SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rok 2019 podsumowuje Anna Janiczek, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i relacji z klientem w Grupie PZU

W kolejnym z cyklu podsumowań szefów marketingu i komunikacji swoimi spostrzeżeniami na temat najważniejszych wydarzeń mijającego roku i prognoz na 2020 rok dzieli się z Wirtualnemedia.pl Anna Janiczek, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i relacji z klientem w Grupie PZU.

Anna Janiczek Article


WYDARZENIE ROKU
Mimo, że bankowość to już nie moja branża, to bardzo kibicowałam kolegom i czujnie śledziłam wdrożenie dyrektywy PSD2. Z uwagą przyglądam się jak banki walczą o lojalność swoich klientów i jak szukają elementów wyróżniających je na rynku budując grono ambasadorów swojej marki, niezależnie od kanału kontaktu. Widzę, że póki co tylko nielicznym się to udało.

SUKCES ROKU
Dla mnie, osoby zafascynowanej tematyką customer experience, sukcesem roku jest rywalizacja firm w kreowaniu i oferowaniu atrakcyjnych doświadczeń. Marki już na poważnie szukają wyróżnialności w kreowaniu doświadczenia, a nie w samym produkcie. Cieszy mnie to, że nie mówimy już tylko o premium product, ale o premium user experience, zapewniając przekraczającą oczekiwania jakość doświadczeń z marką. Fascynujące jest to, że wciąż konkurujemy z oczekiwaniami klientów zbudowanymi często w innej kategorii i w innym punkcie styku.

PORAŻKA/ROZCZAROWANIE ROKU
Jestem rozczarowana poziomem kreacji w social mediach. Wyzwanie oczywiście jest ogromne- jak dotrzeć do odbiorców, którzy na co dzień mają zbyt wiele bodźców, którzy ignorują reklamy. Myślę, że wciąż szukamy idealnego przepisu na poprawienie efektywności kampanii w tych kanałach i kreacja niebawem będzie nadążać, za możliwościami, jakie te platformy dają. Kluczem jest tu na pewno optymalizacja – określenie grupy docelowej, wyznaczenie korzyści i dostosowanie formatów.

CZŁOWIEK ROKU
Po prostu człowiek. Człowiek znajduje się w dzisiaj w centrum zainteresowania marketerów, bardziej niż kiedykolwiek do tej pory. Zrozumienie decyzji zakupowych klientów to obecnie podstawa naszych działań. Poszukujemy odpowiedzi na pytanie dlaczego zachowują się oni w określony sposób, a pogłębiona analiza danych jakościowych pomaga w uzyskaniu cennych i trafnych insightów.

SERWIS/KAMPANIA/PROJEKT ROKU
Oczywiście ostatnia kampania PZU :) Jestem z niej szczególnie dumna, bo mówi wprost, czym jest dla naszych klientów obietnica naszej marki „Możesz na nas polegać”. Zaufanie, pewność i poczucie bezpieczeństwa są dla klientów kluczowe przy wyborze marki ubezpieczeniowej. I właśnie te wartości stały się kanwą najnowszej kampanii wizerunkowej PZU. Skoncentrowaliśmy się w niej na tym, co jest naszą największą przewagę- na  pracy naszych pracowników, którzy na co dzień towarzyszą klientom na każdym etapie podróży z PZU.  Nasze szeroko zasięgowe działania, wzmocniliśmy także równoległą kampanią employer- brandingową oraz digitalową.

TREND ROKU
Redefinicja wieku senioralnego. Społeczeństwa na całym świecie cechują się coraz większym odsetkiem osób w wieku dojrzałym - seniorów. Ludzie żyją coraz dłużej i dłużej pozostają aktywni i w dobrym zdrowiu. Radykalnie zmienia się podejście do „starości”, pojawiają się nowe oczekiwania względem tego okresu życia, co do tego, czym starsi, ludzie powinni się zajmować, jak powinni się ubierać, zachowywać, na co wydawać swoje pieniądze.

PROGNOZY NA 2020 ROK
Jestem ciekawa, czy rozwinie się współpraca między markami. Mieliśmy już pierwsze inicjatywy, gdzie topowe marki, otwierają się na wspólne kampanie z tymi mniejszymi i odwrotnie. To ciekawe rozwiązanie- taki co-branding, to nie tylko optymalizacja kosztów, ale też pozwala rozszerzyć ofertę, odświeżyć wizerunek własnego brandu, czy znacznie zwiększyć zasięg oraz dotarcie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rok 2019 podsumowuje Anna Janiczek, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i relacji z klientem w Grupie PZU

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl