SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekord TVN 24 - tracą AXN, Eurosport i Discovery

Lider kanałów tematycznych – kanał TVN 24 – w sierpniu br. znacznie poprawił swój udział w oglądalności. Za nim, w czołówce rankingu stacji tematycznych znalazło się kilka kanałów dla dzieci. Top 30 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Rekord TVN 24 - tracą AXN, Eurosport i Discovery

W porównaniu z 2009 rokiem liderująca w zestawieniu telewizja informacyjna TVN 24 zanotowała wzrost udziału w rynku o 1,93 punktu proc. do poziomu 5,53 proc. - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce w rankingu top 30 zajął Disney Channel, który pozostaje liderem kanałów dla dzieci. Jego udział wyniósł 1,30 proc. po minimalnym spadku o 0,01 pkt. proc.

Na kolejnych trzech miejscach w zestawieniu znalazły się także stacje dziecięce: MiniMini, Cartoon Network i Disney XD. Dwa pierwsze z nich zanotowały wzrosty, natomiast Disney XD dotknięty został spadkiem udziału (rok temu stacja nazywała się Jetix i miała nieco inną ofertę programową).

Dalej, na szóstym miejscu w top 30 jest Viva Polska – najchętniej oglądany kanał muzyczny z udziałem 76 proc. (0,82 proc. w tym samym miesiącu 2009 r.). Za nią w kategorii stacji muzycznych uplasowały się 4 fun TV i  MTV Polska.

Liderem w segmencie kanałów sportowych był Polsat Sport, który miał 0,70 proc. udziału w rynku (0,65 proc. przed rokiem) - za nim w zestawieniu znalazł Eurosport (0,63 proc.) i TVP Sport.

Wśród stacji muzycznych widzowie najchętniej wybierali Vivę Polska 0,76 proc. widowni (0,82 proc. w tym samym miesiącu 2009 r.). Za nią znalazły 4 fun TV i  MTV Polska.

Najchętniej oglądanym kanałem filmowym był AXN (spadek z 1,02 proc. do 0,64 proc.). Drugie miejsce należało do kanału Hallmark, a pierwszą trójkę uzupełnił kanał Kino Polska z wynikiem 0,34 proc.

Na czele stacji dokumentalno-przyrodniczych znalazł się kanał Discovery, który z udziałem wynoszącym 0,53 proc. Wyprzedził stację Discovery World (0,34 proc. udziału) oraz Discovery Science (0,30 proc. udziału).

Liderem na rynku kanałów lifestylowych był TVN Style przed TVN Turbo (odpowiednio 0,48 proc. i 0,33 proc. udziału w rynku).

  Wszyscy 4+ (bez gości)
Lp.   VIII 2010   VIII 2009
1 TVN 24 5,53 TVN 24 3,60
2 Disney Channel 1,30 Disney Channel 1,31
3 Mini Mini 1,06 Disney XD 1,14
4 Cartoon Network 0,93 AXN 1,02
5 Disney XD 0,88 Eurosport 0,91
6 VIVA Polska 0,76 Mini Mini 0,89
7 Polsat News 0,75 Discovery 0,84
8 Polsat Sport 0,70 VIVA Polska 0,82
9 AXN 0,64 Cartoon Network 0,72
10 Eurosport 0,63 Polsat Sport 0,65
11 Discovery 0,53 TVN Style 0,55
12 Comedy Central 0,49 Hallmark 0,51
13 Superstacja 0,48 TVP Kultura 0,46
14 TVN Style 0,48 4fun TV 0,41
15 BBC CBeebies 0,46 Discovery World 0,40
16 Hallmark 0,40 Ale Kino 0,39
17 Kino Polska 0,37 HBO 0,39
18 Ale Kino 0,34 TVN Turbo 0,39
19 Animal Planet 0,34 Polsat News 0,39
20 Discovery World 0,34 Comedy Central 0,38
21 TVP Kultura 0,33 Kino Polska 0,37
22 TVN Turbo 0,33 MTV Polska 0,37
23 Polsat Cafe 0,32 Discovery Science 0,35
24 4fun TV 0,31 Animal Planet 0,32
25 MTV Polska 0,31 iTV 0,32
26 Discovery Science 0,30 Superstacja 0,31
27 iTV 0,29 National Geographic Channel 0,29
28 HBO 0,28 Discovery Travel & Living 0,28
29 Discovery Travel & Living 0,27 TVP Sport 0,27
30 TCM 0,27 TVN Meteo 0,25


W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, na pozycji lidera umocniła się telewizja TVN24.  

