Rosja atakuje fake newsami. Wykorzystała do tego platformę społecznościową BuzzFeed

Rosjanie wykorzystali serwisy BuzzFeed, Quora i Reddit do rozpowszechniania fake newsów przed wyborami parlamentarnymi w Wielkiej Brytanii - wynika z dochodzenia przeprowadzonego przez BBC. Po ujawnieniu tych informacji serwisy usunęły kilkadziesiąt profili powiązanych z Moskwą.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O aktywności powiązanej z Rosją sieci fałszywych kont społecznościowych stacja BBC poinformowała po przeprowadzeniu własnego dziennikarskiego śledztwa.

Z dochodzenia wynika, że niedługo przed i w trakcie niedawnych wyborów parlamentarnych w Wielkiej Brytanii w sekcji społecznościowej serwisu BuzzFeed oraz na stronie internetowej Quora pojawiły się profile publikujące dezinformacje, materiały o charakterze stronniczym oraz teorie spiskowe.

Śledztwo potwierdziło, że fake newsy na wspomnianych stronach były publikowane przez te same konta, które wcześniej w serwisie Reddit rozpowszechniały poufne umowy handlowe pomiędzy Wielką Brytanią a USA. Reddit zidentyfikował wówczas ponad 60 takich profili i ustalił, że są one powiązane z Rosją.

BBC poinformowało o swoich ustaleniach zarówno BuzzFeed, jak i administratorów Quora. Po otrzymaniu tych informacji obie platformy usunęły podejrzane konta ze swoich ekosystemów.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska