Rekordowy wzrost reklamy internetowej. W górę o 24 proc.

Wydatki na reklamę internetową w Polsce były w III kwartale br. o 24 proc. większe niż rok wcześniej – wynika z badania IAB AdEx. Od lipca do sierpnia wartość polskiego e-marketingu wyniosła 368 mln zł.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

368 mln zł wydane w Polsce na reklamę internetową w III kwartale br. to o 24 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast 9 proc. mniej niż w II kwartale br. – Wynika z powtarzającej się sezonowości związanej z okresem wakacyjnym – opisuje Piotr Kowalczyk, prezes zarządu IAB Polska.

Przypomnijmy, że w I półroczu br. rynek w skali roku zyskał 18 proc. (więcej na ten temat). 24 proc. wzrostu osiągnięte od lipca do sierpnia br. to rekordowo wysoka w skali roku dynamika rozwoju wydatków e-marketingowych w naszym kraju.

grafika

Na display nadal przeznaczana jest prawie połowa budżetów na reklamę internetową, ale jego udział w rynku zmalał o kilka punktów procentowych. Biorąc po uwagę wartości bezwzględne, w III kwartale br. na display wydano 9 proc. więcej niż rok wcześniej, na ogłoszenia – 29 proc. więcej, na e-mail marketing – 31 proc. więcej, natomiast na SEM – aż 48 proc. więcej.

grafika

Coraz więcej środków polscy marketerzy przeznaczają w internecie na reklamy wideo.

grafika

W III kwartale br. prawie 40 proc. wartości polskiej reklamy internetowej to wydatki firm z sektorów finansowego, telekomunikacyjnego oraz mediów i rozrywki.

grafika

Dane pochodzą z badania IAB AdEx przeprowadzonego na zlecenie IAB Polska przez PricewaterhouseCoopers Polska wśród 29 największych podmiotów na polskim rynku reklamy internetowej (dane Bankier.pl wyestymowano na podstawie wyników z I półrocza br.). Za wydatki reklamowe uznano zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi) oraz zarówno wydatki o charakterze gotówkowym, jak i barterowym. IAB Polska zastrzega, że wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych