SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rewolucja w branża PR. Przez rozwój mediów społecznościowych większa niż kiedykolwiek potrzeby wiarygodnej informacji

Media społecznościowe stały się ważnym narzędziem budowania wizerunku, komunikacji z dziennikarzami i bezpośrednimi odbiorcami. Zmieniły one radykalnie krajobraz branży public relations, ale na rynku wciąż jest miejsce dla tradycyjnej prasy, radia i telewizji – uważają eksperci i przedstawiciele agencji PR z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Polski i USA, którzy wzięli udział w debacie „Komunikacja – trendy. Perspektywa międzynarodowa”. Do kluczowych trendów, które wpłyną na przyszłość branży, zaliczyli też wiarygodność przekazu i coraz mocniejszy nacisk na weryfikowanie źródeł informacji.

James Kelliher, dyrektor zarządzający WhiteoaksJames Kelliher, dyrektor zarządzający Whiteoaks

– Tradycyjne media są wciąż bardzo ważnym kanałem dla naszych klientów, ale dynamicznie rośnie znaczenie mediów cyfrowych i serwisów społecznościowych. Dla większości naszych klientów nowe media cyfrowe są równie ważne, co tradycyjne. To oznacza wielkie wyzwania i zmiany w sposobie, w jakim pracujemy. Wcześniej pracowaliśmy bezpośrednio z dziennikarzami, czyli mieliśmy kontakty ze stosunkowo niewielką grupą odbiorców, którzy korzystali z naszego kontentu i publikowali informacje. Dziś, dzięki kanałom w mediach społecznościowych, trafiamy wprost do szerokiego grona odbiorców – mówi James Kelliher, chief executive oficer agencji PR Whiteoaks International.

Media społecznościowe są dla PR-owców ważnym narzędziem pracy, budowania wizerunku, sposobem komunikacji z dziennikarzami i influencerami. Niemal żadna kampania PR nie obejdzie się już bez zaangażowania social mediów.   

– Dziś PR nie może istnieć bez mediów społecznościowych, one stały się ważną częścią naszej oferty. Wyzwaniem dla nas, jako specjalistów od PR, jest dostosowanie się do zmian. Musimy być elastyczni, cały czas się uczyć i mieć pewność, że używamy najbardziej skutecznych narzędzi, dzięki którym nasi klienci mogą dotrzeć ze swoim przekazem do grup docelowych – podkreśla James Kelliher.

Maura FitzGerald, współzałożycielka i partner agencji Version 2.0 Communications podkreśla, że media społecznościowe pozwalają trafić z wybranym przekazem bezpośrednio do odbiorców, do liderów opinii i nawiązać z nimi dialog. To w radykalny sposób zmienia krajobraz branży public relations. Ocenia również, że PR i social media świetnie się uzupełniają, ale tradycyjne media, czyli prasa, radio i telewizja, wciąż docierają do szerokiego grona odbiorców i pozostają bardzo ważne dla pokazywania dłuższych, bardziej pogłębionych historii.

– Przedstawiciele PR-u muszą nie tylko rozumieć i śledzić to, co dzieje się w tradycyjnych mediach, lecz także być aktywni w mediach społecznościowych. Musimy zrozumieć Twittera, Facebooka czy LinkedIn, który staje się bardzo ważnym narzędziem dla naszych klientów, a także Instagrama, który w USA przebił popularnością Facebooka. Za 10–15 lat tradycyjne media, prasa, radio, telewizja wciąż będą istnieć, ale coraz więcej ludzi będzie korzystać z platform społecznościowych, by dotrzeć do innych ze swoim przekazem. Ludzie będą rozumieli to medium lepiej i będą w stanie wykorzystywać je w sposób bardziej efektywny – mówi Maura FitzGerald.

– Zawód profesjonalisty PR mocno się zmienia, my, jako ludzie, którzy doradzają organizacjom, musimy wiedzieć, co się dzieje, które z nowinek warto wypróbować, w którym kierunku warto pójść. Musimy być cały czas na topie, żeby wiedzieć, w jaki sposób to wykorzystać dla naszych działań PR. Również firmy są coraz bardziej chętne, aby wchodzić w nowe narzędzia, w innowacje. Widzą, że nie da się działać starymi sposobami. Mamy nowy rynek i nowe pokolenie, które komunikuje się w zupełnie inny sposób. Nie da się stosować starych narzędzi do nowej rzeczywistości i firmy to widzą – dodaje Dorota Sapija, dyrektor zarządzająca Omega Communication.

Dziś firma – nawet jeżeli nie jest obecna w mediach społecznościowych – powinna uważnie śledzić, kto i co o niej pisze w tym kanale. Co istotne, dzięki komunikacji związanej z mediami społecznościowymi, z bezpośrednim dotarciem do grup docelowych – obecnie PR, który przez wiele lat był utożsamiany wyłącznie z media relations, zyskał na znaczeniu i może realnie pełnić strategiczną funkcję w organizacjach.

– Powinniśmy dążyć do tego, żeby PR był uwzględniany w strategii firmy, w zarządzaniu reputacją. Reputacja zawsze była ważna dla firm, natomiast w tej chwili są one poddane dużo szerszej ocenie, dlatego że są oceniane przez klientów, przez wszystkie osoby, które mają kontakt z tą firmą. Te osoby mogą natychmiast przekazać swoją opinię za pomocą social mediów czy komunikatorów. To sprawia, że firmy powinny zdecydowanie bardziej dbać o swój wizerunek i o to, w jaki sposób zarządzają swoimi relacjami – już nie tylko z mediami, lecz także z pojedynczymi osobami. Wiadomo, że krytyczna opinia w social media, może być naprawdę bardzo bolesna dla ogólnego wizerunku firmy i dla biznesu – podkreśla Dorota Sapija.

Dyrektor Omega Communication ocenia, że obok wzrostu znaczenia mediów społecznościowych, ważnym trendem w branży PR będzie powrót do wiarygodności i do zaufanych źródeł informacji.

 – Ludzie zaczynają coraz mocniej weryfikować informacje, sprawdzać źródła, są coraz bardziej wyedukowani w tym, w jaki sposób korzystać ze źródeł cyfrowych, i to jest dobra wiadomość dla PR – podkreśla Dorota Sapija.

 

Dołącz do dyskusji: Rewolucja w branża PR. Przez rozwój mediów społecznościowych większa niż kiedykolwiek potrzeby wiarygodnej informacji

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
super
wirtualnemedia.pl to witryna chroniaca przestepcze portale w internecie. Kasuje demaskacyjne posty, ktore naswietlaja wykryte przestepcze mechanizmy w virtualu. Po trochu ich rozumiem, bo zyja z bezprawnej dzialalnosci innych. Dlatego usuwaja wpisy, ktore moglyby zaszkodzic branzy cwaniakow.

Jako ekspert od wirtualu i fachowiec do zwalczania nierzetelnych portali, ich moderatorow i adminow zapraszam po wiedze jak podle dziala virtual i poradniki na wirtualny dysk, pod adresem
uuttnn.pl/IInntteerriiaa-MMoorrddoorruu (wpisz adres pojedynczymi literami - moderator blokuje tekst filtrem antyspamowym, ale jako spec i tak zawsze filtr obejde, wiec daremny trud) :-D
DeRick

Admin WM ty glabie kapusciany,.. myslisz ze takimi prostymi sztuczkami jak dodanie adresu do filtrowania i w efekcie blokady wrzutki zablokujesz mi teksty! Wez ksiazke i jebni sie w lep sieroto.
Nikt i nigdzie nie jest wstanie zablokowac fachowca do zwalczania takich oslow jak ty.
Co ty kurwa sobie wyobrazasz ze masz do czynienia ze zwyklym spamerem?!
Wjeb taki ode mnie dostaniecie ze posracie sie na rzadko. To ja rzadze w internecie i nie ma na mnie zadnej sily, im wczesniej sobie to uswiadomicie tym lepiej. Mozna sie ze ma dogadac, albo nieuchronnie zbanczyc.


Jesli ktos ma w przegladarce na komputerze stacjonarnym komunikat, przy wejsciu na witryne, czy na odtwarzaczu wideo html5 o wylaczeniu blokowania reklam, to zastosuj w przegladarce rozszerzenie Adguard (zastepuje kiepski Adblock+, lub uBlock i blockera Opery opartego o listy i reguly uBlocka). Jezeli wkurzaja ciebie autopleje, to rozszerzenie Disable HTML5 Autoplay. Obydwa dodatki dostępne na Chrom, Opere, Firefoxa i Safari. Dodatki sa bardzo przyjazne dla laika. Natomiast jeżeli chcecie zablokowa wszystkie statystyki, wybrane skrypty, podpiete moduly spolecznosciowe i ciasteczka szpiegujace witryn na amen, to rozszerzenie uMatrix, ale to dla tych ktorzy co najmniej maja wiedze z jakich elementow zbudowana jest witryna internetowa i co do czego sluzy. Wiecej wiedzy na wirtualnym dysku pod adresem tiny.pl/gksdx
DeRick

Pod spodem możecie ściągnąć kilka moich opracowań jak rzeczywiście podle działa virtual. Opisuje dość szczegółowo dzisiejszą internetową rzeczywistość ogólnie i daje przykłady z Interii. Specjalizuje się w takich zagadnieniach. Daje też poradniki i instrukcje jak walczyć z medialnymi korporacjami i ich sługusami.

Co wyparuje na powrót zmaterializuje...

tiny.pl/gksdx, w tym adresie znajdziesz ciekawe teksty, które naświetlają jak funkcjonuje portal Interia. Adres jest zakodowany, z powodu auto filtrowania niewygodnych tekstów na Interii. Adres do mojego konta na wirtualnym dysku - tam można ściągnąć teksty w jednym pliku txt.
To potrzebna wiedza dla każdego forumowicza.

Spis dostępnych tekstów:
1. Jak funkcjonuje portal Interia?
2. Czym są boty, hejterzy i reklamiarze
3. Jak się odbywa moderowanie portalu?
4. Czym chronić się przed analizą naszej aktywności i blokowanie reklam.
5. Blokowanie reklam, szpiegowania na Androidzie
6. Gdzie założyć bezpieczną, darmową pocztę bez reklamowego spamu?
7. Jak obrzydzić pracę administracji?
8. Nie korzystaj z osobnych aplikacji (.apk) reklamowanych nam przez komercyjne portale od mydła i powidła!
9. Jak prosto unicestwić szpiegującego szkodnika Gemius/PBI

Internauci!
Macie okazję poznać jedynego w Polsce nieprześcignionego znawcę wirtualu, specjalistę od tępienia oszukańczych portali i wszelakiej proweniencji adminów i moderatorów. Tylko ja mam wszechstronną wiedzę, niezbędne do tego umiejętności i intelekt, aby przeciwstawić się złu w internecie. Będziemy się mijać jeszcze nie raz.

Ten nick będzie znany w całym kraju. DeRick
odpowiedź
User
Marek_Sz
Podoba mi się to zaklinanie rzeczywistości, że za 15 lat większa część ludzi będzie korzystać z platform społecznościowych ;)

FB radzi sobie coraz gorzej i ludzie powoli z niego odpływają. Oczywiście przenoszą się na Instagram ale ile potrwa ten trend?

Za 15 lat może okazać się, że wszystko się zindywidualizuje, ludzie zadbają mocniej o swoją prywatność i nici z tego co tu jest wieszczone! Więcej pokory, bo 15 lat temu telefonia komórkowa jeszcze raczkowała w Polsce a z portali społecznościowych ludzie znali jedynie fora i czaty!
odpowiedź