SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Dziki Sad, Nike i Plus (wideo)

W zestawieniu najciekawszych reklam mijającego tygodnia znalazły się po dwie produkcje polskie i zagraniczne. Są to rodzime spoty promujące sieć Plus i piwo Dziki Sad oraz międzynarodowe kampanie Nike i Coca-Cola.

Article

Plus - Szymon Majewski zachęca do rejestrowania numerów na kartę
Agencje:  Scholz & Friends Warszawa, TFP i Vizeum

Plus umiejętnie wykorzystał talent Szymona Majewskiego,a ten z kolei pełen dystansu do siebie przypomniał o sobie po kilku latach swojej „reklamowej” nieobecności.

 

Trwa kampania Plusa z udziałem Szymona Majewskiego, w której reklamowa jest promocja dotycząca rejestracji w tej sieci numerów prepaidowych.

W spocie Szymon Majewski występuje razem z chearleaderkami na parkiecie siatkarskim. Wykonują układ taneczny, jednocześnie przedstawiając najważniejsze korzyści, jakie użytkownik otrzymuje przy zarejestrowaniu numeru prepaidowego w Plusie, m.in. 500 zł i 50 GB pakietu internetowego.

Sieć Plus ofertę promocyjną dla użytkowników rejestrujących numery kartę i mix (zarówno klientów tej sieci, jak i innych operatorów) udostępniła kilka dni temu.

Akcja reklamowa jest prowadzona w telewizji, internecie oraz na outdoorze (citylighty).
Kreacją kampanii zajęła się agencja Scholz & Friends Warszawa. Spot nakręcił Tomasz Augustynek, wyreżyserował Bartek Prokopowicz, a produkcją zajął się dom produkcyjny TFP. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Vizeum Polska.


Nike - „Da Da Ding” / „Just Do It”
Agencja: Wieden+Kennedy

Fajna, dynamiczna kampania, która promuje markę przez sport, ale sport pokazany inaczej. Podkreśla w niej, że rywalizacja nie zawsze musi prowadzić do zwycięstwa.

 

W nowym spocie reklamowym firmy Nike przeznaczonym na rynek w Indiach hinduskie sportsmenki pokazują, że aktywność fizyczna to nie tylko boisko czy ring, ale także zatłoczona ulica bądź dyskoteka.

W trwającym prawie 3 minuty reklamowym klipie zatytułowanym „Da Da Ding” występują indyjskie gwiazdy kobiecego sportu, m.in. hokeistka na trawie Rani Rampal i surferka Ishita Malaviya, a także popularna hinduska aktorka Deepika Padukone, która w przeszłości grała zawodniczo w badminton.

Dynamicznie zmieniające się ujęcia, którym towarzyszy muzyka skomponowana przez rapera Gizzle pokazują aktywne kobiety uprawiające różne dyscypliny sportu na boiskach, a nawet na bokserskim ringu.

Spot przekonuje też, że fizyczną aktywność kobiety mogą uprawiać nie tylko na sportowych obiektach, ale także na zwykłej ulicy czy w dyskotece. Kulminacją spotu jest bieg kilkudziesięciu kobiet, w którym nie liczy się zwycięstwo, ale wspólny wysiłek fizyczny.

W poszczególnych ujęciach pojawia się logo Nike, a spot stanowi część kampanii pod hasłem „Just Do It”. Uzupełnieniem klipu są zdjęcia wybranych hinduskich sportsmenek publikowane na Instagramie.

Za kampanię odpowiedzialna jest agencja Wieden + Kennedy.


Dziki Sad - sielskie życie wyjątkowej rodziny
Agencje: Ogilvy & Mather Advertising, Opus Film, Mediavest i Roots PR.

Całkiem przyjemny spot promującą piwo, inaczej niż zwykle: czyli nie w barze, czy podczas oglądania meczu. Film pokazuje fajne miejsce i fajnych ludzi.

 

W telewizji zadebiutowała krótka seria spotów o nieprzeciętnej rodzinie, ich sadzie oraz ich małej, szalonej manufakturze. To początek kampanii reklamowej napoju alkoholowego Dziki Sad (produkowanego przez Grupę Żywiec)

Spot pokazuje Dziki Sad - niezwykłe miejsce, gdzie wszystko jest trochę szalone. To tu mieszka nieco osobliwa rodzina, a rytm ich sielskiego życia wyznaczają zbiory jabłek. Opowieść o tym jak daleko pada jabłko od jabłoni i jak z dystrybucją Dzikiego Sadu radzą sobie jeże pokazywana jest we wszystkich ogólnopolskich stacjach telewizji.

