SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Programy Piaseckiego w TVN24 mają więcej widzów niż Rymanowskiego

„Rozmowę Piaseckiego” śledzi średnio 413 tys. osób. Program ma o 63 tys. więcej widzów, niż pokazywany w analogicznym okresie rok wcześniej w tym paśmie analogiczny cykl „Jeden na jeden”, który prowadził Bogdan Rymanowski. Z kolei „Kawa na ławę” prowadzona przez Konrada Piaseckiego zyskała 90 tys. oglądających.

Konrad Piasecki, fot. TVN / Krzysztof Dubiel Article

„Rozmowa Piaseckiego” emitowana jest w TVN24 od poniedziałku do czwartku o godz. 7.30, począwszy od 3 września ub.r. To nowy program Konrada Piaseckiego, który w swoim paśmie zastąpił analogiczną audycję „Jeden na jeden”, którą prowadził Bogdan Rymanowski.

Średnia oglądalność codziennej audycji Piaseckiego w okresie od 3 września 2018 roku do 15 kwietnia 2019 roku wyniosła 413 tys. osób, co przełożyło się na 13,46 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,57 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,54 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

W analogicznym okresie rok wcześniej (tj. od 4 września 2017 roku do 16 kwietnia 2018 roku) nadawany w tym samym paśmie program „Jeden na jeden” Bogdana Rymanowskiego śledziło średnio 350 tys. osób, a jego udział wyniósł 11,76 proc. w 4+, 8,16 proc. w 16-49 i 9,29 proc. w 16-49. Oznacza to, że audycja z Konradem Piaseckim w roli gospodarza zyskała 63 tys. widzów.

Konrad Piasecki po odejściu Bogdana Rymanowskiego z TVN24 zastąpił go również w roli gospodarza cotygodniowego programu „Kawa na ławę”, który emitowany jest na antenie tej stacji w niedziele o godz. 10.45. Średnia oglądalność tej audycji w okresie od 2 września 2018 roku do 14 kwietnia 2019 roku wyniosła 779 tys. osób, co przełożyło się na 8,11 proc. udziału w 4+, 4,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,31 proc. w grupie 16-59.

Z kolei audycję prowadzoną jeszcze przez Bogdana Rymanowskiego w okresie od 3 września 2017 roku do 15 kwietnia 2018 roku śledziło średnio 689 tys. osób, a jej udział wyniósł 7,24 proc. w 4+, 3,64 proc. w 16-49 i 5,08 proc. w 16-59. Oznacza to, że „Kawa na ławę” z Konradem Piaseckim w roli gospodarza zyskała 90 tys. widzów.

O tym, że Rymanowski od października ub.r. rozpocznie pracę w Telewizji Polsat portal Wirtualnemedia.pl informował jako pierwszy w sierpniu ub.r. - Od pewnego momentu miałem wrażenie, że stoję w miejscu. Dziennikarz, który się nie rozwija, to tak naprawdę się cofa. Kiedy pojawiła się najnowsza propozycja współpracy ze strony Telewizji Polsat, zacząłem się nad nią zastanawiać i uznałem że to jest ten moment, kiedy warto zmienić otoczenie oraz stację  i tym samym spróbować czegoś nowego - kilka tygodni później komentował nam swoją decyzję Rymanowski.

Z końcem września ub.r. dziennikarzowi skończył się okres wypowiedzenia po odejściu z TVN24 - o rozstaniu poinformował w maju, a z widzami „Kawy na ławę” i „Jeden na jeden” pożegnał się w połowie czerwca ub.r. W Grupie TVN pracował 17 lat.

Jego miejsce w obu programach zajął Konrad Piasecki, który po dwóch latach zrezygnował z pracy w Radiu ZET. Od 2 września ub.r. jest gospodarzem „Kawy na ławę”, a dzień później zaczął prowadzić poranne wywiady w nowym programie „Rozmowa Piaseckiego”, który zastąpił analogiczny cykl „Jeden na jeden” prowadzony przez Rymanowskiego.

Wraz z początkiem października ub.r. Bogdan Rymanowski objął stanowisko szefa wydawców w pionie publicystyki i informacji Telewizji Polsat, którym zarządza Dorota Gawryluk. Został on również jedną z twarzy głównego wydania „Wydarzeń” o godz. 18.50 oraz programu „Wydarzenia i opinie”, który nadawany jest tuż po zakończeniu serwisu.

Z kolei od początku kwietnia br. Rymanowski prowadzi nowy program Polsatu News „Polska wybiera” - realizowany na żywo cykl, który stacja wprowadziła do ramówki ze względu na trwający ciąg wyborczy: w maju odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego, jesienią - wybory parlamentarne, a w 2020 roku Polacy wybiorą prezydenta.

Dyrektor pionu informacji i publicystyki w Telewizji Polsat Dorota Gawryluk poinformowała portal Wirtualnemedia.pl, że przejście Bogdana Rymanowskiego z TVN do Telewizji Polsat to największy tego typu transfer w Polsce w ostatnich latach. - Oznacza to również, że skoro tak znakomity dziennikarz wybiera nas, to widzi duży potencjał w Polsacie News. Liczymy na to, że widzowie to zobaczą i docenią - komentowała nam.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w marcu br. udział Polsat News w rynku telewizyjnym wyniósł 0,92 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Programy Piaseckiego w TVN24 mają więcej widzów niż Rymanowskiego

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rynek
weryfikuje dziennikarza. Opus Dei to za mało nawet w Polsacie.
14 4
odpowiedź
User
Czech z Zaolzia
Romanowski nie był dociekliwy, nie drążył tematu. Piasecki jest bardziej wnikliwy w rozmowie z politykami i nie pozwala nawijać makaronu na uszy słuchaczom.
24 6
odpowiedź
User
Greg
Wniosek jest taki, nie ma osoby niezastąpionej oczywiście z pewnymi wyjątkami ,a nawet przynosi lepsze wyniki .
20 4
odpowiedź
User
Kosta
Odpady z TVP wypełniają już po brzegi newsroom na Ostrobramskiej. Dorota i Roman wynajdują kolejnych i wrzucają na wysokie stanowiska. Za chwilę to wszystko walnie.
18 5
odpowiedź
User
zed
Rymanowskiemu pozostaje być usłużnym funkcjonariuszem partii rządzącej. Może trafi się jakaś fucha w SSP, bo kariera w dziennikarstwie dogorywa.
12 6
odpowiedź