SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ruch uruchamia nowy format saloników prasowych. Stawia na gastronomię i zakupy spożywcze

Spółka Ruch, zajmująca się m.in. kolportażem prasy uruchomiła pierwszy salonik prasowy w nowym formacie. Ma on umożliwić klientom dostęp do prasy i usług, ale i zakup asortymentu detalicznego oraz gastronomicznego.

Article

Nowy format saloniku prasowego został uruchomiony w Wyszkowie. W jego ofercie pojawią się hot-dogi, zapiekanki, kanapki, drożdżówki, pączki oraz gorące napoje, takie jak: kawa, herbata czy czekolada. W nowym formacie punktu Ruchu będzie można też znaleźć artykuły spożywcze: zimne napoje, słodycze, słone przekąski, papierosy oraz akcesoria do palenia, produkty kosmetyczne, leki i artykuły szkolno-biurowe.

Salonik prasowy w Wyszkowie jest również pierwszym, w którym klienci będą mogli kupić książki. Wkrótce oferta ta ma być dostępna w 404 kioskach w Polsce i dać dostęp do nawet 100 tys. tytułów. - To wydarzenie o znaczeniu lokalnym, ale i ogólnopolskim. W Wyszkowie otwieramy salonik prasowy, który daje klientom dostęp do ponad tysiąca tytułów prasowych, ale także umożliwia skorzystanie z oferty gastronomicznej czy szerokiego asortymentu detalicznego. Punkt Ruchu w Wyszkowie to także mini centrum usług, w którym można nadać i odebrać przesyłkę (Paczka w Ruchu), zarejestrować startery telekomunikacyjne, zrealizować przelewy, opłacić rachunki oraz wypłacić gotówkę za pomocą usługi Cash Back - komentuje Miłosz Szulc, prezes zarządu spółki.

Jednocześnie podkreśla, że pierwszy sklep to efekt realizacji nowej strategii biznesowej. - Wracamy do korzeni - „Prasa, książki, Ruch” – to hasło silnie zakorzenione w świadomości Polaków. Obecnie uruchamiamy nowy produkt, jakim są książki w kioskach Ruchu. Chcemy zbudować silną pozycję na rynku wydawniczym, zapewniając czytelnikom dostęp do książek nawet w małych miejscowościach, gdzie nie ma stacjonarnych księgarni. Nasza sieć sprzedaży oraz jej integracja z aplikacją internetową pozwalają na dostęp do 100 tys. tytułów książkowych w punktach Ruchu. Zaczynamy od 404 kiosków. W 2020 roku zamierzamy rozwinąć ten projekt do ponad 1000 punktów, w których będzie można kupić książki - mówi Piotr Regulski, członek zarządu Ruchu.

Oferta książkowa ma być dostępna w punktach dzięki współpracy z dystrybutorem książek w Polsce - OSDW Azymut.

W pierwszym etapie wprowadzania do sprzedaży książek, w każdym z ponad 400 punktów na ekspozytorach ma być dostępnych od 30 do 80 tytułów. Dostawy pocztowe mają być realizowane raz w tygodniu.

Ruch czeka na PKN Orlen

W połowie września PKN Orlen złożył do Komisji Europejskiej wniosek o zgodę na kupno dystrybutora prasy, Ruchu, wobec którego toczy się obecnie przyspieszone postępowanie układowe. Prezes koncernu paliwowego Daniel Obajtek ma liczyć, że transakcja zostanie sfinalizowana jeszcze w br.

- Z punktu widzenia obecnej sytuacji spółki, która w momencie prawomocnego wyroku Sądu zatwierdzającego układy z wierzycielami formalnie zakończyła proces restrukturyzacji oraz czeka na finalizację transakcji z inwestorem, jakim jest PKN Orlen niezbędne jest skupienie dostępnych zasobów na wypracowaniu pozytywnego wyniku finansowego. Obserwowana tendencja stopniowo malejącej straty generowanej przez Ruch oraz zanotowany we wrześniu br. wynik operacyjny dający poczucie, że spółka zmierza we właściwym kierunku - mówił Seweryn Kowalczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Ruch.

Dystrybutor prasy z powodu ogromnego zadłużenia wobec wydawców prasy jest trakcie przyspieszonego postępowania układowego. W styczniu br. Alior Bank, jeden z największych wierzycieli spółki, złożył wniosek do UOKiK-u o jej tymczasowe przejęcie, na co regulator się zgodził. Kolejno koncern PKN Orlen złożył ofertę przejęcia spółki. Zapowiedział, że posiada plan na restrukturyzację Ruchu i ma zamiar wykorzystać potencjał swojego segmentu detalicznego z dotychczasowym modelem biznesowym kolportera.

W ub.r. Ruch zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 7,5 proc. do 1,24 mld zł, 77,34 mln zł straty operacyjnej (wobec 42,57 mln zł w 2017 roku) i aż 352,23 mln zł straty netto (rok wcześniej wyniosła ona 56,81 mln zł). Na tym ostatnim wyniku zaciążyły odpisy, m.in. 253,67 mln zł na obligacje spółki Lurena Investments.

Według danych Izby Wydawców Prasy w lutym br. Ruch obsługiwał 23,1 proc. dystrybucji prasy, wobec 29,93 proc. rok wcześniej. Natomiast jego główny konkurent Kolporter osiągnął wzrost w skali roku o 3,81 pkt proc. do 55,76 proc.

Po ogłoszeniu przez Ruch warunków porozumień układowych z wierzycielami wielu dużych i średnich wydawców prasowych w swoich sprawozdania ujęło odpisy na należności, których nie odzyskają od kolportera.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ruch uruchamia nowy format saloników prasowych. Stawia na gastronomię i zakupy spożywcze

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
ciekawe gdzie wcisną wielu blaszakach 3x4 m maszyne do hot-dogów
9 2
odpowiedź
User
kolis
ciekawe gdzie wcisną wielu blaszakach 3x4 m maszyne do hot-dogów


mikrofala dużo miejsca nie zajmuje xd
9 1
odpowiedź
User
andre
pomysl dobry, byle książki nie były za drogie...
4 1
odpowiedź
User
Janusz Biznesu
Sklep sieci Żabka - to nawet nie jest on
2 2
odpowiedź
User
Ano
Ano nie Żabka tylko z powodu wielkości Mrówka :)
5 2
odpowiedź