SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM, TOK FM i VOX mniej z reklam - w górę Radio ZET i Polskie Radio (TOP 10)

W lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe rozgłośni radiowych były o 6,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Kilkunastoprocentowe wzrosty osiągnęły m.in. Radio ZET, Jedynka, Trójka oraz wrocławska i warszawska Eska, natomiast spadki zanotowały RMF FM, TOK FM i VOX FM.

Stacje radiowe cennikowo (bez rabatów i autopromocji) w lipcu br. zarobiły z reklam 307,05 mln zł, o 18,42 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 6,4 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

To kontynuacja trendu wzrostowego w I półrocza, kiedy cennikowe przychody stacji radiowych wzrosły o 21,2 proc. (zobacz szczegóły), natomiast faktyczna wartość tego segmentu, według szacunków Starlinka, zwiększyły się o 7,2 proc., do 278,4 mln zł (więcej na ten temat).

>>> VOX FM podbija rynek radiowy, liderem RMF FM mimo spadku

Liderujące wśród stacji RMF FM cennikowo zarobiło z reklam o 2,97 mln zł mniej niż rok wcześniej (to spadek o 3,1 proc.), za to wpływy Radia ZET urosły o 10,32 mln zł (18,6 proc. w górę).

Wzrosty zanotowały również Trójka - o 1,8 mln zł (czyli o 16,9 proc.), Jedynka (obie rozgłośnie należą do Polskiego Radia) - o milion zł (13,6 proc. w górę), Eska Wrocław (sieć Eska należy do Grupy Radiowej Time) - o 724,1 tys. zł (czyli o 17,7 proc.), Eska Warszawa - o 467,1 tys. zł (13,8 proc. w górę) oraz Eska Łódź  - o 157,1 tys. zł (5,3 proc. w górę).

>>> Zet Gold i Radio Plus tracą słuchaczy, Eska na czele sieci radiowych

Za to cennikowe wpływy TOK FM (Grupa Radiowa Agory) zmalały w skali roku o 1,7 mln zł, czyli o 29,9 proc. VOX FM (Grupa Radiowa Time) zanotowało spadek o 461,4 tys. zł (10,9 proc. w dół), a Złote Przeboje Pogoda Warszawa - o 510,6 tys. zł (14 proc. w dół).

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

VII.2013

VII.2014

RMF FM

95 118 115 zł

92 146 030 zł

Radio ZET

55 516 317 zł

65 838 530 zł

Program III Polskiego Radia

10 691 900 zł

12 498 590 zł

Program I Polskiego Radia

7 381 510 zł

8 384 010 zł

Eska Wrocław

4 098 798 zł

4 822 932 zł

TOK FM

5 656 290 zł

3 962 230 zł

Eska Warszawa

3 376 100 zł

3 843 200 zł

VOX FM

4 213 520 zł

3 752 140 zł

Eska Łódź

2 983 920 zł

3 141 060 zł

Złote Przeboje Pogoda Warszawa

3 637 329 zł

3 126 756 zł

monitorowane stacje razem

288 628 549 zł

307 047 714 zł

Dołącz do dyskusji: RMF FM, TOK FM i VOX mniej z reklam - w górę Radio ZET i Polskie Radio (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oler
VOX FM coś chyba nie jest tą maszynka do zarabiania pieniędzy o której myślało TIME. Wpływy reklamowe niższe niż ESKI ROCK...
odpowiedź
User
eN
@oler. Oby tak dalej :-)
odpowiedź
User
Karol
Chyba tej jednej rzeczy nie przemyśleli w Time. Wysoka słuchalność nie musi się przełożyć na wysokie wpływy. Wizerunkowo stacja może być źle postrzegana przez reklamodawców. Poza tym Wirtualne pokazują od kilku dni wykształcenie słuchaczy stacji radiowych. Voxowi odpadają słuchacze z wyższym, a przybywa z niższym. To też ma znaczenie.
odpowiedź