SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Evian, Multimedia Polska, Netia i nju mobile (wideo)

Do zestawienia najciekawszych reklam minionego tygodnia tym razem trafiły trzy produkcje polskie i jedna zagraniczna. Są to lokalne spoty promujące Multimedia Polska i nju mobile oraz akcja Netii „#WezNieHejtuj”, a także międzynarodowa kampania marki Evian.

Article

nju mobile: żarty z bohaterów reklam T-Mobile, Play i Plusa
Agencje: Ogilvy&Mather (kreacja), RedWorks (produkcja), Initiative Warszawa (media).

Fajny koncept strategiczny i kreatywny zarazem. Niby nie jest to reklama porównawcza wprost, to jednak nju doskonale „wali” tutaj w konkurencję. Brawo.

 

Nowe spoty z obecnej kampanii taryfy nju mobile (należącej do Orange Polska) żartobliwie odnoszą się do bohaterów reklam konkurencyjnych telekomów: celebrytów promujących Play, siatkarzy z reklamach Plusa i Tomasza Kota reklamującego T-Mobile.

W jednym z nowych spotów nju mobile siatkarze w biało-czerwonych strojach deklarują, że nie zniosą treningu, celebrytki nie dają rady wytrzymać pod obstrzałem fotoreporterów, natomiast kot w przeciwieństwie do kur nie może znieść jajka.

 

To oczywiste aluzje do bohaterów reklam innych największych sieci telekomunikacyjnych. W kampaniach Plusa od sierpnia ub.r. występują zawodnicy sponsorowanej przez markę siatkarskiej reprezentacji Polski (ostatnio promowali testy internetu LTE), Play od ponad trzech lat jest reklamowany przez różne znane osoby (niedawno w tej roli zadebiutował Adam Nawałka, trener piłkarskiej reprezentacji Polski), natomiast w reklamach T-Mobile od jesieni ub.r. występuje Tomasz Kot (w obecnej kampanii razem z Kingą Preis).

 

Obecna kampania nju mobile ruszyła na początku kwietnia, promuje likwidację stałej opłaty minimalnej w taryfie z rachunkiem. Działania reklamowe są realizowane w telewizji, internecie, radiu oraz na outdoorze.

Kreacją reklam zajęła się agencja Ogilvy & Mather, a spoty wyprodukował dom produkcyjny RedWorks. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Initiative Warszawa.


Evian: bobasy jako surferzy
agencja: BETC

Świetnie opowiedziana historia, do tego urocza i pełna ciepła dzięki słodkim maluchom. Zabawna reklama fantastycznie wykorzystująca wizerunek bobasów.

 

W nowej kampanii wody mineralnej Evian pojawia się plaża pełna bobasów udających dorosłych, a na plakatach supermodelka Gigi Hadid w towarzystwie dziecięcego surfera.

Nowy spot reklamowy marki Evian opowiada niezwykłą przygodę pewnego surfera. Podczas pływania na desce uderza się on w głowę i nieprzytomny wpada do wody. Wydaje się, że jego los jest już przesądzony, gdy nagle mężczyzna odzyskuje świadomość – jest ciągnięty po plaży przez dwójkę bobasów w strojach do surfingu.

Dalsze kadry filmu zdradzają więcej na temat magicznego miejsca, w którym znalazł się cudem uratowany amator surfingu. Okazuje się bowiem, że na plaży przebywają wyłącznie kilkuletnie dzieci, które zachowują się jak dorośli plażowicze - pływają na deskach, opalają się, muzykują.

Ostatecznie surfer trafia do plażowego baru, w którym za barem stoi kolejny bobas w kapeluszu na głowie, a w ofercie baru są wyłącznie butelki z wodą mineralną Evian. Zaś napis za plecami mocno nieletniego barmana głosi: „Live Young” („Żyj młodo”).

Według zapowiedzi spot będzie emitowany globalnie w internecie oraz w stacjach telewizyjnych we Francji, Wielkiej Brytanii i Japonii. Reklamy telewizyjne ominą rynek w Stanach Zjednoczonych co nie oznacza, że nowa kampania Evian będzie tam nieobecna. W USA prowadzone będą bowiem działania outdoorowe, w których pojawią się plakaty prezentujące jedno z dzieci - surferów obok wizerunku supermodelki Gigi Hadid.


Multimedia Polska: „Tym żyje Twój dom”
Agencje: PZL (strategia i idea kreatywna), Prime Time (produkcja), Human Ark (postprodukcja), Halo (udźwiękowienie), Maxus (media), Kot Przybora (reżyseria).

Bohaterowie reklamy, a zarazem marki czyli chomiki są tu przeurocze. I dzięki temu ta reklama przykuwa uwagę. Ale skoro stoi za tym agencja PZL, trudno było spodziewać się czegoś innego.

