SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Reuters wprowadza system Lynx Insights, inteligentnego asystenta dla dziennikarzy

Reuters opracował oparte na sztucznej inteligencji oprogramowanie Lynx Insights, które ma pomagać w pracy dziennikarzom agencji. System na podstawie analizy danych będzie sugerować istotne wątki i trendy na które warto zwrócić uwagę w trakcie tworzenia konkretnego artykułu.

fot. Shutterstock.com Article

O wprowadzeniu do użytku narzędzia Lynx Insights poinformował w trakcie konferencji NICAR Padraic Cassidy, wydawca w agencji Reuters odpowiedzialny za systemy tworzenia newsów.

Lynx Insights to oparty na mechanizmach sztucznej inteligencji system umożliwiający szybką i wnikliwą analizę konkretnych danych. Analizując informacje oprogramowanie ma wskazywać dziennikarzom dostrzeżone w nich trendy i anomalie oraz sugerować konkretne wątki warte umieszczenia w tworzonym materiale.

Reuters pracuje nad własnymi systemami automatyzacji tworzenia treści od 2015 r. i wcześniej podjął już próby wykorzystania algorytmów do pisania depesz informacyjnych i dłuższych tekstów. Jednak Padraic Cassidy prezentując system Lynx Insights przyznał, że w wypadku obszerniejszych materiałów wciąż widać że zostały one napisane przez maszynę. Dlatego Reuters postanowił stworzyć rozwiązanie, które wykorzysta największe analityczne atuty algorytmów AI, a dziennikarzom pozostawi ostateczne stworzenie na tej podstawie publikowanej treści. Agencja podkreśla, że obecność Lynx Insights oznacza większą wydajność w opracowaniu tekstów i stanowi istotne wsparcie merytoryczne dla dziennikarzy.

Według zapowiedzi Reutersa Lynx Insights stopniowo będzie udostępniany pracownikom agencji na całym świecie. Wydawca zaznacza też, że wprowadzenie systemu w żadnym wypadku nie oznacza zastąpienia dziennikarzy przez roboty. Jest to zgodne z wcześniejszymi zapowiedziami kierownictwa agencji. W 2015 r. w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Reg Chua, redaktor naczelny Reutersa ds. operacji redakcyjnych, danych i innowacji podkreślał, że sztuczna inteligencja i roboty w przyszłości będą jedynie współpracownikami dziennikarzy i nie zastąpią ich w tworzeniu najistotniejszych materiałów.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reuters wprowadza system Lynx Insights, inteligentnego asystenta dla dziennikarzy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sztuczna Inteligencja czy Prawdziwa Głupota?
Po co w ogóle będzie można coś tworzyć, skoro sztuczna inteligencja i algorytmy zrobią to za nas lepiej? Przecież to czyste pozbawianie ludzi kreatywności. To tak jakby małemu dziecku zamiast dać klocki lego, w celu rozwijania jego kreatywności, dać tablet z aplikacją imitującą coś podobnego - dziecko na tym straci, bo zostanie pozbawione wyobraźni twórczej i jego zdolności manualne również będą znacznie mniej rozwinięte. Niestety nadmierny udział technologii w życiu człowieka powoduje zanik kreatywności, wyobraźni twórczej. Dlaczego ludzie lubią słuchać muzyki z lat 80, 90-tych? Oglądać filmy również z tych lat? Dlatego, że mają w sobie urok, coś czego obecne czasy są pozbawione. Tym urokiem była właśnie fantazja reżyserska, wrażliwość twórcza i wspomniana kreatywność. Obecnie filmy produkuje się po to aby raz obejrzeć i odstawić w kąt, a muzyka - utwory na chwilę są na listach przebojów, by w niedługim czasie wygasnąć. Niestety tak to jest, kiedy idzie się na łatwiznę, nadużywa się technologii i skupia się głównie na celach komercyjnych - wrażliwość i prawdziwy kunszt obumierają i nie ma nic co by spróbowało to na nowo ożywić.
6 0
odpowiedź
User
AI w Polsce
W Polsce sztuczna inteligencja też już pisze króciaki.
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing