SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rewolucja w TVN CNBC. Stacja bez Romana Młodkowskiego, kluczowych pracowników i marki CNBC

Wczoraj z TVN CNBC zwolniono około 10 osób. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, kanałem nie kieruje już Roman Młodkowski, a Grupa TVN zrezygnuje z marki CNBC. Ekonomiczna stacja ma jednak dalej nadawać, ale pod inną nazwą i ze zmienioną ofertą.

Roman Młodkowski

Roman Młodkowski

Wypowiedzenia w poniedziałek otrzymali zastępca redaktora naczelnego TVN CNBC Beata Chądzyńska, szef zespołu reporterów i prowadzący “Dzień na rynkach” Mikołaj Kunica, szef zespołu redaktorów Radosław Wróblewski, zwolniono też dwóch wydawców, dwie redaktorki i kilku producentów.

 - Dla osób zwalnianych to był szok - usłyszeliśmy w stacji. - Likwidacja stanowiska pracy - tak brzmiał oficjalny powód zwolnień komunikowany poszczególnym osobom. Wypowiedzenia wręczał im członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych Adam Pieczyński, bo - jak dowiedzieliśmy się - szefem kanału TVN CNBC przestał już być Roman Młodkowski. Jak usłyszeliśmy od pracowników, od dłuższego czasu nie pojawia się on w siedzibie stacji. - Jest na przymusowym urlopie - twierdzi źródło portalu Wirtualnemedia.pl.

To kolejne cięcia w TVN CNBC w ostatnich miesiącach. Jak już informowaliśmy, w maju br. spadło z anteny kilka programów. Natomiast czerwcu br. przeniesiono do studia TVN24 magazyn “Bilans” i zwolniono wówczas osoby odpowiedzialne za jego realizację w newsroomie TVN CNBC (więcej na ten temat).  W ostatnich tygodniach z kanału na własne życzenie odeszło też trzech wydawców. Jak twierdzą nasi rozmówcy, w najbliższym czasie można spodziewać się kolejnych cięć - firma może rozstać się też z częścią osób zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych.

Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że restrukturyzacja stacji związana jest z decyzją Grupy TVN o likwidacji kanału pod marką TVN CNBC, co prawdopodobnie nastąpi pod koniec roku. Telewizyjna spółka chce jednak nadal emitować kanał ekonomiczny, ale jego oferta poszerzona zostanie o programy publicystyczne dotyczące polityki. - Ma to być taki lepszy TVN24 - usłyszeliśmy w stacji. Kanał zmieni też nazwę -  możliwe, że na TVN Biznes. Dzięki rezygnacji z marki CNBC Grupa TVN oszczędzi na drogich opłatach licencyjnych.

TVN CNBC nadaje od września 2007 roku, początkowo pod nazwą TVN CNBC Biznes. Rentowność osiągnął dopiero w 2010 roku. Wtedy jego EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wyniosła 560 tys. zł. (więcej na ten temat). Potem Grupa TVN nie podawała szczegółów finansowych na temat stacji.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w czerwcu br. udział TVN CNBC wyniósł 0,06 proc. w grupie 4+ i 0,10 proc. w 16-49 (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rewolucja w TVN CNBC. Stacja bez Romana Młodkowskiego, kluczowych pracowników i marki CNBC

82 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
brawo Zygmunt Solorz - tvn upada a polsat rośnie w siłę
odpowiedź
User
dariusz adamczyk
Wielka szkoda. Dla mnie TVN CNBC gwarantował fachowość i wysoki poziom. Mam nadzieję, że nie pójdą śladem niektórych mediów i nie pozatrudniają stażystów (niewiele wiedzących i umiejących)
odpowiedź
User
wojciech czernecki
uu, szkoda! jedyna stacja którą jeszcze oglądałem
odpowiedź