SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rozstrzygnięcie festiwalu Złote Orły

Zakończyła się jubileuszowa, 5 edycja Festiwalu Złote Orły. Festiwal został zainicjowany w 1998 roku i od tego momentu tworzy pierwszą polską kolekcję sztuki reklamowej. W piątek 6 grudnia br. odbyła się w warszawskim Qult Clubie uroczysta gala wręczenia nagród na której zaprezentowane zostały wszystkie wyróżnione i nagrodzone prace, ogłoszono zwycięzcy i wręczone statuetki.

Reklamy nadesłane przez 51 zgłoszeniodawców oceniło Jury w składzie: Artur Burchacki – kierownik Redakcji Oprawy i Promocji Programu 1 TVP S.A.; Józef Dutkiewicz - dyrektor kreatywny McCann-Erickson Polska; Magdalena Goll - senior copywriter PZL; Jakub Kamiński - dyrektor kreatywny Brain ; Grzegorz Kiszluk - redaktor naczelny Brief; Magdalena Komorek - senior copywriter D'Arcy; Marek Kościkiewicz – muzyk; Paulina Król – dyrektor marketingu Wprost; Wiesława Kubaczewska – dyrektor Agencji Reklamy Polskiego Radia; Jacek Kulczycki - prezes OTO Studio Filmowe; Andrzej Maruszeczko - dyrektor kreatywny Ad Fabrika FCB; Jacek Poremba – fotografik; Marcin Tworus - senior copywriter NoS/BBDO.

Co roku w Festiwalu bierze udział kilkadziesiąt agencji reklamowych, studiów produkcyjnych, studiów graficznych, fotografików z całej Polski. Oprócz nagród dla najlepszych reklam, co roku Złotymi Orłami nagradzani są: najlepszy Art Director, Copywriter, kompozytor i fotografik.

A oto laureaci Festiwalu:

W kategorii REKLAMA DRUKOWANA:

Motoryzacja:
Złoty Orzeł - Ad Fabrika FCB – Mercedes „Opus Magnum”,
wyróznienie - Ad Fabrika FCB – Mercedes „Schody”;

Banki, finanse, ubezpieczenia:
Złoty Orzeł - McCann – Erickson Polska – Mastercard „Warszawa”;

Napoje: Złoty Orzeł - PZL – Frugo Ego „Liśc”;
wyróżnienie - Corporate Profiles DDB – piwo Lech „Siatka”,
wyróżnienie - PZL – Frugo Ego „Źdźbło”,
wyróżnienie - PZL – Frugo Ego „Korzeń”,

Rozrywka:
Złoty Orzeł - Ad Fabrika FCB – Instytut Adama Mickiewicza, Polski Sezon w Hiszpanii „Wow, polskie kino”;

Dom i biuro:
Złoty Orzeł - D’Arcy – Chappi „Tu mieszka pies, co fajny jest”,
wyróżnienie - PZL – farba emulsyjna Premium „Blokada”;

Usługi:
Złoty Orzeł - Brain – Decorador „Narzędzia”,
wyróżnienie - Brain – Decorador „Che”,
wyróżnienie - Brain – Wola Park “Uzda”;

Promocja własna:
Złoty Orzeł - Ad Fabrika FCB – kartka świąteczna,
wyróżnienie - Scholz & Friends Warszawa – „Copywriter”,
wyróżnienie - Scholz & Friends Warszawa – „Aparat”;

Raporty roczne:
wyróżnienie - Hestia Art - raport roczny Ergo Hestia „Sopot magiczny”;

Corporate identity:
wyróżnienie - Brain – corporate identity Decoradora;

Direct Mail:
wyróżnienie - Red Bull Polska – “Mały Kreator”;

Opakowania:
Złoty Orzeł - PZl – Frugo Ego;
wyróżnienie - Locomotiva – chusteczki A’Psiaki,
wyróżnienie - PZL – Dębowe Mocne,

REKLAMA FILMOWA:

Banki, finanse, ubezpieczenia:
Złoty Orzeł - Banana Split Polska – Lukas Bank „Malkontent”;

Napoje: Złoty Orzeł - D’Arcy – mleko Hej! „Hej!”,
Złoty Orzeł - PZL – Frugo Ego „Nie dojdziesz”;
wyróżnienie - PZL – Frugo Ego „Korzeń i liść”,

