SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM z 98 mln zł wpływów i 22 mln zł zysku, ma 103 pracowników

W ub.r. spółka Radio Muzyka Fakty Grupa RMF, nadawca RMF FM, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 3,7 proc. do 98,35 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 19,2 do 22,28 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

Wszystkie przychody zostały osiągnięte przez nadawcę RMF FM w kraju, zdecydowana większość ze sprzedaży usług. Firma w sprawozdaniu złożonym w KRS nie wyszczególniła, jaką część zapewniła sprzedaż czasu reklamowego w RMF FM, a jaką sprzedaż reklam w jej serwisach internetowych RMF.FM i RMF24.pl.

- RMF FM to nieprzerwanie od wielu lat lider radiowego rynku w Polsce. W 2019 roku stacja zanotowała wzrosty wszystkich wskaźników słuchalności. Udział w czasie słuchania osiągnął najwyższy poziom w skali rocznej w historii badania Radio Track, czyli od 2000 roku i wyniósł 27,8 proc.. Na tak wysoki wynik złożył się m.in. bardzo wysoka słuchalność w czasie wakacji - w fali 06-08.2019 udział RMF FM wyniósł 29,2 proc. i był to najwyższy wynik jaki kiedykolwiek uzyskała jakakolwiek rozgłośnia w Polsce - podkreślono w sprawozdaniu.

88 mln zł od Grupy RMF

Według badania Radio Track udział RMF FM w rynku słuchalności zwiększył się z 25,8 proc. w 2018 roku do 27,8 proc. w ub.r.

Natomiast w styczniu br. serwis RMF24.pl miał 4,99 mln realnych użytkowników i 24,15 mln odsłon, a RMF.FM - 2,86 mln użytkowników i 12,01 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Sprzedażą oferty reklamowej RMF FM, a także RMF Maxxx i RMF Classic, zajmuje się spółka Grupa RMF. W ub.r. nadawca RMF FM zanotował 88,16 mln zł przychodów od niej, dodatkowo miał 2,15 mln zł od spółki Multimedia nadającej RMF Maxxx, 558,5 tys. zł od firmy Opera nadającej RMF Classic i 270 tys. zł od Grupy Interia.

Więcej na usługi obce i pensje, 103 osoby na etacie

Wydatki operacyjne nadawcy RMF FM zwiększyły się rok do roku z 74,78 do 75,37 mln zł, czyli o 0,8 proc. Nakłady na usługi obce wzrosły z 29,52 do 30,1 mln zł, na wynagrodzenia - z 10,03 do 10,6 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze zmalały z 2,87 do 2,06 mln zł. W firmie było w ub.r. średnio 103 pracowników etatowych.

Minimalnie zmalały koszty amortyzacji (z 22,85 do 22,79 mln zł) oraz podatków i opłat (z 7,891 do 7,89 mln zł), nakłady na zużycie materiałów i energii poszły w górę z 806,2 tys. zł do 1,06 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 801,1 do 956,9 tys. zł.

12,4 mln zł spółka przeznaczyła na zakup usług i towarów od powiązanych z nią firm. 10,52 mln zł zapłaciła Grupie RMF, 1,1 mln zł - spółce RMF, a po ponad 200 tys. zł - nadawcom RMF Maxxx, RMF Classic i Grupie Interia.

22,3 mln zł zysku na dywidendę

Firma osiągnęła wzrost wyników rentowności. Jej zysk sprzedażowy poszedł w górę z 20,07 do 22,99 mln zł, zysk operacyjny - z 19,24 do 22,21 mln zł, a zysk brutto i netto - z 19,2 do 22,28 mln zł.

Wspólnicy spółki zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony do 26 czerwca w formie dywidendy. Grupa RMF otrzyma 22,28 mln zł, a spółka RMF jako posiadacz 0,0017 proc. udziałów - 379 zł.

Bez obniżek wynagrodzenia z powodu epidemii

W sprawozdaniu nadawcy RMF FM tak samo jak w raporcie spółki nadającej RMF Classic krótko opisano zmiany w firmie spowodowanej epidemią koronawirusa. Zespół stacji przeszedł w dużym stopniu na pracę zdalną, a osoby muszące pracować w siedzibie są w systemie rotacyjnym

- Spółka oraz Grupa RMF współpracują ze sobą na podstawie umowy o współpracy przy sprzedaży świadczeń reklamowych, w których Grupa gwarantuje Spółce zakup prawa do zamieszczenia świadczeń reklamowych o określonej wartości rocznej i miesięcznej. Tym samym, Spółka ma zagwarantowane odpowiednie wpływy, pozwalające jej na bezpieczne funkcjonowanie - zaznaczono.

Firma nie wprowadziła obniżki wynagrodzeń i wymiaru pracy, co było warunkiem (obniżka o 20 proc.) uzyskania dofinansowania pensji w ramach tzw. pierwszej tarczy antykryzysowej. - Na dzień sporządzenia sprawozdania finansowego, zgodnie z oświadczeniem Zarządu Grupy, nie ma podstaw do renegocjowania wysokości gwarantowanego wynagrodzenia, jednakże Strony rozważają taką możliwość w kolejnych miesiącach, w zależności od stopnia redukcji budżetów marketingowych przedsiębiorstw. Priorytetem w negocjacjach będzie zachowanie ciągłości produkcji i nadawania programów radiowych - stwierdzono w sprawozdaniu.

Obniżki wynagrodzeń i wymiaru pracy o 20 proc. wprowadziły natomiast niektórzy konkurenci Grupy RMF: Eurozet oraz Agora, która oprócz pionu radiowego prowadzi działalność prasową, kinową, internetową i w reklamie zewnętrznej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM z 98 mln zł wpływów i 22 mln zł zysku, ma 103 pracowników

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
spostrzegawczy
Kiedy oficjalnie z nazwy zniknie człon FM? Niewielu zauważyło, że w nowym logo stacji już go nie znajdziemy. Ma to na celu stopniowe przyzwyczajanie odbiorców do krótszej formy RMF. Jeśli Polska przejdzie na nadawanie cyfrowe radia, nie będzie przecież RMF DAB.
odpowiedź
User
kas
ma 103 pracownikow a kazdy zarabia srednia krajowa maksymalnie
odpowiedź
User
Barbara
Naprawdę nikt nie obciął pensji nikomu w tej stacji? Niewiarygodne.
odpowiedź
User
ojej
Jak na lidera rynku to marne wyniki. Coś tam chyba było masowane w raportach.....
odpowiedź
User
4U
Ciekawe Zetka, która ma słuchalnośc 2-3 razy niższą ma podobny zysk. Inna sprawa, że sprzadaż w Zetce 2 razy większa.
Albo Zetka ma dużo lepszego słuchacza (wyższe wpływy reklamowe), albo więcej biznesów pod tym samym "dachem".
odpowiedź