SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM wyprzedzi TVN?

Właściciel radia RMF FM szykuje się do wejścia na giełdę

Spółka Broker FM., właściciel Radia RMF FM wraz z Millennium Domem Maklerskim S.A. złożyła w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd w Warszawie 2 kwietnia br. prospekt emisyjny. BROKER FM S.A rozważa możliwość pozyskania kapitału w drodze publicznej emisji akcji - poinformowała Anna Kozłowska, rzecznik prasowy RMF FM, potwierdzaj±c tym samym sobotnie informacje "Rzeczpospolitej".

Jak podaje "Rzeczpospolita", na giełdę miałby wejść właśnie Broker FM (główna spółka holdingu RMF), która jest właścicielem radia RMF i jednocześnie jego brokerem reklamowym. Spółka, która od ponad dwóch szukała wsparcia kapitałowego dla swych planów inwestycyjnych, rozważała emisję obligacji, pozyskanie inwestora finansowego i publiczną emisję swych akcji. Mimo spekulacji o bliskich finału negocjacjach z funduszami inwestycyjnymi, do porozumienia nie doszło. Wszystko wskazuje na to, że szefowie Broker FM - m.in. Stanisław Tyczyński, założyciel radia RMF i główny akcjonariusz spółki - zdecydowali się na emisję publiczną. Na razie nie wiadomo, jaką kwotę spółka chciałaby pozyskać z giełdy, kiedy planuje emisję publiczną ani na co konkretnie byłaby ona przeznaczona. Nieoficjalnie wiadomo, że Broker FM, wprowadzany przez Millennium DM, chce wejść na giełdę jeszcze przed planowaną na ten rok ofertą telewizji TVN.

Spółka Broker FM powstała w 1997 roku. Powstanie Spółki było odpowiedzią na rosnące wymagania dynamicznie rozwijającego się polskiego rynku reklamy. Od 2001 roku Broker FM jest Spółką Akcyjną, której główną rolą jest wytyczanie strategii oraz kreowanie kierunków rozwoju całej Grupy na rynku mediów i reklamy, ze szczególnym uwzględnieniem rynku radiowego. W skład Grupy obok RMF FM wchodzą ART FM, Scena FM, Opera FM, Interia.pl

Podstawowym przedmiotem działalności Broker FM S.A. jest sprzedaż produktów oferowanych przez Spółki Grupy, w szczególności czasu reklamowego RMF FM oraz świadczeń reklamowych pozostałych spółek ART FM, Scena FM i Interia.pl.

Radio RMF FM - największa stacja radiowa w Polsce, jest liderem pod względem słuchalności, udział w czasie słuchania osiągnął rekordowy jak na warunki europejskie poziom 23,6% (źródło: RadioTrack, 2003) , RMF FM posiada również największy udział w radiowym rynku reklamowym 32,6%, (źródło Expert Monitor, 2003).

ART FM jest agencją marketing services zajmującą się tworzeniem strategii i kreacji kampanii reklamowych, promocji sprzedaży oraz kampanii marketingu bezpośredniego. SCENA FM prowadzi kompleksową obsługę imprez plenerowych i organizuje koncerty największych polskich i światowych gwiazd muzyki. INTERIA.PL prowadzi jeden z czołowych portali internetowych.

Ubiegły 2003 rok Grupa BROKER FM zakończyła 21% wzrostem przychodów w stosunku do roku 2002. Wskaźnik EBIDTA Grupy osiągnął w 2003 roku 27,7 mln złotych. Oznacza to 50 % wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.

Dołącz do dyskusji: RMF FM wyprzedzi TVN?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl