SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: IKEA, Maślanka Mrągowska, Lacoste (wideo)

W tym tygodniu w zestawieniu najlepszych produkcji reklamowych minionego tygodnia znalazły się dwie reklamy zagraniczne i jedna polska. Są to filmy promujące marki IKEA i Lacoste oraz rodzimy spot Maślanki Mrągowskiej produkowanej przez Mlekpol.

Article

Maślanka Mrągowska - „Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego”
Agencje: Red8 Digital, MEC.

Mlekpol i współpracujące z nim agencje zasługują na uznanie za to, że potrafiły zaciekawić widza. Jakże zaskakujące było zapewne dla wielu rozwinięcie teasera kampanii, która okazała się reklamą maślanki.

Rozpoczęła się właściwa odsłona kampanii reklamowej Maślanki Mrągowskiej (produkowanej przez Mlekpol) pod hasłem „Nie jestem byle kim. Nie jem byle czego”. Akcja zaczęła się w połowie maja od etapu teaserowego, opartego na reklamach pokazujących cztery różne osoby z hasłem „Nie jestem byle kim”. Działania były realizowane na outdoorze oraz w internecie (uruchomiono serwis i fanpage facebookowy pod nazwą „Nie jestem byle kim”).

W piątek ruszyła właściwa odsłona kampanii, realizowana pod hasłem „Nie jem byle czego”. Adres niejestembylekim.pl przekierowuje obecnie na stronę Niejembyleczego.pl, tak samo zmieniła się również nazwa fanapge’a.

 

W nowym spocie bohaterowie opowiadają o najważniejszych dla siebie wartościach. Natomiast na stronie Niejembyleczego.pl dostępne są przepisy na dania z użyciem Maślanki Mrągowskiej, które można jeść o różnych porach dnia, rady dietetyczki a także szczegółowy opis poszczególnych wersji promowanego produktu.

- Jesteśmy odpowiedzialnym producentem żywności. Chcemy zwrócić uwagę konsumenta na to, jak ważne jest świadome planowanie naszej diety. Uleganie modom żywieniowym przeważnie nie idzie w parze z racjonalnie dobranym do naszych potrzeb menu. Przypominając o Maślance Mrągowskiej przypominamy także o tradycyjnych, polskich wyrobach mleczarskich, które przez wieki służyły zdrowiu naszych przodków. Warto abyśmy czerpali z tej tradycji – uzasadnia Ewa Gromadzka, kierownik marketingu SM Mlekpol.

Działania reklamowe potrwają od końca października. Za kreację kampanii odpowiada agencja Red8 Digital, a za zakup mediów - dom mediowy MEC. W reklamach występują pracownicy SM Mlekpol. - To naturalni ambasadorowie naszej firmy. Wiedzą, jak doskonały jest to wyrób począwszy od surowca po produkt końcowy - podkreśla Ewa Gromadzka.


IKEA - „The Blue Bag”
Agencje: Acne, IKEA Creative Hub

IKEA wielokrotnie udowodniła, że jej reklamy mogą być po prostu ciekawe i fajne. Tak jest i tym razem, a chodzi jedynie o upamiętnienie 30-lat istnienia torby Frakta- kultowej już sklepowej torby.

IKEA rozpoczęła emisję trwającego ponad minutę spotu reklamowego pod hasłem „The Blue Bag”, którym świętuje 30 rocznicę wprowadzenia do swoich sklepów niebieskiej torby Frakta.

 

Trwający 75 sek. film reklamowy pod hasłem „The Blue Bag” pokazuje przede wszystkim to, w jaki sposób na całym świecie wykorzystywana jest sprzedawana w sklepach IKEA za 0,99 dol., firmowa torba Frakta. Przedstawiciele szwedzkiej firmy analizując sytuacje, w których jest ona wykorzystywana zwracają uwagę, że jest to „najbardziej pracowita” torba na świecie. Podkreślają, że sposobów na jej wykorzystanie jest naprawdę bardzo wiele (jak np. płaszcz przeciwdeszczowy, ponczo dla psa, podręczna torebka, torba na zakupy itp.), i to cieszy. Najważniejsze jednak jest w tym to, że ten zwykły kawałek niebieskiego tworzywa ma jeszcze większe znaczenie - odzwierciedla w to co wierzy marketer: że design, funkcjonalność i jakość powinny być dostępne dla wszystkich, a nie tylko dla wybranych. Tak jak torba Frakta.

Za kreację reklamy odpowiada IKEA Creative Hub z agencją Acne.


Lacoste - „Timeless”
Agencja: BETC Paryż

Ten film jest piękny, bo emocjonalny i niezwykle nostalgiczny. Świetnie opowiedziania historia marki.

W najnowszej kampanii pod hasłem „Timeless” Lacoste, producent odzieży i obuwia cofa widza w przeszłość i romantycznym filmem przypomina historię marki sięgającą 1933 roku.

Głównym elementem kampanii „Timeless” jest trwający 90-sek. spot. Jego bohaterami jest para młodych ludzi. Chłopak niechcący potrąca dziewczynę na peronie kolejowym, potem próbuje ją odnaleźć ją w pociągu, do którego wsiadła. Ale ona wciąż mu gdzieś znika. Koniec filmu przenosi widza już w czasy współczesne, a para młodych ludzi przez cały ten czas ma na sobie koszulki polo marki Lacoste. Ta romantyczna reklama przypomina o wieloletniej historii marki, którą w 1933 roku założyli tenisista Rene Lacoste i Andre Gillier.

 

Kampania, podobnie jak wcześniejsze działania, ma promować Lacoste jako markę odzieży nie tylko sportowej. Reżyserem spotu jest Seb Edwards. Autorem muzyki do spotu jest Max Richter, kostiumy zaprojektowała Madeline Fontaine. Za produkcję filmu odpowiada Wanda/Academy, postprodukcją zajęła się firma Whitehouse Post.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: IKEA, Maślanka Mrągowska, Lacoste (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rs
Ta maślanka trochę boli obok takich świetnych reklam jak Ikea czy Lacoste, niestety.
10 8
odpowiedź