

Akcja ma na celu budowanie wizerunku marki Vox jako eksperta od tworzenia i aranżacji przestrzeni wg własnych potrzeb. - To jacy jesteśmy wynika z tego jacy byliśmy, jak nas wychowywano, co mogliśmy robić a czego nie, natomiast wolność jest esencją marki Vox. W tym kontekście pomysł, by pokazać rodzinny dom jako źródło poczucia wolności i osobistego spełnienia, wydał nam się szczególnie trafny - opisuje Roman Łoziński, strategy director w Ars Thanea.

Akcja reklamowa jest  prowadzona m.in. w telewizji i internecie. Jej pierwszy etap potrwa dwa tygodnie, kolejny wystartuje niebawem. Spoty, zrealizowane w Warszawie i Chorwacji, nakręcili i wyreżyserowali Maria i Kazimierz Zbąscy. Agencje: Ars Thanea, GraffitiFilms (produkcja), Lunapark(postprodukcja), ZenithOptimedia (media).


Nestle: „Nescafé’s Instant Connections”

Po prostu - niebanalna forma promocji marki wykorzystująca interakcję obcych sobie ludzi. O jej sukcesie może świadczyć liczba odsłon filmu na YouTube.

Koncern Nestle zrealizował w Berlinie niestandardową akcję promującą kawę Nescafé - przy przejściu dla pieszych postawiono specjalne automaty do kawy wyglądające jak przyciski uruchamiające zielone światło.

Akcja prowadzona pod hasłem „Nescafé’s Instant Connections” w ciągu jednego dnia spowodowała połączenie 600 osób. Umożliwiały to maszyny imitujące automaty do kawy. Zainstalowano w nich ukryte kamery wyglądające jak zwykłe przyciski. Na tych umieszczono ekrany pokazujące osoby znajdujące się po drugiej stronie przejścia dla pieszych i hasło „naciśnijcie razem”. Gdy przechodnie po dwóch stronach przejścia jednocześnie nacisnęli guzik, maszyna otwierała się i serwowała im kawę Nescafé.

Pokazujący akcję klip na Facebooku obejrzano już ponad milion razy, a na YouTube - ponad 100 tys.


Berlinki: hot-dogowa modelka po amerykańsku

Berlinki zawsze w swoich reklamach zaskakiwały dialogami, tym razem jest jeszcze lepiej, bo do grona bohaterek dołączyła hot-dogowa modelka.

W nowej reklamie parówek Berlinki (produkowanych przez Animex) występuje postać kojarząca się z modelką Joanną Krupą, jurorką w TVN-owskim talent show „Top Model”.

Oprócz czterech dyskutujących ze sobą parówek, znanych z poprzednich reklam marki, pojawia się nowa - z blond fryzurą, ubrana w bułkę hot-dogową i mówiąca specyficznym językiem łączącym polski i angielski. Bohaterka może kojarzyć się z Joanną Krupą, która wypowiada się w podobny sposób, m.in. jako jurorka w „Top Model”, z czego kilka lat temu często żartowano w internecie. Przy czym agencja Publicis, która przygotowała kreację reklamy, podkreśla, że podobieństwo parówkowej postaci do Joanny Krupy nie było zamierzone.

Reklama Berlinek jest emitowana w kanałach należących do TVP, TVN i Polsatu.

Agencje: Publicis Poland (kreacja), Human Ark (produkcja), Film Produkcja (postprodukcja), MEC (media).


Under Armour: „Rule Yourself”

Ten spot jest po prostu niesamowity, śmiało można go podsumować krótko i dobitnie: pełen magii. Aż nie chce się odrywać od niego oczu.

W najnowszej kampanii reklamowej marki odzieży sportowej Under Armour pojawiły się setki baletnic, golfistów i koszykarzy. Spot zaczyna się od pokazania pojedynczo gwiazd: tancerki baletu Misty Copeland, koszykarza Stepha Curry oraz mistrza golfa Jordana Spietha. Stopniowo baletnic, koszykarzy i golfistów jest coraz więcej, cała masa. Wszyscy wykonują te same ruchy - baletnice tańczą, koszykarze odbijają piłkę, golfiści przymierzają się do uderzenia piłki golfowej. Klip kończy się słowami: „You are the sum off all of your training”.

W ramach kampanii pojawi się też seria krótkich spotów reklamowych. Na jesieni ma pojawić się w nich również Tom Brady, rozgrywający z New England Patriots.

Agencja: Droga5 z Nowego Jorku (kreacja), Reset (produkcja).


OBI: „Nawet jeśli nie masz ogrodu”

Niestandardowa akcja na stadionie Legii Warszawa tuż przed meczem to swego rodzaju majstersztyk. Dzięki temu o marce było głośno.

Kilka dni temu, przed rozpoczęciem meczu Legii Warszawa z Koroną Kielce na murawie boiska pojawił się człowiek z ręczną kosą do trawy i usiłował za jej pomocą “poprawić” stan piłkarskiej murawy. Performance był elementem nowej kampanii budowlanych supermarketów OBI pod hasłem „Skusisz się, nawet jeśli nie masz ogrodu”. Akcja ambientowa jest dopełnieniem telewizyjnej kampanii trwającej od kilku dni w największych stacjach. Reklamy mają pokazać, że asortyment dostępny podczas wyprzedaży ogrodowej może być przydatny także tym, którzy nie mają ogrodu. I tak np. leżaki, parasole czy grille można wykorzystać w miejskich parkach, na balkonach, tarasach.

Bohaterami pozostałych spotów z nowej kampanii OBI są: mężczyzna pochłonięty koszeniem trawy w parku oraz para opalająca się na dachu przystanku, która nie zważa na miejski zgiełk. Postacie w zabawny sposób pokazują użyteczność i różnorodność zastosowań ogrodowych sprzętów.

Działania reklamowe promują wyprzedaż, która ruszyła 20 sierpnia w sieci marketów OBI. Zdjęcia do spotów realizowano m.in. w Arkadach Kubickiego i w Wilanowie.

Agencje: 180heartbeats + Jung v Matt (kreacja, koncepcja, strategia), OTO Film (produkcja), Lowe Media (media).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Berlinki, Nescafé, OBI, Under Armour, Vox (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Nescafe to nie kawa. To napój powstały na bazie odpadów kawowych zmieszanych z frakcją ropy naftowej.
8 8
odpowiedź