SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy właściciela RTV Euro AGD i OleOle.pl wzrosły o 11 proc., 695 mln zł z reklam

W ub.r. firma Euro-net, właściciel sieci elektromarketów oraz sklepów internetowych Euro.com.pl i OleOle.pl, osiągnął wzrost przychodów o 10,9 proc. do 7,52 mld zł oraz zysku netto ze 122,7 do 192 mln zł. Na koniec roku firma miała 289 sklepów. Jej przychody z usług reklamowych zwiększyły się z 616,3 do 694,7 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

Przychody Euro-netu ze sprzedaży towarów zwiększyły się z 5,84 mld zł w 2018 roku do 6,38 mld zł w ub.r. W sprawozdaniu złożonym w KRS firma nie wyszczególniła, ile wyniosły jej wpływy w sklepach stacjonarnych RTV Euro AGD, a ile w sklepach internetowych Euro.com.pl i OleOle.pl.

12 sklepów stacjonarnych więcej, 695 mln zł z reklam

Na koniec ub.r. działało 289 sklepów RTV Euro AGD w 186 miejscowościach. Placówek było o 12 więcej niż rok wcześniej: firma otworzyła 16 sklepów, jednocześnie zamknęła po jednym w Turku, Stargardzie Szczecińskim, Brzegu oraz Warszawie.

- W roku 2019 Spółka realizowała przyjętą strategię rozwoju usług, rozwijając wprowadzone w poprzednich latach usługi transportowe, serwisowe, finansowe i ubezpieczeniowe oraz wprowadzając nowe oczekiwane przez klientów produkty, w ramach wymienionych kategorii usług - wyliczono w sprawozdaniu.

Drugim po sprzedaży sprzętu największym źródłem przychodów Euro-netu są usługi reklamowe, które w ub.r. przyniosły 694,66 mln zł, wobec 616,33 mln zł rok wcześniej. Te usługi to m.in. emisja spotów na telewizorach w sklepach RTV Euro AGD oraz promowanie konkretnych produktów w sklepach internetowych i gazetkach.

Kupno wielu produktów klienci mogą rozłożyć na raty oraz wykupić ich ubezpieczenie. Przychody Euro-netu z usług pośrednictwa finansowego zmalały rok do roku ze 103,97 do 66,95 mln zł, a z pośrednictwa ubezpieczeniowego zwiększyły się z 251,44 do 295,28 mln zł.

Wpływy z usług transportowych poszły w górę z 20,75 do 31,67 mln zł, z instalacji sprzętu - z 14,97 do 17,58 mln zł, a z usług elektronicznych zmalały z 15,89 do 14,87 mln zł. Natomiast przychody określone jako pozostałe zwiększyły się z 6,87 do 11,1 mln zł.

6,6 tys. pracowników, koszty 8,4 proc. w górę

W ub.r. wydatki operacyjne Euro-netu wyniosły 7,24 mld zł, co wobec 6,68 mld zł rok wcześniej oznacza wzrost o 8,4 proc. Wartość sprzedanych towarów i materiałów zwiększyła się z 5,3 do 5,81 mld zł.

Nakłady na usługi obce zmalały z 588,19 do 565,98 mln zł. Firma nie podaje, ile przeznacza na marketing. Natomiast koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 398,21 do 440,09 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 84,87 do 94,84 mln zł.

W ub.r. w firmie pracowało średnio 6 588 osoby, o 280 więcej niż rok wcześniej. Liczba pracowników na stanowiskach robotniczych zwiększyła się z 437 do 516, a tych na stanowiskach nierobotniczych - z 5 871 do 6 072. Trzyosobowy zarząd spółki zarobił 3,6 mln zł.

Nakłady na amortyzację wzrosły z 60,01 do 64,34 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe ze 183,95 do 194,02 mln zł.

Zysk na kapitał zapasowy, planowane otwarcie kolejnych sklepów

Znacząco poprawiły się wyniki rentowności Euro-netu. Zysk sprzedażowy poszedł w górę ze 188,85 do 276,77 mln zł, zysk operacyjny - ze 164,46 do 250,71 mln zł, zysk brutto - ze 155,34 do 240,87 mln zł, a zysk netto - ze 122,69 do 191,98 mln zł. Spółka zapłaciła w ub.r. 48,87 mln zł podatku dochodowego, rok wcześniej było to 32,65 mln zł.