Dziki Sad to połączenie piwa z napojem o smaku cydru. Wyróżniać ma go wyjątkowo orzeźwiający, mocny smak jabłek, w którym kwaskowatość jest idealnie zrównoważona nutą słodkości.

Kampanię przygotowała agencja Ogilvy & Mather Advertising. Spoty zrealizował dom produkcyjny Opus Film. Komunikację PR prowadzi agencja Roots PR, a za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Mediavest.


Coca-Cola - „What does gold feel like”
Agencja: Ogilvy&Mather Brazylia

Pięknie pokazane emocje towarzyszące zarówno sportowcom, jak i zwykłym ludziom w ich codziennym życiu. Chce się oglądać.

 

Koncern Coca-Cola, który jest sponsorem zbliżających się igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro, rozpoczął kampanię nawiązującą do olimpiady. Działania obejmują 50 krajów na całym świecie.

W kampanii wykorzystano serię kilku jednominutowych spotów reklamowych, w których pokazano zarówno sportowców - olimpijczyków, jak i zwykłych ludzi - ich emocje, radość itp.

Spot zaczyna się od pytania „What does gold feel like?”, a odpowiedzią na to pytanie w dalszej części reklamy są sceny z życia sportowych zawodników, jak i z życia zwykłych ludzi (np. pary całującej się w basenie). Pomiędzy te sceny wpleciono też akcje pokazujące różne warianty Coca-Coli.

W kampanii w sumie wystąpiło 79 sportowców z 23 krajów, reprezentujących rozmaite dyscypliny sportowe - od pływania po badminton. Akcja nawiązuje do wprowadzonej na początku tego roku nowej platformy komunikacyjnej marki pod hasłem „Taste the feeling”. Wykorzystuje też hasło i slogan tegorocznej olimpiady, ale dodaje do nich hasło „#ThatsGold”.

- Nie możemy ignorować faktu, że olimpiada to rywalizacja o wygraną i medale. Ale złoto to nie tylko miejsce na podium. Dlatego kampania pokazuje momenty radości, uniesienia, chwile szczęścia - powiedział Rodolfo Echeverria, VP of global creative w Coca-Cola Company. Wiodącą agencją pracującą przy kampanii jest Ogilvy&Mather z Brazylii. Nad reklamami dla Ameryki Północnej pracowało biuro agencji David z Miami.

Coca-Cola, która sponsoruje igrzyska olimpijskie od 1928 roku, będzie prowadzić rozpoczętą właśnie kampanię na 50 rynkach na całym świecie. W telewizji w Stanach Zjednoczonych akcja ruszy 5 sierpnia, w dniu otwarcia olimpiady. W poszczególnych krajach reklamy będą mogły być dostosowywane lokalnie. W ramach prowadzonych działań w sprzedaży pojawi się też limitowana edycja opakowań z wizerunkami olimpijczyków.

Sportowcy pojawią się też na billboardach - zdjęcia z ich udziałem powstawały w Los Angeles (dla rynku amerykańskiego, z tutejszymi zawodnikami) i w Barcelonie (sesja z udziałem innych globalnych sportowców).

Firma planuje też szereg eventów - jednym z nich będą imprezy dla osób, które mają bilety na olimpiadę i organizowane będą w Olympic Park.

Coca-Cola w ramach działań reklamowych związanych z olimpiadą nie ograniczy się jedynie do promocji flagowej marki. Marka Powerade rusza właśnie z kampanią pod hasłem. „Blue Bloods” przygotowaną przez argentyński oddział agencji David.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Coca-Cola, Dziki Sad, Nike i Plus (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ała
Za to najbardziej ohydną i odrażającą reklamą jest ta od pasty zmniejszającej nadwrażliwość zębów. Ta z "rzeczywista osobą i rzeczywistym bólem".
Jak to wkurzające ohydztwo leci, dziecko mi woła, żebym zmienił kanał. Bo w telewizorze jest czarownica. A ja muszę zapitalać po pilota i przełączać!
10 8
odpowiedź
User
Gary
Bardzo fajny pomysł Plusa, żeby do reklam ściągnąć Szymona Majewskiego. Od razu łatwiej zauważyć, że chcą zachęcić ludzi do rejestrowania kart i że ciekawe bonusy za to są w stanie zaoferować.
8 8
odpowiedź