SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: HGTV, Electrolux, McDonald’s i Wyborowa (wideo)

W tym tygodniu wśród najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się trzy produkcje polskie i jedna zagraniczna. Są to: spot promujący kanał HGTV Home&Garden, ambientowa akcja Electroluxa w Warszawie i działania promujące wódkę Wyborowa oraz brytyjska reklama należącej do McDonald’s sieci kawiarni McCafe.

Pernod Ricard - Wyborowa
Agencje: McCann&MRM

Ciekawa koncepcja na promocję marki oraz wykorzystanie znanego celebryty. Do tego połączenie alkoholu i muzyki.

Pernod Ricard startuje z muzycznym Projektem 30/90 promującym markę wódki Wyborowa. Współpracuje przy nim z Radzimirem Dębskim, kompozytorem.

Akcja polega na tym, że każdy może wgrać video na www.projekt3090.pl i stać się częścią orkiestry Radzimira Dębskiego. Internauci, za pośrednictwem strony mogą przesyłać zarejestrowane przez siebie dźwięki (konieczny jest też obraz), z których muzyk skomponuje utwór. W ramach kampanii powstała limitowana butelka wódki Wyborowa, film promujący Projekt 30/90 w internecie oraz dedykowana strona internetowa umożliwiająca wgrywanie zgłoszeń. Zwieńczeniem projektu będzie urodzinowy event z udziałem wybranych finalistów oraz teledysk do kompozycji Jimka. Finał akcji planowany jest na 11 maja tego roku.

Za realizację całej koncepcji odpowiada agencja McCann & MRM, która pracuje dla marki Wyborowa zarówno w Polsce, jak i globalnie. Jej obsługę rozpoczęła na początku tego roku. Projekt 30/90 to pierwsza duża kampania realizowana przez agencję dla tej marki. Film promujący nową akcję wyreżyserował Łukasz Zabłocki, a za produkcję odpowiada dom produkcyjny Film Republic.


McDonald's - McCafe
Agencja: Leo Burnett z Londynu

Czy można w interesujący sposób promować własną markę, podkreślając swoją wysoką jakość przy jednoczesnym wytykaniu słabych stron konkurencji? McDonald's pokazał, że można. I to z klasą.

 

Sieć McDonald's w nowej kampanii promującej McCafe w Wielkiej Brytanii wyśmiewa inne kawiarnie pokazując w swoim spocie m.in. minimalistyczne porcje kawy, wygórowane ceny czy brak miejsc do siedzenia.

Najnowszy spot sieci restauracji McDonald's promuje sieć kawiarni McCafe. By podkreślić jakość obsługi, jak i jakość serwowanych tam kaw oraz przewagę rynkową McCafe, marketer zdecydował się w zabawny sposób pokazać, jak jest lub może być w innych kawiarniach. W reklamie pokazano np. bardzo malutkie filiżanki kawy w jednej z kawiarni, specyficzny sposób parzenia kawy w drugiej, podawanie kawy w słoiku ze słomką, wysokie ceny w kolejnej, nieczytelne menu w następnej, brak miejsc do siedzenia w jeszcze innej - zamiast stolików w sali stoi stół do tenisa itp. Bohater reklamy - coraz bardziej zdezorientowany trafia wreszcie do McCafe, gdzie dostaje swoją ulubioną kawę za rozsądną cenę, wygodne miejsce do siedzenia i smaczne ciastko. Autorem kreacji reklam jest agencja Leo Burnett z Londynu, a reżyserem spotu Tony Barry. Piosenka użyta w reklamie to „Madness - They Call it Madness” jamajskiego muzyka Prince’a Bustera, uchodzącego za prekursora muzyki ska.


Electrolux „Złap oddech”
Agencja: Feno

Całkiem fajna akcja wykorzystująca real time marketing. Interesujące zwrócenie uwagi na problem smogu w Warszawie poprzez które marka pokazuje, że nie przechodzi obok tego problemu obojętnie.

Electrolux zrealizował w Warszawie akcję ambientową „Złap oddech”, w ramach której rozdano 2 tys. puszek z czystym powietrzem.

 

Celem akcji "Złap oddech" było zwrócenie uwagi na problem smogu w stolicy. Pomysł na akcję powstał jako odpowiedź na coraz częstsze alarmy smogowe i pojawiające się informacje o drastycznym przekroczeniu norm zanieczyszczenia powietrza. To nie pierwsza aktywność jaką Electrolux podejmuje na rzecz edukowania o istocie jakości powietrza. W 2016 r. Electrolux był partnerem wydarzenia Smogathon, któremu przyświecała idea walki ze smogiem z pomocą technologii, a w ramach kampanii "Zdrowy Dom 3D" marka promuje rozwiązanie Full 3D Home Cleaning System, które pomaga dbać o dom w trzech jego wymiarach - czystej podłogi, czystego powietrza i czystych zakamarków. Ponadto stała komunikacja obejmuje działania marketingowe i PR. Za koncepcję i realizację akcji "Złap oddech" odpowiedzialna była agencja reklamowa Feno.


HGTV
Agencje: Starcom, OS3

Fenomalny spot, nie tyle ze względu na kreację, co wykorzystaną w tle muzykę. Ta piosenka – polska- jest po prostu piękna.

 

Kampania wizerunkowa kanału wnętrzarskiego HGTV obejmuje m.in. bannery i materiały wideo. W trakcie trwania kampanii w mediach społecznościowych zostanie uruchomiony konkurs fotograficzny dla widzów. Kampania potrwa do 27 marca br. Działania obejmują outdoor, internet, media społecznościowe, prasę (TV guidy) i radio (rozgłośnie ogólnopolskie). Media zostały zaplanowane i kupione przez dom mediowy Starcom wspólnie z działem marketingu TVN Media. Kreacje zostały przygotowane we współpracy z agencją OS3.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: HGTV, Electrolux, McDonald’s i Wyborowa (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
HGTV - PIĘKNY SPOT!!!
Muza- wow!
odpowiedź
User
adaś
Akurat akcja electroluxa moim zdaniem najlepsza, bo bliska realnym problemom. Znajomy ma taki oczyszczacz z media experta i jeśli chodzi o tzw "sezon grzewczy" w Polsce to robi on dużą różnicę.
odpowiedź