SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowy tydzień TVP1. 4,7 proc. udziału TVP Sport. Mecze Polaków na mundialu hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził mundialowy mecz Polska-Kolumbia, a drugie miejsce zajął pojedynek naszej reprezentacji z Senegalem. Wśród stacji bezkonkurencyjnym liderem zarówno w 4+ jak i w 16-49 była TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Mecz Polska-Kolumbia; fot. TVP Article

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 18 do 24 czerwca 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził mundialowy mecz Polska-Kolumbia, który w TVP1 oglądało 11,64 mln widzów, co przełożyło się na 64,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęło spotkanie Polaków z Senegalem. Pojedynek pokazany we wtorek w samej TVP1 miał 9,28 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 65,13 proc.

Podium uzupełnia piłkarskie studio po pierwszym meczu Polaków na tegorocznych MŚ w piłce nożnej, które na głównej antenie zgromadziło 4,97 mln oglądających (38,35 proc. udziału).

W zestawieniu top 20 programów znalazło się jeszcze 11 meczów mundialu. Należy jednak pamiętać, że w rzeczywistości ich oglądalność jest jeszcze wyższa. Spotkania równolegle transmituje TVP Sport, na którym gromadzą one dodatkowe kilkaset widzów (a czasem nawet ponad 1 mln; w przypadku meczów Polaków jest to nawet niemal 2 mln).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym było specjalne wydanie „Wiadomości” TVP1, które 24 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 4,26 mln widzów (28,88 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod tym względem były konkurencyjne „Fakty” TVN, które zgromadziły 2,51 mln widzów (emisja tego samego dnia; 15. pozycja).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Polska-Kolumbia który miał 5,36 mln osób, co dało Jedynce 70,29 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do meczu Polska-Senegal (3,93 mln widzów; 68,20 proc. udziału), a podium studio po meczu reprezentacji Polski z Kolumbią (2,50 mln widzów; 36,61 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 4,93 pkt. proc. do 17,20 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,58 proc. (w dół o 0,28 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,74 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,99 pkt. proc.

Czwartą pozycję zajęła TVP2 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,18 pkt. proc. do 7,31 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 38,35 proc. do 41,83 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia TVP Sport, który awansował z miejsca siódmego. Średni udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 4,72 proc. (zdecydowanie najwyższy tygodniowy wynik w historii nadawania), po wzroście względem poprzedniego o 1,46 proc. Warto dodać, że mecze na antenie tej stacji notują średnio po niemal 10 proc. udziału w rynku. TVP Sport od 7 czerwca nadaje w DVB-T, a od 14 czerwca ramówka kanału skupia się tylko na mundialu.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) zdecydowanym liderem też była TVP1. Udział tej stacji zwiększył się o 6,30 pkt. proc. do 17,36 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,37 proc. (w dół o 1,53 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (- 1,22 pkt. proc. do 9,29 proc.) oraz Dwójka (+ 0,56 pkt. proc. do 7 proc.).

W tym ujęciu TVP Sport też zajął 5. miejsce (+ 1,75 pkt. proc. do 5,48 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwsza również była TVP1 (do góry o 5,86 pkt. proc. do 16,85 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rekordowy tydzień TVP1. 4,7 proc. udziału TVP Sport. Mecze Polaków na mundialu hitami tygodnia

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Widz
Wie ktoś jaką oglądalność miała Familiada i Koło fortuny w niedzielę?
Z góry dziękuję za odpowiedź! :)
12 14
odpowiedź
User
qq
Gdyby nie TVP Sport to TVP1 miałaby ponad 20 % udziałów ;)
26 8
odpowiedź
User
MANA
Wiadomości 4,3 mln a w TVP Info w ten dzień 400 tyś. jeśli to kogoś interesuje
21 10
odpowiedź
User
4433
Polsat może się uczyć jak się robi mistrzostwa. Wszytskie mecze w HD za darmo, kanał poświęcony w całości mundialowi, strona internetowa którą podczas meczu śledzi dodatkowo 2 mln widzów i się nie tnie, kanał 4K... Jacuś, to ci wyszło, pomimo tego czwartego k które możemy sobie sami dopowiedzieć, jak to po wczorajszym meczu na koniec usłyszeliśmy ;)
38 14
odpowiedź
User
Widz
Wiadomości 4,3 mln a w TVP Info w ten dzień 400 tyś. jeśli to kogoś interesuje

Nie 400 tysięcy a 319 tys. widzów.
12 15
odpowiedź