SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marcin Boroszko prezesem Rochstar. Rinke Rooyens skupi się na kreacji nowych programów

Nowym prezesem zarządu firmy Rochstar został Marcin Boroszko. Zastąpił Rinke Rooyensa, który skupi się na kreacji nowych programów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Do zarządu spółki dołączyły także Małgorzata Perkowska-Czaja i Dobrosława Snarska-Pełka.

Marcin Boroszko; fot. materiały prasowe Article

Marcin Boroszko - nowy prezes zarządu Rochstar - raportować będzie do Rinke Rooyensa, założyciela spółki. Jego głównym zadaniem będzie dywersyfikacja produktu i kreacja nowych modeli biznesowych w ramach Rochstar, przy jednoczesnym utrzymaniu obecnych unikalnych wyróżników firmy: najbardziej doświadczonego, stabilnego trzonu zespołu oraz wartości kreatywnej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Marcin Boroszko jest związany z rynkiem mediów od 1998 roku. Zaczynał jako dyrektor ds. sprzedaży w Radiu ZET, a następnie pracował w wydawnictwie G+J Polska (1999-2000) jako general commercial director. Był związany z At Media Group (2000-2017). Był m.in. prezesem zarządu Media Impact Polska (2016-2018) oraz członkiem zarządu RASP (2018-2020), a także zasiada w Radzie Nadzorczej Kino Polska TV (2020-2022).

- Ludzie i ich talenty są fundamentem firmy i gwarantem sukcesu - mówi Marcin Boroszko, prezes zarządu. - Chcę zapewnić, że będę dla naszych pracowników źródłem wsparcia i pomocy. Zależy mi na tym, aby naszymi działaniami przyciągać i wspierać najlepszych specjalistów na rynku, bo to oni i ich pasja oraz umiejętności są sercem tej firmy, od lat zapewniając jej miejsce w ścisłej czołówce rynku. Dynamiczne, pełne wyzwań czasy to moment, kiedy na ludziach trzeba skoncentrować się jeszcze mocniej niż zwykle - dodaje.

Małgorzata Perkowska-Czaja i Dobrosława Snarska-Pełka dołączają do zarządu

Nową dyrektorką zarządzającą w Rochstar (i jednocześnie członkiem zarządu) została również Małgorzata Perkowska-Czaja, która w tej roli zastąpiła Alicję Czarnecką.

- Będziemy pracować nad całkowicie nowymi formatami, także wchodząc w dotychczas niezagospodarowane przez nas obszary. Do tej pory Rochstar specjalizował się w wysokiej jakości show TV, ale ma też potencjał produkcji programów dokumentalnych, seriali, projektów łączących reklamodawców, nadawców i social media. Jestem przekonana, że wiele z tych planów zrealizujemy w najbliższym czasie - mówi Małgorzata Perkowska-Czaja.

Perkowska-Czaja to producentka telewizyjna związana z branżą od 20 lat. W latach 2008-2015 była kierownikiem działu rozwoju i sprzedaży w Golden Media. Odpowiadała za produkcję takich formatów, jak: „Żony Hollywood”, „Bitwa na głosy” czy „Warsaw Shore”. Z kolei od 2015 roku związana była z Endemol Shine Polska na stanowisku dyrektora sprzedaży programów telewizyjnych, a do jej obowiązków należały m.in. sprzedaż i wdrażanie formatów telewizyjnych na polski i zagraniczny rynek. Nadzorowała produkcję treści, w tym „Masterchef”, „Masterchef Junior”, „Big Brother”, „Lego Masters”, „You Can Dance. Nowa Generacja”, „Tak to leciało”, „Fort Boyard”. Podczas swojej kariery realizowała także projekty dla Reuters oraz stacji CNBC.

Wcześniej - w kwietniu br. - do zarządu Rochstar weszła również Dobrosława Snarska-Pełka, która w spółce pełni funkcję dyrektorki finansowej i operacyjnej.

-  W dzisiejszych, bardzo dynamicznych i wymagających elastyczności czasach, będziemy dążyć do tego, aby zapewnić firmie stabilność na lata i w pełni rozwinąć jej duży potencjał. Rochstar specjalizuje się w formatach, które wciąż cieszą się ogromną popularnością w telewizji, dlatego jestem pewna, że zadania, jakie stawiamy przed sobą, zakończą się sukcesem - podkreśla Dobrosława Snarska-Pełka, dyrektor finansowa i operacyjna.

Dobrosława Snarska-Pełka posiada ponad 25-letnie doświadczenie w branży medialnej, e-commerce, produkcyjnej, dystrybucyjnej i logistycznej. Tuż przed dołączeniem do Rochstar odpowiadała za politykę finansową Burdy w Polsce, nadzorując działy księgowości, kontrolingu, administracji i IT. Wcześniej pracowała jako CFO w McCann Worldgroup (2013-2016), Optimum Distribution (2010-2013) i Rohlig Suus Logistics (2006-2010).

Rinke Rooyens: kolejny etap rozwoju dla Rochstar

Jak informuje portal Wirtualnemedia.pl Rinke Rooyens „wzmocniony zarząd to doskonały zespół na kolejny etap rozwoju dla Rochstar. - Od niemal 20 lat wytyczamy trendy na rynku i z sukcesem rywalizujemy z wielkimi międzynarodowymi graczami. Wiemy, jak utrzymać stabilny wzrost, nie tracąc przy tym jakości, a przede wszystkim pasji. Dziś wychodzimy z trudnego rynkowo okresu pandemii, a fakt, że budujemy mocny zespół daje nam znaczące przewagi. To najlepsi ludzie na rynku i specjaliści w swoich dziedzinach. Ich doświadczenie ma ogromne znaczenie dla nowych celów, jakie stawiamy przed firmą. Jestem pewien, że wiele razem osiągniemy - komentuje Rinke Rooyens

- Nowy zarząd wzmocni kompetencje zarządcze w firmie, pozwalając mi skoncentrować się na jej unikalnej, kreatywnej warstwie, a jednocześnie zapewni organizacji stabilność biznesową i finansową na lata. Naszym celem jest tworzenie kolejnych wysokiej jakości show, ale także wielu nowych formatów. Już teraz pracujemy nad filmem dokumentalnym o tematyce sportowej. Mamy też nadzieję, że uda się przenieść polskie produkcje na rynek międzynarodowy. Już dziś taki potencjał na bycie hitem ma np. „Shall We Dance? - opisuje nam Rooyens.

Rooyens skupi się na kreacji nowych programów

Jak informuje nas biuro prasowe firmy Rochstar, dotychczas pełniący funkcję prezesa spółki Rinke Rooyens „dzięki poszerzeniu zarządzającego zespołu managerów, będzie mógł poświęcić jeszcze więcej uwagi swojej najsilniejszej kompetencji: kreacji nowych programów w Polsce oraz ekspansji sprawdzonych formatów na rynkach zagranicznych”.  

Producent telewizyjny Rochstar w ub.r. osiągnął wzrost przychodów o 5,3 proc., przy czym jego rentowność pozostała ujemna, a strata netto zmalała z 2,75 mln zł do 331,8 tys. zł głównie dzięki umorzeniu 3,24 mln zł pożyczki otrzymanej w ramach tzw. tarczy finansowej. Firma najwięcej programów, m.in. pod marką „The Voice”, realizuje dla Telewizji Polskiej.