Żywność:
Złoty Orzeł - D’Arcy, Banana Split Polska – Mars, Snockers, M&M’s „Magazynier”,
wyróżnienie - NoS/BBDO – Snickers „Bieg”,
wyróżnienie - PZL – orzeszki Feliks „Wiewióry”;

Farmacja, higiena, kosmetyki, chemia gospodarcza:
Złoty Orzeł - D’Arcy – Blend a med “Bez pudła”;
wyróżnienie - D’Arcy – Alldays „Arkady”,

Usługi:
Złoty Orzeł - Upstairs Young & Rubicam – POP „Choinka”;

Film korporacyjny:
Złoty Orzeł - NoS/BBDO – Stillking Films „Megaprodukcja”;

REKLAMA RADIOWA:

Żywność i napoje:
Złoty Orzeł - NoS/BBDO – Snickers Cruncher “Bokserka”;
wyróżnienie - NoS/BBDO – Snickers Cruncher „Afrykańska biolog”,

Usługi:
Złoty Orzeł - Brain – Decorador „Pijak”;
wyróżnienie - Brain – Decorador “Rewolucja”,
wyróżnienie - Brain – Wola Park „Żul”,

KATEGORIE SPECJALNE:

Kampania multimedialna:
Złoty Orzeł - PZL – Frugo Ego “Korzeń, liść, źdźbło”;

Kampania drukowana:
Złoty Orzeł - D’Arcy – Radiostacja „Autorytety polecają”,
wyróżnienie - D’Arcy – Radiostacja „Malowanki”,
wyróżnienie - Kiosk – BMW „Drzewo, schody, woda”;

Reklama w internecie:
Złoty Orzeł - Arc Interactive oddział D’Arcy– mleko Łaciate „e-Łaciate”,
Złoty Orzeł - K2 Internet – Nokia “Naznaczeni”;

Reklama społeczna:
Złoty Orzeł - Scholz & Friends Warszawa– akcja „Miłość zamiast nienawiści”;
wyróżnienie - D’Arcy – WWF „Rykowisko”,

Humor:
Złoty Orzeł - Brain – Decorador „Pijak”;
wyróżnienie - NoS/BBDO – Stillking Films „Megaprodukcja”,
wyróżnienie - NoS/BBDO – Snickers Cruncher „Bokserka”,

Fotografia:
Złoty Orzeł - Erwin Olaf – Nescafe „Niespodzianka“ /agencja McCann-Erickson Polska/,
wyróżnienie - Wojtek Wieteska – BMW „Drzewo, schody, woda” /agencja Kiosk/;

Muzyka:
Złoty Orzeł - Piotr Gąssowski, Tomasz Gąssowski – Eris „Twarze”;

Salon Odrzuconych:
wyróżnienie - PZL – Marie Claire „Szafka”;

Twórcze Użycie Mediów:
Złoty Orzeł - Scholz & Friends Warszawa – akcja „Miłość zamiast nienawiści”;
wyróżnienie - D’Arcy – Fiat Stillo „Instalacje”,
wyróżnienie - Scholz & Friends Warszawa – „Copywriter”,

Slogan:
wyróżnienie - PZL – orzeszki Feliks „Gdzie chipsy rąbią, tam wiewióry lecą”;

Wydarzenie promocyjne:
Złoty Orzeł - Ad Fabrika FCB – Akcja Boro;
wyróżnienie - Media Vest – mleko Hej! „Detektor ruchu”,
wyróżnienie - Media Vest, Brain – Wola Park „Autostopowicze i ruchome banery”,

Złoty Orzeł - Nagroda Ministra Kultury:
Ad Fabrika FCB – Mercedes „Opus Magnum”,

Złoty Orzeł Wprost dla Orła
hasło kampanii Frugo Ego „Po użyciu wstrząśnie”, agencja PZL

Pierwsze Kroki
Złoty Orzeł – Marcin Strzałkowski (K2 Internet)
wyróżnienie - Jan Kleyff (Brain)
wyróżnienie - Mikołaj Leszczyński (PZL)

Copywriter
Złoty Orzeł – Magdalena Komorek (D’Arcy)

Art Director
Złoty Orzeł - Asiya Malinowska (Brain)

GRAND PRIX DRUK|:
Ad Fabrika FCB – Mercedes „Opus Magnum”,

GRAND PRIX FILM:
PZL – Frugo Ego „Nie dojdziesz”;

GRAND PRIX RADIO:
NoS/BBDO – Snickers Cruncher “Bokserka”;

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rozstrzygnięcie festiwalu Złote Orły

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl