SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Play z mniejszym zyskiem. Ma ponad 2 mln klientów usług stacjonarnych

Grupa Play, do której od prawie dwóch lat należy UPC Polska, w czwartym kwartale ub.r. zwiększyła przychody o 3,4 proc. do 2,52 mld zł, a jej zysk EBITDAaL zmalał z 945 do 815 mln zł. Operator ma coraz więcej klientów usług stacjonarnych i abonentów usług mobilnych.

Bohaterzy reklam Play, fot. screen z yutube / play polska Bohaterzy reklam Play, fot. screen z yutube / play polska

Na koniec ub.r. grupa Play obsługiwała 13,1 mln aktywnych klientów usług mobilnych, wobec 13,03 mln kwartał wcześniej i 12,76 mln na koniec 2022 roku. W segmencie abonamentowym liczba użytkowników zwiększyła się przez rok z 8,98 do 9,38 mln, z czego w ciągu czwartego kwartału ub.r. o 120 tys.

Liczba klientów prepaidowych zmalała rok do roku z 3,78 do 3,72 mln, co operator tłumaczy malejącym efektem napływu do Polski uchodźców z Ukrainy, którym rozdawano darmowe pakiety (na koniec marca 2022 roku telekom miał 3,91 mln użytkowników prepaidowych).

Natomiast w segmencie usług stacjonarnych liczba klientów zwiększyła się przez rok z 1,94 do 2,06 mln.

Kwartalne przychody grupy Play wzrosły o 3,4 proc. do 2,52 mld zł, a w ujęciu pro forma (uwzględniając efekty przejęcia UPC Polska i Redge Technologies w 2022 roku) - o 3 proc. Wpływy z usług mobilnych zwiększyły się o 5,8 proc. do 1,18 mld zł, a ze stacjonarnych i dla domu - o 6,3 proc. do 499 mln zł (pro forma o 4,4 proc.). Natomiast o 6,3 proc. zmalały przychody z połączeń międzyoperatorskich i innych usług.

Klient Play płaci średnio 30 zł za usługi mobilne

W zeszłym kwartale średni przychód od użytkownika usług mobilnych sięgnął 30,20 zł, o 3,4 proc. więcej niż przed rokiem. Grupa Play uzasadnia to kampaniami promującymi droższe pakiety abonamentowe oraz zmianą struktury bazy klientów. Na inwestycje grupa Play przeznaczyła w ub.r. 1,24 mld zł, o 0,3 proc. mniej niż rok wcześniej (w ujęciu pro forma spadek wyniósł 7,7 proc.).

Na koniec ub.r. operator miał 11 621 aktywnych stacji bazowych, po wzroście o 1 050 w ciągu roku. Zasięg jego sieci 3G wynosił 99,7 proc. populacji, 4G LTE - 99,6 proc., a 5G - 58,8 proc.

- Nasz model biznesowy nadal opiera się na efektywności kosztowej, elastyczności i innowacyjności. Dzięki temu możemy oferować usługi z konkurencyjnym stosunkiem jakości do ceny, które klienci chętnie wybierają – nie tylko w zakresie usług mobilnych, ale także rozwiązań dla domu i biznesu. Nasza misja: gwarantować klientom wolność wyboru, na jaką zasługują w zakresie usług cyfrowych, niezbędnych w życiu prywatnym i zawodowym - nie zmienia się - zapewnia Jean Marc Harion, prezes Play.

Dwie trzecie więcej za prąd

Zysk EBITDAaL zmalał w ub.r. z 2,77 do 3,66 mld zł, z czego tylko w czwartym kwartale - z 945 do 815 mln zł. Przy wzroście przychodów przełożyło się to na spadek całorocznej marży EBITDAaL z 42,2 do 37,3 proc.

Grupa Play podkreśla, że wyższe wpływy nie pokryły w całości skoku kosztów energii o 65 proc. oraz wydatków za korzystanie z infrastruktury stacjonarnej UPC Polska, którą w kwietniu ub.r. sprzedano spółce Polski Światłowód Otwarty.

Zysk operacyjny firmy zmalał z 2,45 do 2,37 mld zł, a przy wzroście kosztów finansowych z 966,3 mln do 1,26 mld zł zysk netto spadł z 1,16 mld do 784,5 mln zł.

- Rok 2023 był dla Play czasem transformacji strukturalnej i odważnych decyzji biznesowych – zaowocowało to solidnymi wynikami i znaczącymi dokonaniami, z których jesteśmy niezwykle dumni. Dzięki połączeniu z UPC i ogromnym inwestycjom w infrastrukturę, w tym stworzeniu otwartego modelu dostępu do naszej sieci stacjonarnej, umocniliśmy naszą pozycję rynkową. W konsekwencji, patrzymy z optymizmem w przyszłość, ponieważ przed nami dalszy wzrost i rozwój biznesu - podkreśla Jean Marc Harion.

Dołącz do dyskusji: Play z mniejszym zyskiem. Ma ponad 2 mln klientów usług stacjonarnych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sewen
Biorą do reklamy jakichś czwartoligowych aktorów (mowa o tym z lewej na zdjęciu), z niewyraźną wymową, niepoprawnie akcentujących wyrazy i z tikami na twarzy, to takie efekty mają.
2 0
odpowiedź