  Wszyscy 16-49 (bez gości)
Lp.   VIII 2010   VIII 2009
1 TVN 24 3,48 TVN 24 2,05
2 VIVA Polska 1,37 AXN 1,34
3 Mini Mini 1,08 VIVA Polska 1,25
4 Disney Channel 1,07 Discovery 1,12
5 Comedy Central 0,89 Disney Channel 1,11
6 AXN 0,88 Disney XD 1,01
7 TVN Style 0,74 Eurosport 0,95
8 Discovery 0,73 HBO 0,69
9 BBC CBeebies 0,61 Comedy Central 0,68
10 Polsat Sport 0,61 TVN Style 0,67
11 Cartoon Network 0,59 4fun TV 0,66
12 Disney XD 0,57 Cartoon Network 0,62
13 4fun TV 0,56 Polsat Sport 0,61
14 MTV Polska 0,55 Mini Mini 0,60
15 Polsat News 0,54 Discovery World 0,55
16 TVN Turbo 0,51 TVN Turbo 0,52
17 Eurosport 0,49 MTV Polska 0,51
18 Polsat Cafe 0,46 TVP Kultura 0,47
19 HBO 0,43 Hallmark 0,46
20 Kino Polska 0,43 Kino Polska 0,44
21 Discovery World 0,4 Discovery Science 0,42
22 Discovery Science 0,39 iTV 0,41
23 Canal+ 0,36 Discovery Travel & Living 0,39
24 iTV 0,36 National Geographic Channel 0,39
25 Ale Kino 0,35 Ale Kino 0,37
26 Discovery Travel & Living 0,35 TVN Meteo 0,37
27 FoxLife 0,35 Canal+ 0,35
28 TVP Kultura 0,3 Polsat News 0,35
29 Animal Planet 0,3 VH1 Polska 0,32
30 Canal+ Sport 0,3 Polsat Cafe 0,30


W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem TVN24 przed kanałem dla dzieci Mini Mini.  

  Wszyscy 16-49 miasta (bez gości)
Lp.   VIII 2010   VIII 2009
1 TVN 24 4,62 TVN 24 2,85
2 Mini Mini 1,58 AXN 1,49
3 Comedy Central 1,26 Discovery 1,35
4 VIVA Polska 1,25 Eurosport 1,31
5 AXN 1,12 VIVA Polska 1,27
6 Disney Channel 1,06 HBO 1,04
7 TVN Style 0,97 Disney XD 0,98
8 Discovery 0,89 Polsat Sport 0,90
9 Polsat Sport 0,72 Comedy Central 0,88
10 MTV Polska 0,71 Mini Mini 0,87
11 Eurosport 0,65 Disney Channel 0,86
12 Cartoon Network 0,63 TVN Style 0,83
13 Kino Polska 0,61 Discovery World 0,74
14 Disney XD 0,57 4fun TV 0,69
15 4fun TV 0,55 Cartoon Network 0,67
16 Polsat News 0,55 Hallmark 0,65
17 TVN Turbo 0,52 Discovery Travel & Living 0,61
18 Ale Kino 0,51 MTV Polska 0,59
19 Canal+ 0,46 TVN Turbo 0,58
20 Discovery Science 0,46 National Geographic Channel 0,57
21 Discovery World 0,45 TVP Kultura 0,56
22 HBO 0,45 Kino Polska 0,56
23 iTV 0,45 Ale Kino 0,52
24 Discovery Travel & Living 0,42 Discovery Science 0,48
25 FoxLife 0,42 TVN Meteo 0,45
26 National Geographic Channel 0,38 VH1 Polska 0,45
27 VH1 Polska 0,38 iTV 0,42
28 Animal Planet 0,37 Zone Reality 0,42
29 TVP Kultura 0,34 Canal+ 0,39
30 HBO2 0,32 TVP Sport 0,34


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rekord TVN 24 - tracą AXN, Eurosport i Discovery

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bronek z obornika
Ja wsi24mam nawet w kiblu i ciągle na niego sram.
8 8
odpowiedź
User
lato
TVN 24....nooooo SUPER...Brawo
8 8
odpowiedź
User
nick
popieram- tylko TVN 24
8 8
odpowiedź
User
Gembal
Polsat News.
8 8
odpowiedź
User
jerry
"bronek z obornika" napisał(a): Ja wsi24mam nawet w kiblu i ciągle na niego sram.

... no cóż ludzie o Twojej kulturze mogą nie wiedzieć do czego służy telewizja ...
8 8
odpowiedź