 

Operator Multimedia Polska wprowadzając nowy logotyp i nowe hasło pozycjonujące brzmiące „Multimedia. Tym żyje Twój dom” ruszył z kampanią reklamową, która ma przedstawić firmę jako „multidostawcę” wielu usług dla domu i firmy.

Nowa kampania wspiera ogólnopolską ofertę dzięki której, wybierając jedną z usług: telewizję cyfrową, internet, prąd lub gaz, abonenci otrzymają nielimitowane rozmowy do sieci stacjonarnych i komórkowych oraz sms-y za 1 zł miesięcznie przez rok.

W spotach reklamowych, emitowanych w telewizji, pojawiła się grupa nowych bohaterów marki - rozkosznych i zabawnych chomików, mieszkających pod jednym dachem. Postacie te w zaskakujący sposób korzystają z usług sieci Multimedia. 
Poza telewizją działania reklamowe obejmują internet, outdoor oraz materiały BTL. Potrwają do końca czerwca br.

Za strategię komunikacji oraz ideę kreatywną nowej platformy odpowiada PZL, a za produkcję - Prime Time. Postprodukcję oraz animację postaci zrealizował Human Ark, za reżyserię animacji odpowiadał Kamil Polak. Udźwiękowienie powierzono Halo. Media zaplanował Maxus. Spoty wyreżyserował Kot Przybora. Działania w internecie przygotowała agencja Media Mocni i Grupa Unity. Za identyfikację wizualną odpowiada White Cat Studio.
Poza telewizją działania reklamowe obejmują internet, outdoor oraz materiały BTL. Potrwają do końca czerwca br.


Netia: „#WezNieHejtuj”

Netii należą się słowa uznania za to, że w swoich działaniach komunikacyjnych zwróciła uwagę na bardzo poważne zjawisko, jakim jest wszechobecny już w sieci hejt. Fajnie, że temat podjęła tym razem komercyjna firma, a nie fundacja czy stowarzyszenie.

Akcję oznaczoną hashtagiem #WezNieHejtuj rozpoczęto od wywieszenia w wybranych miejscach Warszawy kartek z obraźliwymi określeniami, które można spotkać szeroko także w internecie.

W kampanię realizowaną przez wewnętrzny zespół Netii przy wsparciu Grupy Onet zostały zaangażowane znane osoby, które wielokrotnie padły ofiarami hejtu w sieci - Paulina Młynarska, Bilguun Ariunbaatar, Dominika Gwit, Kamil Pawelski (Ekskluzywny Menel) oraz Maciej Dzięgielewski (Magic of Y).

 

- Ambasadorzy będą dzielić się własnymi doświadczeniami  związanymi z hejtem oraz piętnować szkodliwe zachowania - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Eliza Wolszczak, specjalista ds. komunikacji online w Netii. - Poza tym będą informować o przebiegu kampanii oraz uczestniczyć w dodatkowych działaniach - np. w produkcjach filmowych, które są w planach. Ze względu na ich charakter nie możemy ujawnić, czego będą dotyczyć - zastrzega Eliza Wolszczak i jednocześnie wyjaśnia cele obecnej kampanii.

- W ramach „#WezNieHejtuj” przede wszystkim chcemy podjąć się edukacji otoczenia - wierzymy, że słowa naprawdę mają siłę - podkreśla Wolszczak. - Im częściej będziemy o tym mówić, tym lepszy osiągniemy skutek. Nie chcemy zostawiać hejtu bez odpowiedzi. Dodatkowo chcemy skonfrontować osoby hejtujące z hejtowanymi - nie będzie to łatwe dla żadnej ze stron, ale liczymy na to, że pozwoli to pokazać, jak bardzo szkodliwy i bezpodstawny jest hejt.

Według informacji uzyskanych przez Wirtualnemedia.pl akcja „#WezNieHejtuj” potrwa do 1 czerwca br. i będzie prowadzona w kilku kanałach komunikacji: na Facebooku, platformach LinkedIn i Twitter, serwisach Onet.pl, Onet.tv, Newsweek, Fakt 24, Onet Kobieta oraz Onet Wiadomości. Na potrzeby kampanii powstała także specjalna postać - Dyrektor Departamentu ds. Hejtu w Netii. Jego cotygodniowe przygody można śledzić na profilu facebookowym operatora.

Walka z hejtem prowadzona będzie także w przestrzeni miejskiej. We współpracy z Grupą Onet przy ul. Hożej w Warszawie Netia organizuje miejsce, gdzie będą mogli podpisać się wszyscy, którzy zgadzają się z przesłaniem akcji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Evian, Multimedia Polska, Netia i nju mobile (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lama
Ta kampania Netii to jak na razie kompletna porażka według mnie. Dwa filmy, które na razie wyszły są denne i właściwie nie wiadomo, jaki mają przekaz. Na dzień dzisiejszy porażka
odpowiedź
User
gfhj
Netia/Onet to słabsza wersja #hejtstop od VML - tam działania były po coś, bo kończyły się odniesieniem do aplikacji.
odpowiedź