Po jednej trzeciej udziałów firmy mają członkowie jej zarządu Iwona Kuk, Waldemar Kuk i Robert Kuczyński. Na początku czerwca na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że jej zeszłoroczny zysk w całości zostanie przeznaczony na kapitał zapasowy.

W sprawozdaniu zarządu Euro-netu stwierdził, że „planowana jest dalsza rozbudowa sieci sprzedaży poprzez otwieranie sklepów w miastach, gdzie istnieją już placówki handlowe spółki, jak też i w nowych miejscowościach oraz dalszy rozwój pozostałych kanałów sprzedaży”. Zaznaczono, że tempa rozwoju sieci dostosowanego do rozwoju rynku oraz nowych propozycji zgłaszanych przez deweloperów

Wskutek epidemii oszczędności, szansa na umocnienie swojej pozycji

Z powodu epidemii koronawirusa od drugiej połowy marca do początku maja sklepy RTV Euro AGD w centrach handlowych były zamknięte, tak samo jak zdecydowana większość niespożywczych placówek handlowych.

- Spółka przeniosła w drugiej połowie marca przeważającą część sprzedaży do internetu poprzez dwa sklepy: euro.com.pl i oleole.pl oraz do własnego call center, które to trzy kanały radykalnie rozwija, w oparciu o bardzo silną i rozbudowywaną logistykę oraz nowoczesną infrastrukturę informatyczną - opisano w sprawozdaniu Euro-netu. Zaznaczono, że firma w pierwszym kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów i zysku rok do roku.

Dodano, że Euro-net z powodu epidemii nie odczuł zmian w łańcuchu dostaw, przy czym nie może przewidzieć wszystkich przyszłych skutków obecnej sytuacji. Według badania Gemius/PBI w kwietniu br. serwis Euro.com.pl zanotował 6,8 mln użytkowników i 84,86 mln odsłon, wobec 4,65 mln użytkowników i 48,53 mln odsłon rok wcześniej.

Kierownictwo poinformowało, że „firma poczyniła też niezwłocznie zdecydowane kroki w kierunku szybkiego obniżenia kosztów”.

- Kierownictwo jednostki traktuje obecną sytuację jako szansę i przyjmuje strategię szybkiego dalszego umocnienia się na rynku, jako jego lider, w oparciu o wypracowane w ostatnich pięciu latach silne przewagi konkurencyjne w ramach przyjętej długofalowej strategii budowania rozproszonej przewagi konkurencyjnej i pełnego łańcucha wartości: bardzo dobrze zarządzaną, opartą na własnych zasobach, szybką i sprawną logistykę, dwa bardzo mocne kanały internetowe oraz nowoczesny, silny call center, bezpieczne i skalowalne systemy informatyczne, z zapewnioną wysoką przepustowością łączy teleinformatycznych i dużymi mocami obliczeniowymi, na które jak dotychczas, tak również w 2020 roku przeznacza istotne nakłady - stwierdzono.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpływy właściciela RTV Euro AGD i OleOle.pl wzrosły o 11 proc., 695 mln zł z reklam

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ugudts
Świetnie, że firmie z polskim kapitałem idzie tak dobrze. Trzymamy kciuki. Dla mnie to sklep pierwszego wyboru.
16 4
odpowiedź
User
imie
Świetnie, że firmie z polskim kapitałem idzie tak dobrze. Trzymamy kciuki. Dla mnie to sklep pierwszego wyboru.


Pierwszego wyboru powinna być zawsze jakaś porównywarka. Niekiedy Euro jest tak samo drogie jak Media Markt.
8 2
odpowiedź
User
Ger
Brawo zawsze miło słyszeć że Polska firma się rozwija
6 1
odpowiedź
User
Michał
Zobaczymy, jak będzie w tym "korona roku" ...
1 0
odpowiedź
User
Majlo
Bardzo ciekawy artykuł, zwłaszcza dla pracownika. Chciałbym tylko zauważyć, że sklep w Stargardzie (od 2017 roku już nie Szczeciński) to nie do końca było zamknięcie, a raczej relokacja w ramach jednej galerii handlowej.
1 0
odpowiedź