SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rozwód w kulturze arabskiej tematem spotu herbaty Brooke Bond Red Label Tea (wideo)

Unilever w nowej kampanii herbat Brooke Bond Red Label Tea prowadzonej pod hasłem „Speak your heart” porusza problem rozwodu w kulturze arabskiej. Za realizację działań odpowiada agencja Wunderman MENA.

Article

Pierwsza odsłona kampanii „Speak your heart” promującej herbatę Brooke Bond porusza bardzo wrażliwy w wielu krajach arabskich temat rozwodu. Głównym elementem akcji jest spot z hasłem „Are You Married To Social Acceptance?”.

Bohaterami reklamy są arabski przedsiębiorca i jego dorosła córka Ohoud. Oboje siedzą przy stolikach z herbatą. Nie widzą siebie wzajemnie, dzieli ich czerwona kotara. Kobieta wie, że będzie rozmawiać z własnym ojcem. On z kolei nie ma pojęcia, kim jest jego rozmówczyni, bo zmieniono jej głos. Młoda dziewczyna zaczyna opowiadać mężczyźnie, że jej małżeństwo się rozpada, że już nie może porozumieć się z mężem, przeraźliwie się boi i nie wie, co dalej robić, a przy mężu trzyma ją jedynie ich córka.

Starszy mężczyzna radzi jej, by próbowała ratować małżeństwo, jednak nie za wszelką cenę. Gdy zadaje kobiecie pytanie: „Nie masz nikogo bliskiego w rodzinie, komu możesz o tym opowiedzieć?”, zapada cisza. W pewnym momencie kobieta wstaje i odsłania kotarę. Ojciec jest zszokowany. Jednak nie reaguje impulsywnie, ani nerwowo, nie krzyczy i nie krytykuje córki, czego ta obawiała się najbardziej. Jest spokojny i opanowany, ale zarazem bardzo zdziwiony. Gdy córka prosi go o wybaczenie, ten odpowiada: „Nie chodzi o wybaczenie. Ta sprawa jest znacznie poważniejsza”. Wspólnie siadają i piją herbatę, a ojciec mówi do niej: „Jesteś moją córką. Zawsze będę przy tobie”.

Celem kampanii jest pokazanie, jak szczera rozmowa - najlepiej przy filiżance herbaty - pomaga w przełamaniu trudnych tematów, w trudnych emocjonalnie sprawach. Unilever liczy ponadto, że tą reklamą wywoła w krajach arabskich głęboką debatę na temat rozwodów - są one tam dopuszczalne, ale nie są aprobowane społecznie.

Za kreację kampanii odpowiada agencja Wunderman MENA, produkcją spotu zajęło się studio Monda.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rozwód w kulturze arabskiej tematem spotu herbaty Brooke Bond Red Label Tea (wideo)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dorami
Nawet w reklamach herbaty wciskają ludziom multi-kulti, ile tego jeszcze ja się pytam?
15 11
odpowiedź
User
x
Jak wygląda rozwód w krajach Arabskich, gdy kobieta o niego poprosi, to można przeczytać nieraz w necie.
11 8
odpowiedź
User
taka przyszłość
Tam nie ma rozwodów, bo wg tamtej kultury kobieta jest własnością meżczyzny, najpierw ojca, potem męża. O tym mało może wiadomo, ale to już jest w Europie, więc zaraz się dowiecie.
10 9
odpowiedź
User
ja
Akurat w islamie są rozwody. A w Indiach wystarczy, że muzułmanie razy powiedzą talaq i już nie mają żony. Dowiedz się sam zanim coś napiszesz.
8 8
odpowiedź
User
ja
trzy razy
8 8
odpowiedź